10 اشتباه رایج هنگام تولید محتوای ریلز اینستاگرام
10 اشتباه رایج هنگام تولید محتوای ریلز اینستاگرام ؛ اینستاگرام یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان است و از زمان ایجاد آن در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. این پلتفرم به طور مداوم در حال پیشرفت است و ویژگی های جدیدی را اضافه می کند تا کاربران بتوانند به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و مطابق با ترجیحات خود آن را مشاهده کنند.
یکی از ویژگی های اخیر که اینستاگرام را متحول کرده است ریلز است. ریلز ها نه تنها جذابیت بصری را برای کاربران عادی فراهم می کنند، بلکه به تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام نیز کمک زیادی می کنند. اگر علاقه مند به پیشرفت در اینستاگرام با استفاده از Reels و گسترش مخاطبین هدف خود هستید، باید خود را با 10 اشتباه عمده در تولید محتوای ریلز آشنا کرده و از انجام آنها اجتناب کنید. برای خواندن باقی “وبلاگ های آیدبکس” ، کلیک کنید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
رایج ترین اشتباهات در تولید محتوای ریلز اینستاگرام
قرقره ها در مقایسه با پست های معمولی قابلیت های متفاوتی دارند و به دلیل جذابیت بصری از طریق موسیقی های پرطرفدار، افکت ها و ویرایش های اعمال شده با استفاده از ویژگی های اینستاگرام و موارد دیگر به ابزاری عالی برای به دست آوردن دید تبدیل شده اند. احتمال ورود ریلز به صفحه اکسپلور اینستاگرام بسیار زیاد است. بنابراین، اگر چندین بار ریلز را بدون موفقیت ایجاد کرده اید، احتمالاً اشتباهات بزرگی در تولید محتوای ریلز اینستاگرام بدون اینکه متوجه شوید مرتکب شده اید. در اینجا شما را با 10 اشتباه بزرگ در تولید محتوای Reels آشنا می کنیم.
1. از استفاده از متن زیادد روی صفحه خودداری کنید
اولین نکته ای که در تولید محتوای ریلز باید به آن توجه کرد، استفاده از حداقل متن روی تصویر است. همانطور که ممکن است احساس کرده باشید، کاربران شبکه های اجتماعی کمترین علاقه را به مطالعه دارند و حداکثر علاقه آنها به تماشای فیلم است. ویدیوها کاربران را در دنیای مجازی غوطه ور می کنند و اگر با ویدیویی پر از متن درهم بر روی صفحه مواجه شوند، احتمالاً از تماشای آن صرف نظر می کنند.
2. ریلز های خود را بدون کاور بارگزاری نکنید
قلاب برای شروع ریلز های شما مهمترین عنصر برای موفقیت شما است. به عبارت دیگر، کاور چیزی است که کاربران را به تماشای ویدیو تا پایان ترغیب می کند. به عنوان مثال، اگر صفحه شما در مورد تبلیغ یک تور گردشگری است، در ابتدای ویدیو یکی از جذاب ترین جنبه ها مانند “با 10 میلیون اکسپلور استانبول” را ذکر کنید. به عبارت دیگر، سعی کنید کنجکاوی مخاطب را وسوسه کنید که ویدیو را تا آخر تماشا کند.
به خاطر داشته باشید که مهمترین جنبه ویدیو را در همان ابتدا فاش نکنید و به تدریج مخاطب را تا پایان ویدیو با خود درگیر کنید.
3. از استفاده از تصاویر واترمارک شده از سایر برنامه ها خودداری کنید
یکی از مسائلی که اهمیت ریلز را برای اینستاگرام کم می کند، استفاده از ویدیو هایی است که دارای واترمارک یا لوگوی برنامه های دیگر هستند. اینستاگرام وقتی صحبت از ریلز به میان میآید سعی میکند منحصر به فردترین ویدیو هایی را که بهطور اختصاصی برای این برنامه تولید شدهاند را تشویق کرده و در قسمت اکسپلور وارد کند. به همین دلیل امکانات ویرایش ویدیو در اختیار شما قرار می گیرد، بنابراین دیگر نیازی به استفاده از برنامه های ویرایش محتوا ندارید و تمام کارهای تولید ریل اینستاگرام را با خود برنامه انجام دهید.
4. از اندازه و ابعاد نادرست برای ریل استفاده نکنید
بهترین وضوح برای ریلز اینستاگرام 1080 x 1920p است. همچنین برای کاور ریلز اینستاگرام از ابعاد 1080 x 1920 استفاده کنید. اینستاگرام به زیبایی و نظم اهمیت زیادی می دهد. هر چه بیشتر از قوانین اینستاگرام پیروی کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. پس بهتر است از سایز اصلی مشخص شده برای تولید محتوای ریل استفاده کنید.
