چگونگی بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام
چگونگی بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام ؛ یافتن صفحه ای در اینستاگرام که بر افزایش فالوور متمرکز باشد بدون فکر کردن به اکسپلور اینستاگرام آسان نیست. این به تنهایی اهمیت ویژگی Explore را برجسته می کند. انتقال پست ها به اکسپلور تنها یک قدم به سوی پیشرفت است. برای بهبود عملکرد صفحه خود در اکسپلور، باید آمار پست های اکسپلور خود را تجزیه و تحلیل کنید و از نتایج آن در محتوای آینده خود استفاده کنید.
در این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” در سایت اینبو قصد داریم تا مهمترین شاخص های آماری یک صفحه اینستاگرام را در رابطه با Explore معرفی و بررسی کنیم. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه این آمار را بهبود ببخشید و از اکسپلور اینستاگرام نتایج بهتری بگیرید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
چگونه می توانیم آمار پست های اکسپلور اینستاگرام خود را مشاهده کنیم؟
احتمالاً با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های اینستاگرام آشنا هستید و می دانید که برای مشاهده آمار Explore خود باید از ابزار Insights استفاده کنید. تنها ابزاری که میتواند اطلاعات دقیقی در مورد کاوش در اختیار کاربران قرار دهد، Instagram Insights است.
Insights که توسط خود اینستاگرام طراحی و ارائه شده است، اطلاعات دقیقی در مورد نمایه صفحه و هر پست و استوری به شما می دهد. برای دسترسی به آمار پست های اینستاگرام، کافی است گزینه «View Insights» را در زیر تصویر پست انتخاب کنید. در صفحه ای که ظاهر می شود، می توانید شاخص های آماری مختلفی را مشاهده کنید.
مهمترین شاخص های آمار اکسپلور اینستاگرام
در صفحه Insights پستهای اینستاگرام، بخشهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها مربوط به Explore و برخی نه. در این مقاله به بررسی بخش های مختلف Insights می پردازیم:
1. بخش Reach
بخش Reach که به صورت عدد همراه با نمودار دایره ای نمایش داده می شود، به تعداد حساب هایی که پست شما را مشاهده کرده اند اشاره دارد. تعداد بینندگان این بخش به دو دسته تقسیم می شود:
فالوورها: بینندگانی که بخشی از فالوورهای شما هستند!
غیر فالوورها: بینندگانی که شما را دنبال نکرده اند!
نکات مهم در بخش Reach
از آمار ارائه شده در این بخش می توان موارد زیر را تفسیر کرد:
- هرچه تعداد بینندگان غیر دنبال کننده کمتر باشد، بازدیدهای اکسپلور شما کمتر می شود. زیرا تقریباً تمام بینندگان Explore کسانی هستند که شما را دنبال نکرده اند!
- اگر تعداد بینندگان غیر دنبال کننده زیاد باشد، نمی توان به طور قطع گفت که بینندگان Explore زیاد بوده اند. زیرا ممکن است این بینندگان از طریق تبلیغات، برچسب ها یا فریادها جذب شده باشند.
2. بخش Impressions
در بخش Impressions می توانید تعداد کل بازدیدها را از منابع مختلف مشاهده کنید. برخلاف Reach که آمارها را بر اساس فالوورها یا غیرفالوورها دسته بندی می کند، Impressions بازدیدها را بر اساس منابع آنها دسته بندی می کند.
بخش های زیر در بخش Impressions قابل مشاهده هستند:
- Home (صفحه اصلی): صفحه اصلی یا فید اینستاگرام!
- Profile (پروفایل): صفحه پروفایل اینستاگرام شما!
- Explore (اکسپلور): صفحه اکسپلور (این بخش را هنگام تجزیه و تحلیل آمار اکسپلور در نظر بگیرید)
- Hashtag (هشتگ): هشتگ های استفاده شده در کپشن پست ها!
- Location (مکان): برچسب موقعیت استفاده شده در پست!
- Other (دیگر): روش هایی که اینستاگرام نمی تواند آنها را شناسایی کند!
❓ تفاوت بین Impression و Reach چیست؟
بسیاری از کاربران با سوال فوق مواجه می شوند و اغلب هنگام تجزیه و تحلیل آمار صفحه خود دچار سردرگمی می شوند. Impression تعداد کل بازدیدها را محاسبه میکند، در حالی که Reach فقط تعداد حسابهای بازدید شده را در نظر میگیرد.
تصور کنید که یک پست ویدیویی را 5 بار در روز تماشا می کنید. تعداد Reach برای این پست 1 و تعداد Impression ها 5 خواهد بود.
3. بخش Profile Activity
بخش فعالیت نمایه فعالیت هایی را که بینندگان در رابطه با محتوای شما دارند نشان می دهد. این بخش شامل دو بخش است که می تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد:
الف. بخش Profile Visits (بازدید از پروفایل)
بازدیدهای پروفایل تعداد دفعاتی را که کاربران پس از مشاهده یک پست روی عکس نمایه شما کلیک کرده و وارد صفحه پروفایل شما شده اند را نشان می دهد.
- اگر تعداد بازدیدهای پروفایل از پستهایی که به کاربران میرسند زیاد باشد، میتوان نتیجه گرفت که پستهای شما در صفحه اکسپلور افراد علاقهمند به موضوع صفحه شما ظاهر شدهاند. به همین دلیل از صفحه شما بازدید کردند.
