6 استراتژی مهم برای افزایش سفارش در فروشگاه آنلاین
6 استراتژی مهم برای افزایش سفارش در فروشگاه آنلاین اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، احتمالاً متوجه شده اید که برخی از مشتریان شما فقط تعداد کمی از محصولات را سفارش می دهند. به همین دلیل نکات کاربردی برای افزایش فروش در هر سفارش به شما ارائه کرده ایم.
وقتی تعدادی از مشتریان به فروشگاه شما می آیند، اقلام زیادی می خرند. شاید بگویید مشتری آمد و فروشگاه را «جارو» کرد. با این حال، مشتریانی نیز هستند که خریدهای بسیار کوچکی انجام می دهند. برخلاف گروه اول، این مشتریان سود چندانی به همراه ندارند. یکی از مهارت های مهمی که هر فروشنده ای باید داشته باشد، فروش محصولات بیشتر به هر مشتری است.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
برای افزایش فروش محصولات روی چه چیزی تمرکز کنیم؟
میانگین ارزش سفارش یک معیار مهم برای پیشرفت یک فروشگاه آنلاین است. فرمول محاسبه میانگین ارزش سفارش، تقسیم ارزش کل سفارش ها بر تعداد سفارشات است. این عدد نشان می دهد که هر مشتری به طور متوسط چقدر از شما خرید کرده است. هرچه میانگین ارزش سفارش بالاتر باشد، مشتریان در هر سفارش اقلام بیشتری خریداری کرده اند.
سفارش های کوچک معمولاً سود بسیار کمی دارند و در برخی موارد حتی ممکن است اصلاً سودی نداشته باشند. برای مثال تصور کنید یک سوپرمارکت بزرگ دارید. کودکی وارد می شود و یک اسباب بازی چوبی 20 دلاری از شما می خرد. در این صورت شما فقط 3 یا 4 دلار سود می کنید که بسیار ناچیز است. بنابراین، اگر می خواهید سود بیشتری از فروشگاه خود داشته باشید، باید مطمئن شوید که مشتریان اقلام بیشتری از شما خریداری می کنند.
یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت، محدوده قیمت سفارشات است. به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی همکارم اکثر سفارشات حدود 60 دلار است. علاوه بر این، باید حداقل مبلغ سفارش را نیز در نظر بگیرید. برای این فروشگاه، حداقل سفارش ثبت شده 20 دلار است. با این اطلاعات می توانیم راه هایی برای افزایش سایز سبد خرید مشتریان پیدا کنیم. با انجام این کار، کسب و کار ما به سرعت رشد می کند و ما به سود بیشتری دست پیدا می کنیم.
چه استراتژی هایی منجر به افزایش سفارشات فروشگاه اینترنتی می شود؟
روش های مختلفی برای تقویت محصولات خریداری شده توسط مشتریان در فروشگاه شما وجود دارد. اجرای تنها یکی از این روش ها ممکن است تاثیر قابل توجهی در رشد فروشگاه شما نداشته باشد. با این حال، هنگامی که چندین استراتژی را با هم ترکیب می کنید، به سرعت تأثیر آنها را بر سفارشات فروشگاه خود خواهید دید. در زیر بهترین راه های افزایش سفارشات و محصولات خریداری شده توسط هر مشتری را توضیح می دهیم.
1- تعیین حداقل مبلغ خرید برای ارسال رایگان
یکی از رایج ترین و موثرترین روش ها برای افزایش فروش محصول، ارسال رایگان محصول در قبال خرید قیمت مشخص است. به این معنی که اگر سفارش مشتری از این مقدار بیشتر باشد، شما محصولات را به صورت رایگان برای او ارسال خواهید کرد. این باعث می شود مشتریان برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل مقدار مشخصی را خریداری کنند.
مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید مبلغی است که برای ارسال رایگان تعیین می کنید. متأسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این موضوع را نادیده می گیرند. بنابراین ارائه ارسال رایگان نه تنها سودی برای آنها ندارد بلکه باعث کاهش سفارشات فروشگاه می شود. حداقل مبلغ سفارش برای ارسال رایگان باید بر اساس پارامترهای میانگین ارزش سفارش و محدوده قیمت اکثر محصولات تعیین شود.
2- فروش محصولات به صورت گروهی و بسته بندی
برای افزایش خرید مشتری، ابتدا باید رفتارها و علایق آنها را درک کنید. با این کار می توانید گروهی از محصولات را که مشتریان معمولاً با هم می خرند را در یک بسته به فروش برسانید. به عنوان مثال، اگر شما در فروشگاه خود تخت می فروشید، مشتری احتمالاً به تشک و ملافه نیز نیاز دارد. بنابراین بهتر است تمامی این محصولات را با هم و با قیمت کمتری بسته بندی کنید. این امر مشتریان را تشویق می کند تا تمام این محصولات را از شما خریداری کنند تا هزینه ها کاهش یابد.