5. زیاد به استراتژی محتوای پرطرفدار و ترند اعتماد نکنید
خیلی از افراد هستند که به قول معروف ترند سوار می شوند و برای مدتی بازدیدهای فوق العاده ای دریافت می کنند اما پس از مدتی با افت عجیبی مواجه می شوند. اینستاگرام به این نوع صفحات که تنها پس از تولید محتوای پرطرفدار هستند، علاقه چندانی ندارد زیرا همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم هدف اینستاگرام پاسخگویی به نیاز مخاطب است. شما باید روند عادی تولید محتوا را طبق اهداف صفحه خود دنبال کنید و به طور منظم و مستمر محتوا تولید کنید و در عین حال از محتوای پرطرفدار نیز بهره مند شوید.
6. ریلز های بیش از حد طولانی تولید نکنید
همانطور که این روزها مشهود است، افراد کمتری علاقه مند به تماشای ویدیو های طولانی هستند. همانطور که در مورد خواندن متون اشاره کردیم و گفتیم که کاربران حوصله خواندن ندارند، باید بگوییم که حوصله تماشای ویدیو های طولانی را ندارند. در مجموع، ریلز ها به گونه ای ساخته شده اند که بیشترین اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطبان ارائه دهند. پس سعی کنید از جزئیات غیر ضروری پرهیز کنید و در مدت زمان کوتاهی مطالب اصلی را به شکلی بسیار جذاب ارائه دهید.
7. ریلز های بی کیفیت پست نکنید
یکی از موضوعاتی که در مورد آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد کیفیت تولید محتوا در ریلز اینستاگرام است. احتمالاً در این مدت ویدیو هایی را دیده اید که کیفیت پایینی دارند و در ریل اینستاگرام زیاد دیده شده اند، اما این ویدیوها البته استثنا هستند.
طبق اصول اینستاگرام کیفیت تولید محتوا در هر زمینه ای مهم است. اگر ریل ها را به دقت بررسی کنید، متوجه می شوید که ریل های باکیفیت بیشتری در اکسپلور وجود دارد. با این حال، ریل های بی کیفیت نیز وجود دارند که برای مدتی تبدیل به ترند می شوند. بنابراین باید اصول اینستاگرام را رعایت کنید و سعی کنید بهترین کیفیت خود را ارائه دهید.
8. از استفاده دائم از آهنگ های پرطرفدار خودداری کنید
آهنگ های پرطرفدار، درست مانند موضوعات پرطرفدار، تاریخ انقضا دارند. در هر دوره معین، یک آهنگ ممکن است برای مدتی ترند شود و اینستاگرام ممکن است برای یک ماه با آن آهنگ پر شود. استفاده از آهنگ های پرطرفدار بد نیست، اما سرمایه گذاری مداوم روی آنها اشتباه است. شما باید از آهنگ های پرطرفدار در کار خود استفاده کنید، اما آن را تمرکز اصلی خود قرار ندهید.
9. ریلز ها را فقط برای ویو های بالا تولید نکنید
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اینستاگرام هدف مشخصی دارد و آن پاسخگویی به نیازهای مخاطبان در هر زمینه ای از طریق ایجاد محتوای جذاب است. اگر اینستاگرام متوجه شود که تنها هدف شما کسب بازدید بالا و موفقیت شخصی است، اهمیت کمتری به شما خواهد داد.
اینستاگرام به صفحاتی که به طور مداوم در تلاش هستند تا نیازهای مخاطب را برآورده کنند، اهمیت بیشتری می دهد. اطمینان حاصل کنید که با انجام کار و ارائه محتوای قوی، ثمره تلاش خود را دریافت کرده و بازدید بالایی دریافت خواهید کرد.
10. از ایجاد محتوای نامرتبط با موضوع صفحه خود اجتناب کنید
بسیاری از صفحات هستند که محتوای پرطرفدار اینستاگرام را اشتباه گرفته و محتوای نامرتبط بر خلاف موضوع اصلی صفحه خود تولید می کنند. همانطور که گفته شد محتوای پرطرفدار تاریخ انقضا دارد و بازدیدهای به دست آمده از آن پس از مدتی ناپدید می شوند. بنابراین، به جای سرمایه گذاری بر روی محتوای نامرتبط و مد روز، سعی کنید روی موقعیت یابی واضح صفحه خود و دنبال کردن موضوع اصلی آن تمرکز کنید.
مقاله پیشنهادی—تکنیک های افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
ریلز های اینستاگرام یکی از مهم ترین ویژگی های این اپلیکیشن است که ورود به اکسپلور را برای شما آسان می کند. ورود به اکسپلور مطمئنا تضمینی برای موفقیت شما در دنیای مجازی است، بنابراین باید با اشتباهات ایجاد ریل اینستاگرام آشنا شوید و از انجام آنها اجتناب کنید. در این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” سعی کرده ایم 10 اشتباه مهم در ایجاد ریلز اینستاگرام را بررسی کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.