- اگر بازدیدهای پروفایل از طریق پست شما کم باشد، به احتمال زیاد پست شما در صفحه کاوش افراد علاقه مند ظاهر نمی شود. به نوعی می توان گفت که پست شما با الگوریتم اکسپلور سازگاری نداشت.
- اگر تعداد بازدید پروفایل شما زیاد است، می توانید نتیجه بگیرید که این نوع پست ها برای کاربران جذاب هستند. بنابراین، از این پست ها برای ایجاد محتوای آینده الهام بگیرید. به عنوان مثال، در نحوه نوشتن عنوان، رنگ جلد، عنوان، و غیره.
ب. بخش Follows
اگر کاربران صفحه شما را پس از بازدید از آن دنبال کنند (Profile Activity)، تعداد فالو در بینش پست شما ثبت می شود. این آمار میزان تبدیل بازدیدکنندگان به فالوور پست مورد نظر را نشان می دهد. یعنی تعداد فالوورهای این پست نسبت به کل بازدیدکنندگانی که این پست به صفحه شما آورده است.
نتایجی که از این آمار بدست می آید به شرح زیر است:
- هرچه این آمار بالاتر باشد، بیشتر نشان می دهد که علاوه بر جذابیت پست های شما، سایر محتوای صفحه شما نیز برای کاربران Explore جذاب است. زیرا آنها پس از مشاهده آنها شما را دنبال کردند.
- داشتن آمار بالا این سیگنال را به اینستاگرام میفرستد که محتوای صفحه شما میتواند برای کاربران جذابتر باشد، بنابراین شانس رفتن محتوای شما به اکسپلور افزایش مییابد.
- آمار پایین دنبال کردن در پست های اکسپلور به این معنی است که شما نتوانسته اید کاربران را به اندازه کافی متقاعد کنید که صفحه خود را دنبال کنند.
💡بررسی مشکل کم بودن آمار فالور در اکسپلور اینستاگرام
بسیاری از کاربران عملکرد خوبی در جذب بازدیدکنندگان از اکسپلور دارند اما در تبدیل این بازدیدکنندگان به فالوور دائمی با مشکل مواجه هستند. این موضوع دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. در زیر به بررسی این مشکلات و معرفی راه حل آنها می پردازیم:
-
صفحه خود را به درستی معرفی نکرده اید
یکی از مشکلات بزرگ در تبدیل بازدیدکنندگان به فالوور این است که بازدیدکننده شما را به خوبی نمی شناسد و با موضوع صفحه شما آشنا نیست. بهترین راه برای حل این مشکل این است که پروفایل خود را به درستی و حرفه ای تنظیم کنید. زمانی که کاربر وارد صفحه شما می شود باید در نگاه اول با موضوع صفحه شما کاملا آشنا باشد.
-
ظاهر پیج شما به اندازه کافی جذاب نیست
یکی از مهم ترین عواملی که می تواند محتوای صفحه شما را برای کاربران جذاب کند، جذابیت بصری صفحه شما است. مهم نیست که پست های شما چقدر از نظر محتوا با کیفیت هستند، اگر از نظر بصری به اندازه کافی جذاب نباشند، بازدیدکنندگان به دنبال کردن صفحه شما تشویق نمی شوند.
استفاده از چندین وب سایت برای قالب های پست اینستاگرام کار شما را راحت تر و پست های شما را زیباتر می کند. با این حال، این همه چیز نیست. قالب های زیبا باید بتوانند به طور موثر توجه را به خود جلب کنند و بهترین راه برای این کار استفاده از یک پوشش منحصر به فرد و جذاب است.
-
عنوان پست شما نمی تواند کاربران را جذب کند
هنگامی که کاربران در حال مشاهده صفحه شما هستند، یکی از مهمترین چیزهایی که می تواند توجه آنها را جلب کند عنوان یا عنوان پست های شما است. استفاده از عناوین جذاب می تواند بازدیدکنندگان را جذب کند و شانس آنها را برای دنبال کردن صفحه شما افزایش دهد.
-
محتوای پیج اینستاگرام شما منحصر به فرد نیست
محتوای منحصر به فرد چیزی است که خودتان ایجاد می کنید و در صفحه خود منتشر می کنید. وقتی کاربر با محتوایی روبرو می شود که از جای دیگری کپی شده است، احساس می کند که این محتوا را می توان به راحتی در صفحات دیگر نیز یافت، بنابراین نیازی به فالو کردن صفحه شما نیست. بنابراین، برای تبدیل بازدیدکنندگان به فالوور و بهبود آمار اکسپلور خود، ایجاد محتوای منحصر به فرد ضروری است.
مقاله پیشنهادی—پیگیری سفارش و پرداخت آنلاین در اینستاگرام – 3 تا از بهترین روش ها
نتیجه گیری و کلام آخر
برای به دست آوردن نتایج بهتر از پست های اینستاگرام خود، لازم است آمار اکسپلور را تجزیه و تحلیل و مرور کنید. در این مقاله از آیدبکس مهم ترین شاخص هایی که در بررسی آمار نقش دارند را بررسی کرده و راهکارهایی برای بهبود این آمار ارائه کرده ایم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.