اگر مشتری بخواهد محصولات موجود در بسته شما را جداگانه خریداری کند، باید هزینه بیشتری بپردازد. با فروش محصولات بسته بندی شده، مبلغ سفارش مشتری افزایش می یابد و منجر به سود بیشتر برای شما می شود. مشتری از اینکه توانسته است محصولات مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کند خوشحال است.
3- پیشنهاد محصولات مرتبط به مشتری
تصور کنید مشتری برای خرید تلفن همراه به فروشگاه اینترنتی شما می آید. علاوه بر گوشی، مشتری به لوازم جانبی دیگری مانند قاب گوشی و محافظ صفحه نیز نیاز دارد. بنابراین بهتر است این موارد را در صفحه محصول به مشتری پیشنهاد دهید. به این ترتیب مشتری می تواند گوشی را به همراه لوازم جانبی آن از فروشگاه شما خریداری کند. با سهولت می توانید سفارشات فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید و محصولات بیشتری را بفروشید.
4- افزایش ارزش سفارش با کدهای تخفیف
این روش تاثیر بسزایی در خرید مشتریان دارد و اکثر فروشگاه های بزرگ از آن برای افزایش فروش استفاده می کنند. برای افزایش سفارشات باید کد تخفیف ایجاد کنید. مبلغ تخفیف می تواند مبلغ ثابتی مانند 10000 تومان یا درصدی از مبلغ سفارش مانند 10 درصد باشد. سپس، این کد تخفیف را برای سفارشهایی که بیش از مقدار مشخصی هستند ارائه دهید.
سوال مهم این است که چگونه حداقل مبلغ خرید را برای تاثیرگذاری بیشتر این روش تعیین کنیم؟ حداقل مبلغ خرید باید بر اساس میانگین ارزش سفارش و محدوده قیمت اکثر سفارشها باشد. اگر این دو پارامتر نزدیک هستند، حداقل مقدار سفارش را برای استفاده از کد تخفیف انتخاب کنید که حدود 30 درصد بیشتر از مقدار متوسط سفارش باشد. اما اگر این دو پارامتر فاصله زیادی با هم دارند، به بازه قیمتی اکثر سفارشات توجه کنید.
5- استفاده از تخفیف های ویژه و پلکانی
معمولاً از تخفیف برای افزایش فروش محصولات در فروشگاه های آنلاین استفاده می شود. برخی از فروشگاه ها بر اساس مقدار سبد از تخفیف های طبقه ای استفاده می کنند. به عنوان مثال اگر سبد ما 300 هزار تومان باشد، 10 درصد تخفیف دریافت می کنیم. اگر مبلغ سبد به 500000 تومان برسد، مبلغ تخفیف افزایش می یابد و 15 درصد تخفیف می گیریم.
6- با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید
بسیاری از مشتریان هنگام اولین خرید خود از فروشگاه آنلاین، اجناس ارزان قیمت را انتخاب می کنند. این به این دلیل است که آنها اعتماد و اطمینان کافی به فروشگاه ندارند. آنها ترجیح می دهند کمتر خرید کنند تا در صورت رضایتبخش نبودن خدمات فروشگاه، ضرر مالی قابل توجهی متحمل نشوند. در این مواقع باید به گونه ای اعتماد ایجاد کنید که مشتری با خدمات و خرید شما احساس راحتی کند.
یکی از راه های موثر برای جلب اعتماد مشتریان، ارائه سیاست بازگشت و ضمانت بازگشت سفارش است. با انجام این کار، مشتری این اطمینان را پیدا می کند که در صورت بروز مشکل، امکان بازگرداندن آن را دارد. علاوه بر این، ارائه پرداخت هنگام تحویل نیز می تواند اعتماد به فروشگاه شما را افزایش دهد.
علاوه بر این، مطمئن شوید که یک نشان اعتماد برای وب سایت خود دریافت کنید. اکثر مشتریان با دیدن نشان اعتماد، نسبت به فروشگاه آنلاین اطمینان پیدا می کنند و خرید خود را از این فروشگاه ها انجام می دهند.
مقاله پیشنهادی—نحوه افزایش فروش و افزایش فالوور با استوری اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
همانطور که در این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” خواندید تبلیغات و هدف گذاری مجدد برای افزایش مشتریان فروشگاه اینترنتی ضروری است. بنابراین، جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی هزینه بالایی دارد. این هزینه ها باید از طریق سودهایی که به دست می آورید بازیابی شوند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.