12 تا از مهم ترین دلایل کاهش بازدید اینستاگرام
12 تا از مهم ترین دلایل کاهش بازدید اینستاگرام ؛ با رشد و گسترش اینستاگرام، کاربران بیشتری به این شبکه پیوستند. از سوی دیگر، کسب و کارها به دنبال ایجاد برند خود و افزایش آگاهی از برند هستند. با این حال، بسیاری متوجه شده اند که افزایش فالوور آسان نیست و کاربران دیگر مانند گذشته هر صفحه را دنبال نمی کنند. حتی برخی از صفحاتی که برای مدتی موفق بودند، پس از چند ماه با کاهش بازدید مواجه می شوند. اما دلیل کاهش بازدید اینستاگرام چیست؟ در ادامه با “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” همراه باشید تا متوجه شوید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
بازدید یا ویو اینستاگرام
بازدید های اینستاگرام محدود به بازدید از پست های ویدئویی نیست، بلکه شامل بازدید از تمام محتوای اینستاگرام (استوری، پست، عکس، ویدئو، تبلیغات و غیره) می شود.
برای کاربرانی که با صفحات سازنده و کسب و کار آشنا نیستند، راهی برای مشاهده نماهای تصویر وجود ندارد. اما برای کسانی که به صورت حرفه ای در اینستاگرام تبلیغ می کنند داشتن اطلاعات در مورد تعداد بازدید از هر تبلیغ بسیار مهم است.
مهم ترین دلایل کاهش بازدید اینستاگرام
آیا کاهش بازدید در محتوای اینستاگرام خود را تجربه کرده اید؟ آیا به دلیل کاهش بازدید پست های اینستاگرام فکر می کنید؟ 12 دلیل برای کاهش بازدید اینستاگرام:
1- خرید فالوور های جعلی
برخی از کسب و کارها برای جذب کاربران دیگر به صفحه خود، دنبال کننده می خرند. برخی برای تبلیغات و تولید محتوا در اینستاگرام پول خرج نمی کنند و در عوض می خواهند صفحه خود را با روش های ارزان تری مانند خرید فالوور بهبود بخشند. در حالی که این فالوورها جعلی هستند و با پست های شما درگیر نیستند.
2- طرح های پیگیری
تاکتیک پیگیری مورد استفاده برای افزایش فالوورها می توانست در گذشته کارساز باشد، اما دیگر موثر نیست. برخی از کسب و کارها ابتدا یک کاربر را دنبال می کنند تا آنها صفحه خود را دوباره دنبال کنند. اما بعد از چند روز این کاربران را آنفالو می کنند. این روش شاید 3 سال پیش جواب می داد اما حالا می تواند عامل کاهش فالوور اینستاگرام و کاهش بازدید صفحات باشد.
3- لایک و کامنت خودکار
بسیاری از مردم می توانند نظرات، لایک ها و پیام های مستقیم خودکار را تشخیص دهند. یکی از دلایل کاهش بازدید اینستاگرام، ارسال مداوم و خودکار پیام دایرکت به فالوورها است. اینستاگرام هوشمند است و به سرعت لایک ها و کامنت های خودکار را تشخیص می دهد. بنابراین نمی تواند راهی برای افزایش تعامل کاربران باشد.
4- تصویر گیج کننده برند
پروفایل اینستاگرام، بیو و فید شما باید به گونه ای طراحی و نوشته شود که نام برند و موضوع کسب و کار شما را به وضوح نشان دهد. به عنوان مثال، باید مشخص باشد که آیا تجارت شما در مورد محصولات آرایشی است یا حیوانات خانگی! هنگامی که کاربران وارد صفحه شما می شوند باید بلافاصله تصویری از نام تجاری و موضوع تجاری شما را تشخیص دهند.
5- کاهش نرخ تعامل
یکی از دلایل کاهش بازدیدهای اینستاگرام می تواند به دلیل پایین بودن نرخ تعامل فعلی و تلاش برای یافتن مخاطبان جدید باشد. این نشان دهنده عدم توجه شما به رشد جامعه، آموزش کاربران و تولید محتوای ویدیویی با کیفیت در اینستاگرام است. الگوریتم های اینستاگرام همیشه محتوا را با تعامل بالا در اولویت قرار می دهند و اگر محتوا خوب نباشد، احتمال نمایش در فیدهای فالوور کمتر است.
6- برنامه ریزی نکردن برای انتشار محتوا
یکی دیگر از دلایل از دست دادن بازدیدهای اینستاگرام و کاهش شدید بازدید صفحات، برنامه ریزی متناقض برای انتشار محتوا است. کاربران ساعات خاصی از روز را صرف دریافت محتوای شما می کنند و شما باید به آن پایبند باشید. اگر مطالب را در فواصل زمانی طولانی یا پشت سر هم ارسال کنید، به تدریج تعدادی از فالوور های خود را از دست خواهید داد.
به یاد داشته باشید که یکی از دلایل مسدود شدن صفحه اینستاگرام، ارسال مطالب پشت سر هم بدون وقفه است. اگر می خواهید بدانید “شادوبن اینستاگرام چیست”، مقاله ما را دنبال کنید.
7- ارسال بیش از حد محتوای تبلیغاتی
یکی از دلایل کاهش شدید صفحات اینستاگرام، اشتراک گذاری تبلیغات، پیشنهادات یا همکاری بیش از حد با برندهای دیگر است. بسیاری از دنبال کنندگان از تبلیغات خسته شده اند و فقط می خواهند محتوای مفید دریافت کنند.
