چگونه کمپین اینستاگرام تشکیل دهیم ؟ _ راهکار هایی برای افزایش فروش
با توجه به اینکه امروزه اینستاگرام تبدیل به یک ابزار بسیار قدرتمند در دنیای مجازی شده است افراد بسیار زیادی روزانه وارد این اپلیکیشن میشوند ، راه اندازی کردن کمپین های اینستاگرامی تبدیل به امری بسیار مهم شده است .
در ادامه این مقاله قصد داریم با به چگونگی راه اندازی یک کمپین اینستاگرامی بپردازیسم و بگوییم که کمپین اینستاگرام چیست ؛ پس اگر شما هم قصد دارید پیج اینستاگرام خود را ارتقتا دهید و باعث افزایش فروش و مخاطبان آن شوید ، پیشنهاد میکنیم که تا در پایان این مقاله همراه ما باشید.
کمپین اینستاگرام چیست ؟
ممکن است برای بسیاری از افراد سوالی به وجود بیایید که اصلا کمپین اینستاگرام چیست ؟ برای پاسخ به این یوال میتوان گفت : کمپین اینستاگرام یک استراتژی و تکنیک برای تبلیغات در اینستاگرام است ، که هدف آن ترویج دادن محصولات ، خدمات و یا بترند کسب و کار ها است که با این تکنیک ها با افراد بیشتر در تعامل باشند و با افراد بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنند.
درواقع به زبان ساده تر میتوانیم بگوییم کمپین اینستاگرام یک طرح و محتوای گسترده است که شامل محتواهای متنوعی است از جمله عکس ، ویدیو ، استوری و پست های متنی برای ترویج دادن و تبلیغ یک خدمات و یا محصول از یک برند کسب و کار است.
راه اندازی کردن کمپین اینستاگرامی اهداف مشخصی دارد اما خب از اصلی ترین اهداف این کار میتوانیم به معرفی کردن بهتر محصولات جدید ، جذب مشتریان جدید ، به وجود آوردن آگاهی از برند ، افزایش فروش و غیره اشاره کرد که در طول یک بازه زمانی مشخصی است ؛ بنابراین تمام محتوا های استفاده شده در این کمپین ها می بایست با هدف کمپین همخوانی داشته باشد.
مراحل راه اندازی کمپین در اینستاگرام _ ۸ مرحله
در این بخش از مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی کمپین اینستاگرام را به صورت کامل برای شما شرح دهیم ؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمیدانید چطور باید یک کمپین اینستاگرام طراحی و راه اندازی کنید ، میتوانید با رعایت این مراحل و برنامه ریزی درست و کامل از آنها ، یک کمپین اینستاگرامی موفق را راه اندازی کنید.
مرحله اول : تعریف کامل و واضح از هدف
در ابتدا و مرحله اول برای راه اندازی و طراحی کمپین اینستاگرام می بایست به طور کامل و واضح هدف خود را مشخص کنید. برای مثال برای خودتان مشخص کنید که آیا هدف شما افزایش فروش ، جذب مشتریان جدید ، افزایش دادن آگاهی افراد ار برند کسب و کار ، افزایش یافتن بهبود رضایت مشتریان و یا تعامل با مخاطبان است ؟ اگر شما هدف واضح و مشخصی از این کار داشته باشید ، میتوانید با کمک گرفتن و استفاده از استراتژی ها و تکنیک های مفید و مناسب به هدف خود برسید.
مرحله دوم : مشخص کردن مخاطبان خود
در مرحله دوم از این کار باید مخاطبان خودتان را به صورت کامل برای خود مشخص کنید ؛ حالا برای چگونگی انجام این کار میبایست افرادی که در کسب و کار شما وجود دارند را شناخته و با تحقیقات آنان را آنالیز کنید. هنگامی که میگوییم مخاطبان خود را بشناسید منظورمان این است که شما باید آنان را از نظر سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، نیاز ها ، علایق و مشکلات آنها و چیز هایی نظیر اینها شناسایی کنید. هنگامی که شما از مخاطبان خود این اطلاعات را داشته باشید ، میتوانید محتوا های مناسب تری تولید کنید و از استراتژی های مناسب تری نیز استفاده کنید.
برای مثال هنگامی که شما نیاز مخاطبان هدف خود را بدانید ، میتوانید محتوای خود را بر اساس نیاز های آنان تولید کنید ، و هنگامی که مخاطبان شما ببینند که شما برای رفع نیاز های آنان تلاش میکنید ، از شما حمایت میکنند ، که در نتیجه موجب خواهد شد تا شما جذب و بازدید فالوور داشته باشید.
مرحله سوم : زمانبندی و برنامه ریزی پروژه
کاری شما در این بخش برنامه ریزی و زمانبندی است. باید زمانبندی کمپین خود را مشخص کنید. برنامه ریزی کردن به طور دقیق بسیار مهم است که تعیین میکند مدت زمان هر مرحله از کمپین ها و تاریخ های انتشار محتوا ها و تبلیغات چطور صورت بگیرد. با داشتن یک برنامه زمانی مشخص میتوانید در اجرای کمپین اینستاگرام خود به بهترین شکل ممکن عمل کنید. برای مثال زمان تولید محتوا ، زمان همکاری کردن با بلاگر ها و اینفلوئنسر ها ، زمان انتشار دادن پست ها و تبلیغات و نظیر اینها.
