استراتژی های مفید برای افزایش ذخیره یا سیو اینستاگرام 2024
استراتژی های مفید برای افزایش ذخیره یا سیو اینستاگرام 2024 ؛ موفقیت یک پست اینستاگرام اغلب با تعداد لایکها و کامنتهایی که دریافت میکند اندازهگیری میشود که نشان میدهد چقدر با مخاطبان درگیر است. با این حال، این پلتفرم در حال حاضر در حال آزمایش حذف لایک ها در مشاغل مختلف است، بنابراین کسب و کارها باید برای ارزیابی عملکرد خود به معیارهای دیگر تکیه کنند.
یکی از این شاخصها ذخیرههای اینستاگرام است که نشان میدهد چقدر پست شما جذاب است که بینندگان میخواهند دوباره آن را ببینند. در این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس همراه باشید تا در مورد سیو های اینستاگرام صحبت کنیم و راه های موثر برای افزایش ذخیره پست ها را به شما معرفی کنیم.
برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس اینجا کلیک کنید.
ذخیره یا سیو اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام اخیراً گزینه ای را برای ذخیره پست ها در اختیار کاربران قرار داده است تا پست های مورد علاقه خود را بوکمارک کنند و بعداً آنها را مشاهده کنند. برای ذخیره یک پست، به سادگی روی نماد ذخیره در گوشه سمت راست پایین پست کلیک کنید. پست در بین پست های ذخیره شده شما ذخیره می شود، جایی که می توانید هر زمان که بخواهید به آن دسترسی داشته باشید.
علاوه بر این، می توانید پست های ذخیره شده را بر اساس موضوعات، نویسندگان دسته بندی کنید و مجموعه های مختلف ایجاد کنید. ذخیره اینستاگرام یک راه عالی برای سازماندهی و ذخیره اطلاعات است.
با مشاهده میزان ذخیره شده در پست های خود، می توانید تعیین کنید که بینندگان چقدر از پست شما لذت برده اند. برای پیشرفت صفحه کسب و کار خود، روی افزایش ذخیره پست اینستاگرام تمرکز کنید. اما چرا؟! در مرحله اول، ذخیره ها نشان می دهد که کاربران چقدر از پست شما لذت برده اند. یک لایک به سادگی نشان می دهد که کاربر پست شما را مشاهده کرده و از آن لذت برده است. اما ذخیره نشان می دهد که کاربر واقعاً ارزش پست شما را درک کرده است و می خواهد دوباره آن را مشاهده کند. همین جا می پرسیم چگونه می توانیم سیو پست اینستاگرام را افزایش دهیم؟!
نحوه افزایش ذخیره یا سیو اینستاگرام
اگر می خواهید ذخیره اینستاگرام را افزایش دهید، به 11 روش زیر توجه کنید:
1. اینفوگرافیک ایجاد کنید
در اینستاگرام، عکاسی با کیفیت بالا عالی عمل می کند. اما تصاویر آموزشی می توانند برای مدت طولانی تری توجه بینندگان را به خود جلب کنند. کاربران ممکن است بخواهند پست را برای بعد ذخیره کنند زیرا برای درک محتوا به زمان نیاز دارند.
از بهترین ابزار اینفوگرافیک مانند Canva، PiktoChart یا Easel.ly برای ایجاد این نوع تصاویر استفاده کنید و بینندگان را تشویق کنید که پستها را در اینستاگرام ذخیره کنند. این ابزارها طیف گسترده ای از الگوها را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای ایجاد سریع تصاویر جذاب استفاده کنید.
2. برای افزایش ذخیره پست های اینستاگرام خود، کپشن های طولانی بنویسید
کپشن های اینستاگرام این فرصت را برای شما فراهم می کند تا اطلاعات ارزشمندتری را به اشتراک بگذارید و توجه مخاطبان خود را برای مدت زمان طولانی تری جلب کنید. اینفلوئنسرها اغلب از میکروبلاگینگ برای به اشتراک گذاشتن تخصص و بینش خود استفاده می کنند، زیرا این پلتفرم اجازه می دهد تا حداکثر 2200 کاراکتر در یک عنوان وجود داشته باشد. از زیرنویس استفاده کنید تا احتمال ذخیره پست های شما توسط کاربران افزایش یابد.
3. محتواهای همیشه سبز را به اشتراک بگذارید
محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما بخواهند بارها و بارها از آن بازدید کنند. برای تشویق کاربران به ذخیره پست های شما، باید محتوایی تولید کنید که در هفته، ماه و حتی سال آینده همچنان جذاب باشد. به عنوان مثال، معرفی جاذبههای محبوب و مکانهای دیدنی که برای مخاطبان شما جذاب هستند، و همچنین ابزارها و اپلیکیشنهای مفید سفر، میتواند به افزایش ذخیره پست در اینستاگرام کمک کند.
4. ذخیره پست اینستاگرام را با نقل قول به اشتراک بگذارید
مظنه ها می توانند مکمل مفیدی برای هر استراتژی بازاریابی باشند. کاربران اغلب دوست دارند نقل قول ها را ذخیره کنند تا با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. نقل قول هایی که طنز یا الهام بخش هستند، اغلب یک انتخاب عالی هستند، زیرا احساس خوبی در کاربران ایجاد می کنند. می توانید از یک ضرب المثل، یک جمله معروف یا حتی یک سری اعداد به عنوان نقل قول استفاده کنید. ابزارهایی مانند Canva یا Visme الگوهایی را برای ایجاد آسان نقل قول با قرار دادن متن روی یک تصویر، مانند یک اینفوگرافیک، ارائه می دهند.