8- ارسال مطالب بی ربط و بی کیفیت
داشتن یک استراتژی تولید محتوا طولانی مدت به شما کمک می کند تا زمانی را برای رسیدن به هدف خود در این فرآیند اختصاص دهید. اما اگر برنامه یا استراتژی نداشته باشید، مطمئناً محتوا با عجله و بدون هیچ هدفی تهیه می شود. در نتیجه کیفیت محتوا کاهش می یابد و شما بخش زیادی از بازدیدهای اینستاگرام خود را از دست می دهید.
9- نداشتن انگیزه در تولید محتوا
تصاویر و کپشن های پست در فید اینستاگرام برای کاربران بسیار مهم است. یکی از دلایل کاهش بازدید اینستاگرام ممکن است به دلیل ضعف این قسمت از محتوا باشد که فرصت را از دست می دهید. اگر می خواهید فالوورها را با پست های خود درگیر نگه دارید، باید با انگیزه کار کنید و زیرنویس های جذاب بنویسید.
10- تغییر در استراتژی مخاطب و تولید محتوا
یکی دیگر از دلایلی که منجر به کاهش شدید بازدید از صفحه در طول زمان می شود، تغییر پایگاه کاربری صفحه است. به عنوان مثال اگر تا به حال محتوای آموزشی برای نقاشی بارگذاری کرده اید، کاربران با هدف یادگیری وارد صفحه شما شده اند و دائما فیلم ها را دنبال کرده اند. اما وقتی محتوای نقاشی آموزشی را متوقف کنید و روی فروش لوازم التحریر کار کنید، فالوورها ناامید می شوند و ممکن است صفحه را ترک کنند.
11- حذف اکانت های جعلی
وجود فالوورهای تقلبی در صفحه اینستاگرام شما یکی از دلایل کاهش بازدید پست هاست. سیاست اینستاگرام در قبال صفحات با فالوورهای جعلی شامل حذف این گروه از فالوورها است. در نتیجه ممکن است در یک روز تعداد قابل توجهی فالوور را از دست بدهید. به یاد داشته باشید کسب درآمد از اینستاگرام با فالوورهای تقلبی امکان پذیر نیست.
12- تغییر دادن الگوریتم های اینستاگرام
الگوریتم های اینستاگرام برای نظارت و ارزیابی صفحات اینستاگرام کار می کنند تا مطمئن شوند همه چیز مطابق میل کاربران پیش می رود. این الگوریتمها به طور دورهای تغییر میکنند، گاهی اوقات با کارهایی که در صفحه خود انجام دادهاید در تضاد هستند. بنابراین ممکن است به دلیل تغییر الگوریتم های اینستاگرام به طور ناگهانی با کاهش بازدیدهای خود مواجه شوید.
راه هایی برای رفع کاهش بازدید اینستاگرام
حال که با دلایل کاهش بازدید پست های اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است بدانید که چگونه این مشکل را برطرف کنید:
-
از خرید فالوور های جعلی خودداری کنید:
بسیاری از افرادی که فالوور می خرند در واقع برای صفحه شما فالوورهای جعلی جمع آوری می کنند. از طرفی این فالوورها به نفع پیج شما نیستند و نرخ تعامل را افزایش نمی دهند.
-
روی تاکتیک های رشد طبیعی پیج تمرکز کنید:
در بسیاری از موارد، تبلیغات بیش از حد یا روش های قدیمی مانند فالو کردن و عدم فالو کردن کاربران، شما را به هدفتان نمی رساند. در عوض، باید محتوای خوب تولید کنید.
-
زمانی را به تعامل با فالوور های خود اختصاص دهید:
هیچ میانبری برای افزایش بازدید صفحه و نرخ تعامل وجود ندارد. با این حال، تعامل مستقیم با فالوورها یکی از راه های تشویق آنها به شرکت در پست های شما است.
-
برند اینستاگرام خود را انتخاب کنید:
ایجاد حضور در اینستاگرام مانند یک گالری متحرک است که در آن کمتر از ۷ ثانیه فرصت دارید تا کاربران را تشویق کنید تا ویدیوهای خود را به طور کامل مشاهده کنند. برای ایجاد یک استراتژی محتوا باید زمان و سرمایه خود را سرمایه گذاری کنید.
-
برای انتشار محتوا را برنامه ریزی کنید:
محتوا باید در زمان های مشخص منتشر شود و به موقع برنامه ریزی شود. کسب و کارهای موفق در این شبکه به طور متوسط 1.56 بار در روز پست می گذارند و حدود 67 درصد از کاربران روزانه در اینستاگرام فعال هستند. دانستن اینکه چه زمانی بیشتر به صورت آنلاین فعال هستند، شانس بیشتری برای افزایش بازدید اینستاگرام به شما می دهد.
-
محتوای ارگانیک و تبلیغاتی را متعادل کنید:
اگر می خواهید برای کسب درآمد و تبادل با صفحات دیگر تبلیغ کنید، باید بین محتوای جذاب و تبلیغات تعادل ایجاد کنید.
-
بر کیفیت تمرکز کنید نه کمیت:
یکی از دلایل کاهش بازدید پست های اینستاگرام ممکن است به دلیل کاهش کیفیت محتوای ارسالی باشد. بنابراین، به جای آپلود محتوای بیشتر در طول روز، روی بهبود کیفیت محتوا تمرکز کنید.
مقاله پیشنهادی—مجری یا ادمین تبلیغات اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
در اینجا به 12 دلیل کاهش بازدید اینستاگرام پرداخته ایم و راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه کرده ایم. امروزه بهبود وضعیت صفحه برای افزایش درآمد و سود یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از کاربران است که می توانید با اطلاعات ارائه شده به آن رسیدگی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.