چگونه با مشتریان ارتباط بهتری داشته باشیم؟ – نحوه ارتباط موثر در اینستاگرام
چگونه با مشتریان ارتباط بهتری داشته باشیم؟ – نحوه ارتباط موثر در اینستاگرام ؛ یکی از دلایل کلیدی که مشتریان از تکمیل خرید خودداری می کنند، عدم پشتیبانی مناسب و بی تفاوتی شرکت ها در ارائه پاسخ است. در واقع مهمترین نکته برای افزایش نرخ فروش کسب و کارهای آنلاین و اینستاگرام، ارتباط شفاف و استفاده از تکنیک های مدیریتی برای حفظ ارتباط با مشتری است. اگر صاحب یک فروشگاه اینستاگرام هستید، مطمئناً می دانید که مشتریان پایه و اساس کسب و کار شما هستند و بدون آنها، هیچ تعریف روشنی از موفقیت در تجارت شما وجود نخواهد داشت.
در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس سعی شده است به نکاتی بپردازیم که می تواند تاثیر قابل توجهی در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد.
برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس اینجا کلیک کنید.
تکنیک هایی برای حفظ و برقراری ارتباط بهتر با مشتریان در اینستاگرام
-
الگوی پیش فرض
امروزه با فراگیر شدن فروشگاه های اینترنتی، درصد قابل توجهی از صاحبان مشاغل برای معرفی و فروش محصولات خود به شبکه اجتماعی اینستاگرام روی آورده اند. این امر باعث شده است که از افرادی که به طور خاص در این زمینه فعال هستند برای مدیریت و پشتیبانی از صفحه کسب و کار خود در اینستاگرام استفاده کنند که به «ادمین اینستاگرام» معروف هستند.
قبل از استخدام این افراد، بهتر است یک الگوی مدیریتی برای ارتباط با مشتریان خود طراحی کنید تا ادمین صفحه کسب و کار شما مطابق با معیارهای برند شما و مطابق با الگوی پیش فرض تهیه شده عمل کند. به عنوان مثال، لحنی را که می خواهید برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید و نکاتی که در حفظ این رابطه برای شما مهم است را مشخص کنید.
-
ارتباطات شفاف
یکی از موثرترین روش ها استفاده از ارتباطات مختصر و شفاف است. سعی کنید هنگام تعامل با مشتریان خود از ارتباطات شفاف استفاده کنید و مستقیماً به نگرانی ها، سؤالات یا درخواست های مخاطبان رسیدگی کنید. با این روش می توانید جایگاه ویژه ای در بین مشتریان خود پیدا کنید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
با توجه به تغییراتی که گاها در ساختار کسب و کارهای آنلاین رخ می دهد، ممکن است مشتریان به دلایل مختلفی دچار تردید و عدم اعتماد شوند. بنابراین، پیادهسازی یک سیستم پشتیبانی که منحصراً بر این موضوع متمرکز باشد و بتواند در چنین شرایطی پاسخهای مناسبی را به کاربران ارائه دهد، ضروری خواهد بود. تهیه یک الگوی پیش فرض برای شرایط بحرانی و پیچیده به طور مستقیم اعتماد مشتریان شما را افزایش می دهد.
-
خدمات پشتیبانی بهینه
معمولاً وقتی مشتری یکی از محصولات یا خدمات شما را خریداری می کند، سؤالات زیادی در فرآیند پرداخت به وجود می آید. برای مثال، ممکن است در مورد نحوه ارسال کالا، زمان تحویل، هزینههای ارسال، روشهای پرداخت (درگاه پرداخت آنلاین، پول نقد هنگام تحویل، حواله بانکی و غیره) و موارد مشابهی که نیازمند پاسخهای سریع و به موقع هستند، ابهاماتی وجود داشته باشد.
“معرفی بهترین درگاه های پرداخت”
در چنین شرایطی، شما از ابتدا تا انتها که همان تحویل محصول است، مشتریان خود را همراهی می کنید تا علاوه بر ایجاد یک تعامل مثبت، تعهد خود را نیز نشان دهید. با این کار شما به طور غیرمستقیم به سوالات متداول پاسخ می دهید و بهترین خدمات ممکن را پشتیبانی می کنید و مشتریان خود را تشویق به خریدهای مکرر می کنید که یکی از مهم ترین اهداف بازاریابی کسب و کارهای اینستاگرامی است.
-
روش های حمل و نقل برای ارسال محصولات
با افزایش خرید آنلاین از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، فروشگاه های آنلاین باید برنامه ریزی دقیقی برای ارائه محصولات به مشتریان خود داشته باشند. آخرین و حیاتی ترین مرحله زمانی است که محصول به دست مشتری می رسد و فرآیند خرید را تکمیل می کند. سریع ترین راه برای تحویل محصولات به مشتریان خود را تعیین کنید و چگونه می توانید هزینه ها را در این زمینه خاص کاهش دهید.
توصیه میشود یک استراتژی پیشفرض برای تحویل محصولات به مشتریان خود داشته باشید و مشخص کنید که کدام یک از این روشها برای شما و مشتریانتان مناسب تر است در مورد روشهای ارسال و پرداخت: پست پیشتاز، پیک محلی، تیپاکس یا پست استاندارد، با گزینه های پرداخت مانند پول نقد هنگام تحویل، انتقال بانکی یا واریز حساب.
“چگونه درگاه پرداخت بگیریم؟ ( برای فروشگاه اینستاگرام)“
استفاده از روش های مختلف حمل و نقل و پرداخت به مخاطبان شما امکان انتخاب می دهد و به طور غیرمستقیم رضایت آنها را افزایش می دهد. علاوه بر این، اگر روزانه حجم زیادی از سفارشات را ارسال می کنید، بهتر است از یک سیستم تدارکات شخصی استفاده کنید و از طریق سازماندهی و برنامه ریزی، فرآیند حمل و نقل را به نحو احسن مدیریت کنید.
-
جمع آوری اطلاعات مشتری
بدون شک داشتن اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس مشتریان به ایجاد یک کانال ارتباطی قوی بین شما و آنها کمک می کند.
به طور معمول، جمع آوری اطلاعات تماس از مشتریانی که خریدهای آنلاین انجام داده اند و سازماندهی آن کار ساده ای نیست و ممکن است زمان بر باشد. استفاده از دستیار شبکه اجتماعی زرین لینک به فروشندگان امکان دسترسی به اطلاعات تماس مشتری مانند شماره تلفن، ایمیل و غیره را می دهد.
مقاله پیشنهادی—بهترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام 2024
نتیجه گیری و کلام آخر
تعهد اعتبار برند و کسب و کار شما را افزایش می دهد و منجر به ایجاد اعتماد می شود که با ارزش ترین دارایی برای تجارت شما است. در واقع مهمترین اصل برای موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی ایجاد حس اعتماد در مخاطبان شماست.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.