5. کال تو اکشن یا CTA داشته باشید
فراخوان برای اقدام، که به عنوان CTA نیز شناخته می شود، ابزار قدرتمندی برای متقاعد کردن مخاطبان شما به دنبال کردن راهنما است. CTA برای افزایش ذخیره پست در اینستاگرام مفید خواهد بود، زیرا به کاربران یادآوری می کند که اگر پست شما را ارزشمند بدانند، می توانند آن را ذخیره کنند.
6. نکات و ترفندهای مفید را به اشتراک بگذارید
مخاطبان معمولاً نکات و ترفندهای مفید را دوست دارند و ذخیره می کنند زیرا بینش های ارزشمندی را ارائه می دهند. کاربران با به اشتراک گذاشتن نکات و ترفندهای مفید، پست شما را ذخیره می کنند تا هر زمان که با مشکلی مرتبط با پست شما مواجه شدند، با مراجعه مجدد به پست، از ترفند معرفی شده استفاده کنند.
7. از تصاویر جذاب برای افزایش سیو اینستاگرام استفاده کنید
اینستاگرام پر از تصاویر جذاب است، اما تصاویری که احساسات قوی را برمی انگیزند اغلب منجر به ذخیره پست ها در اینستاگرام می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید تا کاربران بخواهند به طور مکرر به آنها نگاه کنند. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مسافرتی تصاویر با کیفیتی از مقاصد گردشگری ارسال کند، کاربران برای بازدید از این مکان ها در روز خود تصاویر را ذخیره می کنند.
می توانید از ابزارهای تخصصی استفاده کنید که تولید تصویر عالی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، PicMonkey عکس های عالی از مناظر ایجاد می کند و سلفی ها را ویرایش می کند. Canva یک ابزار کامل برای ایجاد گرافیک برای رسانه های اجتماعی است زیرا تعداد زیادی قالب قابل ویرایش را ارائه می دهد. یکی دیگر از اپلیکیشنهای اینستاگرام Framatic است که طرحبندیها و افکتهای مختلف اینستاگرام را ارائه میدهد که میتوانید از آنها برای متمایز کردن عکسهای خود از پستهای دیگر در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
8. با مخاطب هدف خود هماهنگ شوید
هنگام به اشتراک گذاری هر نوع محتوا، همیشه با برند و مخاطبان هدف خود هماهنگ باشید. به عنوان مثال، اگر صفحه شما درباره سفر و گردشگری است، کاربران از شما انتظار دارند که اطلاعاتی در مورد مقاصد محبوب، نکات برنامه ریزی سفر، اخبار و موارد دیگر ارسال کنید.
9. افزایش سیو اینستاگرام با اشتراک گذاری مطالب خنده دار
از اضافه کردن پست های خنده دار به فید اینستاگرام خود دریغ نکنید. کاربران از سرگرمی لذت می برند و با اشتراک گذاری پست های خنده دار از افزایش سیوهای اینستاگرام شگفت زده خواهید شد. اما از اشتراک گذاری پست ها و جوک های تکراری خودداری کنید، زیرا این پست ها نمی توانند بیننده را جذب کنند و برعکس باعث خستگی مخاطب می شوند.
10. استفاده از چرخ فلک
اگر تعداد زیادی عکس شگفت انگیز برای اشتراک گذاری دارید، از ویژگی چرخ فلک اینستاگرام استفاده کنید. Wheel of Fortune توجه افراد را برای مدت طولانی تری به خود جلب می کند و به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 عکس را در یک پست منتشر کنید. علاوه بر این، پستهای چرخ فلک فرصت فوقالعادهای برای ایجاد راهنماهای عمیق برای یک مکان فراهم میکنند، زیرا میتوانید چندین تصویر را در یک پست گروهبندی کنید.
11. محتوای الهام بخش را به اشتراک بگذارید
ناگفته نماند که اینستاگرام یک منبع بی پایان الهام است و بسیاری از کاربران از این پلتفرم برای الهام گرفتن برای آینده استفاده می کنند. با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوایی که آنها را برای سفر تشویق می کند، از تمایل مخاطبان خود برای الهام گرفتن بهره ببرید. زیرنویسها راهی عالی برای ابراز عشق خود به سفر و تشویق دیگران به انجام همین کار هستند.
به مخاطبان خود بگویید چه چیزی شما را برای سفر، ماجراجویی و قدم گذاشتن در ناشناخته ترغیب می کند. چه کسی می داند، مخاطبان شما ممکن است پست شما را ذخیره کنند و قبل از انجام یک اقدام مهم دوباره آن را بخوانند. این می تواند منجر به افزایش ذخیره پست در اینستاگرام شود که همه ما برای آن تلاش می کنیم.
مقاله پیشنهادی—چگونه در اینستاگرام تبلیغات موثر داشته باشیم؟
نتیجه گیری و کلام آخر
در حالی که لایک و کامنت مدتهاست برای سنجش میزان تعامل در اینستاگرام استفاده میشود، تعداد فزایندهای از برندها اکنون بر میزان ذخیره پست در اینستاگرام تمرکز میکنند. تعداد ذخیرههای پست نشان میدهد که مخاطبان پستها را دوست دارند و میخواهند بعداً دوباره آنها را ببینند، که نشانه ارزش پست است. با جذاب تر کردن محتوای خود، می توانید فالوورها را تشویق کنید که پست های اینستاگرام خود را ذخیره کنند. با ذخیره بیشتر پست، اینستاگرام امتیاز بیشتری به شما می دهد و پست های شما را در بخش کاوش نمایش می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.