12 استراتژی برای افزایش تعامل در اینستاگرام
12 استراتژی برای افزایش تعامل در اینستاگرام ، در سال های اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی و تعداد کاربران افزایش یافته است. داشتن دانش کافی در مورد میزان و افزایش تعامل اینستاگرام، مشارکت کاربران و تعامل صفحه برای سنجش میزان موفقیت آن صفحه، برای اهداف تجاری بعدی ضروری است.
نرخ مشارکت یک جزء کلیدی در دستیابی به اهداف، اثربخشی کمپین و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی است. در اینستاگرام، نرخ تعامل به تعداد کاربران یا مخاطبانی اطلاق می شود که صفحه ما را می بینند، آن را دنبال می کنند و با صفحه ما تعامل دارند.
در واقع میزان تعامل یک صفحه اینستاگرام یکی از معیارهای اصلی موفقیت و رتبه یک صفحه در اینستاگرام است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با نرخ تعامل، عملکرد مطلوب و نحوه افزایش آن در اینستاگرام آشنا کنیم، پس تا پایان این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” با ما همراه باشید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
تعامل در اینستاگرام چیست؟
برای بسیاری از شما این سوال پیش می آید که تعامل اینستاگرام چیست. در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که نرخ تعامل در اینستاگرام به درصد کاربرانی است که در صفحه اینستاگرام ما اقدام کرده و با آن تعامل دارند. در واقع این میزان یکی از معیارهای اصلی برای سنجش میزان موفقیت یک صفحه اینستاگرام بر اساس الگوریتم اینستاگرام است. میزان تعامل فالوورها در اینستاگرام با توجه به تعداد فالوورها، تعداد لایک ها، میزان کامنت های دریافتی، میزان پست های به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران و … تعیین می شود.
دلایل اهمیت تعامل در اینستاگرام برای مشاغل
یک پارامتر بسیار مهم در اینستاگرام نرخ تعامل آن است زیرا می تواند تعیین کند که صفحه شما چقدر بر سایر کاربران تأثیرگذار است.
تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که باید دنبال شود. تعامل به شما کمک می کند تا روابط معنادار و پایداری با مشتریان فعلی و بالقوه در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.
ارتباط دو طرفه نشان می دهد که یک شخص واقعی پشت صفحه است که باعث افزایش اعتماد فالوورها به برند شما می شود. همچنین می توانید از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید.
12 روش موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام
برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، به برنامه و استراتژی نیاز دارید. در مقاله زیر به مهم ترین روش های افزایش تعامل در اینستاگرام اشاره می کنیم که به شما کمک می کند تا میزان تعامل و محبوبیت صفحه یا برند تجاری خود را در بین کاربران اینستاگرام افزایش دهید و مدیریت پیج اینستاگرام را برای شما آسان تر کند:
1. مخاطبان خود را بشناسید
شما باید جامعه مخاطب خود را پیدا کنید و حتی قبل از تصمیم به نوشتن و انتشار محتوا، باید مهارت درک افکار مخاطبان خود را داشته باشید.
بسیاری از کسب و کارها در شناسایی این موضوع اشتباه می کنند. با این حال، برای حل این مشکل، باید زمان صرف کنید و نیازها و ترجیحات مخاطبان خود را شناسایی کنید.
2. از فالووران خود سوال بپرسید
سوال پرسیدن یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل اینستاگرام و جذب مخاطب است. با پرسیدن یک سوال در یک پست یا انجام یک نظرسنجی در یک استوری، می توانید کنجکاوی کاربر را برای تعامل با محتوای خود تحریک کنید.
3. پاسخ دادن به کامنت کاربران
یکی دیگر از راه های افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ دادن به نظرات کاربران است. توجه به پیام ها و نظرات مخاطبان نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و می توانید ارتباط نزدیک تری با آنها برقرار کنید.
4. همیشه درخواست کنید
یکی از راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام، درخواست است. به عنوان مثال، اگر در مورد اخبار پست می کنید، از آنها بخواهید که در مورد موضوع نظر دهند.
5. به طور منظم مطالب را منتشر کنید
یکنواختی در ارسال محتوا، کلید دیده شدن و افزایش تعامل در اینستاگرام است. به یاد داشته باشید که زمانبندی زمانهای پست مستقیماً با دید در ساعات اوج مصرف ارتباط دارد.
6. مسابقه برگزار کنید
یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش برندتان برگزاری مسابقه است. راه های مختلفی برای برگزاری مسابقه در اینستاگرام وجود دارد، مانند طرح سوال، درخواست پاسخ صحیح، انتخاب برنده و تعیین جایزه برای تشویق مشارکت مخاطبان.