مرحله چهارم : بودجه بندی کردن پروژه ها
بودجه بندی کردن مالی مورد نیاز برای کسب و کار خود ، کاری است که باید در این مرحله انجام دهید. در ابتدا باید تمام هزینه هایی که برای کمپین اینستاگرام خود نیاز دارید را مشخص کرده و برای هر قسمت بودجه مشخصی را در نظر بگیرید. هزینه هایی که شامل تبلیغات ، هزینه های پرداختی به اینفلوئنسر ها و بلاگر ها و سایر هزینه های نظیر اینها میشود.
مرحله پنجم : تولید کردن محتوای کمپین اینستاگرام
حالا وقت آن است که در این مرحله شروع به تولید محتوا کنید. محتوای های تولید شده از طرف شما باید بسیار با کیفیت باشد و برای مخاطبان مفید باشد. این محتوا ها میتوانند عکس ، ویدیو ، استوری ، کپشن و محتوای هایی از نظیر اینها باشند . باید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که باید محتوای شما طبق خواسته های مخاطبانتان تولید و طراحی شود.
مرحله ششم : طراحی لندینگ پیج
سوال اینجاست که چه زمانس به یک بک لینک احتیاج داریم ؟ برای پاسخ به این سوال شما فرض کنید که قصد دارید از طریق لینک کاربران خود را به یک قسمت هدایت کنید ( مثلا آددس و لینک سایت فروشگاهی خود را در اینستاگرام میگذارید ) ؛ لندینگ پیح یا همان صفحه مقصد شما باید با محتوای شما همخوانی کامل را داشته باشد و به کاربران اطلاعات مورد نیاز و مفیدی را ارائه بدهد. همچنین لندینگ پیج شما می بایست الگو های بصری مطلوبی را به همراه خود داشته باشد ، فراخوان های عملی و اقدامی داشته باشد ؛ تا بتوانید در کمپین خود ترافیک زیادی را تجربه کنید.
مرحله هفتم : همکاری کردن با اینفلوئنسر ها و بلاگر ها
حالا در این مرحله برای اینکه فروش خود را افزایش دهید و یا افراد بیشتری را به سمت کمپین خود بکشید ، میتوانید از بلاگر ها و یا اینفلوئنسر ها استفاده کنید ؛ همچنین با این کار افراد بیشتری برند شما را خواهند شناخت و یا گاهی اوقات آگاهی بهتر و بیشتری درباره گسب و کار شما متوجه خواهند شد.
آنها میتوانند با استوری و یا پست گذاشتن از محصولات و خدمات شما ، ارسال کردن محتوا های مشارکتی ، برگزاری تخفیفات ویژه ، برگزاری مسابقات و کار هایی نظیر اینها به شما کمک کنند. اما حتما این موضوع را در نظر بگیرید که هر کسی که خود را بلاگر معرفی میکند ، صرفا یک بلاگر نیست ؛ شما باید با بلاگر های معروف و با اطمینان همکاری کنید.
مرحله هشتم : آنالیز و ارزیابی کمپین
و در مرحله آخر ، پس از آنکه کمپین اینستاگرام خود را راه اندازی و اجرا کردید ، اکنون وقت آن است که با استفاده از ابزار ها آمار ها را بررسی کنید. با تحلیل و بررسی اطلاعاتی نظیر میزان تعامل با کاربران ، میزان تعامل خود کاربران با محتوا ها ، تعداد فالوور های جدید ، نرخ افزایش درصد ترافیک ، نرخ افزایش درصد فروش و … را بدست آورید. و با داشتن این نوع از اطلاعات ، میتوانید متوجه شوید که میزان موفقیت شما در کمپین اینستاگرام خود به جه اندازه بوده و چگونه میتوانید عملکرد های لازم را برای پیج انجام دهید تا کسب و کار خود را بیشتر ارتقا دهید.
انواع کمپین های اینستاگرامی
+ کمپین آگاهی از برند
+ کمپین مسئولیت اجتمایی
+ کمپین های فروش تبلیغات
+ کمپین های رقابتی
+ کمپین عرضه محصولات
+ کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر
پیشنهادی—تعرفه تبلیغات اینستاگرام + درآمد بلاگرها و اینفلوئنسر ها
نتیجه گیری و کلام آخر
در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس درباره اینکه کمپین های اینستاگرام چیست و مراحل ایجاد یک کمپین در اینستاگرام صحبت کردیم. استفاده از روش کمپین ها میتواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی کسب و کار ها و برند ها داشته باشد و به آنها کمک شایانی در حوزه بازاریابی و ارتقا سطح کاری آنها خواهد کرد. شما با برنامه ریزی مناسب ، استفاده از استراتژی های خلاقانه و تولید محتوای جذاب و مفید برای مخاطبان هدف خود ، میتوانید در حوزه کاری خود به سطح بالایی برسید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.