7. فالووران رقبای خود را لایک کنید
یکی از مهم ترین راه های افزایش تعامل اینستاگرام لایک کردن فالوورهای رقبای خود است. شما باید با سایر فالوورهای صفحه تعامل داشته باشید، به ویژه بر روی آن دسته از حساب های مرتبط با دسته کسب و کار خود تمرکز کنید.
8. استفاده ار استوری و لایو اینستاگرام
استفاده از ویژگی های اینستاگرام مانند استوری و لایو به شما این فرصت را می دهد که مخاطبان خود را در فعالیت های صفحه خود درگیر کنید و در نهایت تعامل اینستاگرام شما را افزایش دهید. بنابراین سعی کنید نحوه استفاده از آنها را به روش های مختلف یاد بگیرید.
سادهترین راهها برای جذب مخاطب شامل پرسیدن سؤال از کاربران با استفاده از کادر سؤال، انجام نظرسنجی از طریق پنجرههای بله یا خیر، نظرسنجی، آزمون است. بنابراین، به یاد داشته باشید که از استوری های اینستاگرام و ویژگی های آن به درستی برای افزایش تعامل استفاده کنید.
9. از هشتگ های مناسب استفاده کنید
سعی کنید از حداقل 8 هشتگ در پست های خود استفاده کنید و همیشه نام برند خود را در بین هشتگ ها قرار دهید. هشتگ های منحصر به فرد می توانند راهی برای توجه دیگران و افزایش محبوبیت برند شما باشند.
10. تبلیغات پست های اینستاگرام خود در سایر شبکه های اجتماعی
شما باید نرخ تبدیل فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را برای ارزش های بهتر و بالاتر افزایش دهید. اگر استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما خوب باشد، می توانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید.
می توانید از تبلیغات اینستاگرام برای جذب فالوورهای بیشتر برای صفحه خود استفاده کنید. همچنین، در ایمیل های بازاریابی خود یک لینک دنبال کنید. حتی می توانید اطلاعات پست رسانه های اجتماعی خود را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکه های اجتماعی خود در وبلاگ خود بنویسید.
شما می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و یوتیوب برای تبلیغ محتوای سایر پست های رسانه های اجتماعی خود در اینستاگرام استفاده کنید. در نهایت صفحات شبکه های اجتماعی شما ترافیک بیشتری خواهند داشت و با توجه به این افزایش بازدید، افراد بیشتری صفحه شما را دنبال می کنند.
11. از محتوای ویدیویی استفاده کنید
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدیویی است. ویدیوهای اینستاگرام بیش از 2 برابر بیشتر از عکس ها کامنت می گیرند. در حالی که عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک می گیرند. ویدیوهای اینستاگرام اغلب بازدیدهای زیادی دارند حتی اگر کاربران آنها را دوست نداشته باشند. توصیه می کنیم محتوای خود را ترکیب کنید و شروع به ارسال ویدیوهای بیشتر کنید.
12. همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام
برای نشان دادن پروفایل خود به مخاطبان گسترده تر، می توانید از ارتباطات خود با افراد با نفوذ در اینستاگرام استفاده کنید. این افراد می توانند محصولات، برند و پروفایل شما را برای فالوورهای خود تبلیغ کنند و از آنجایی که این افراد نرخ تعامل بالایی با مخاطبان خود دارند، این نرخ به صفحه شما منتقل می شود.
محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام
روش محاسبه نرخ تعامل یک پست اینستاگرام به این صورت است که تعداد کل کامنت ها، لایک ها، سیوها و اشتراک گذاری ها را بر تعداد فالوورها تقسیم کرده و این نسبت را در 100 ضرب کنید تا درصد درصد تعامل را بدست آورید.
این فرمول بهترین راه برای محاسبه آن است. با این حال، با توجه به اهداف صفحه، می توان نسبت تعامل را با عناصری مانند Unique Reach و Impressions نیز مقایسه کرد. فرمول های زیادی برای محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام تعریف شده است که با استفاده از هر کدام می توان این عدد را در هر پست محاسبه کرد.
اما برای محاسبه آن برای کل صفحه، توصیه می شود از سایت های رایگان مانند:
و غیره استفاده کنید.
مقاله پیشنهادی—12 تا از مهم ترین دلایل کاهش بازدید اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
در این نوشته، ارزیابی کاملی از بهبود نرخ تعامل اینستاگرام و روشهای مناسب برای افزایش آن را پوشش دادهایم. اکنون با رعایت این توصیه ها می توانید تعامل و تعامل صفحه اینستاگرام خود را تقویت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.