چگونه مخاطبان هدف کسب و کار خود را پیدا کنیم؟
چگونه مخاطبان هدف کسب و کار خود را پیدا کنیم؟ ؛ برای موفقیت واقعی در جذب مشتری، باید مشتریانی را که آماده خرید هستند مشخص کنیم. در اینجا، ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه مشتریان ایده آل خود را برای کسب و کار خود پیدا کنید.
اگر صاحب یک کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات بدون شناسایی مخاطبین هدف خود هستید، زمان و بودجه خود را تلف می کنید! پس از تکمیل این فرآیند، متوجه خواهید شد که چگونه رشد کسب و کار، بازاریابی و بهبود محصول می تواند آسان تر شود. در این مقاله با من همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه مشتری ایده آل خود را پیدا کنید و چگونه با کمک آنها کسب و کار خود را توسعه دهید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
در جهانی با بیش از 8 میلیارد نفر، هیچ کسب و کاری نمی تواند همه آنها را هدف قرار دهد. حتی اگر آن را فقط به زنان یا مردان به عنوان مخاطب هدف خود محدود کنید، باز هم در اشتباهید! مخاطب هدف شما ویژگی های خاصی دارد، نه فقط یک. به عنوان مثال، مخاطبان هدف ما شامل صاحبان مشاغل فیزیکی علاقه مند به کارآفرینی آنلاین، بین 20 تا 45 سال و بیشتر است! اینها افرادی هستند که محصول شما را جذاب می دانند و شما سعی می کنید از طریق بازاریابی و تبلیغات آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
راهنمای دقیق برای درک مخاطب هدف شما
همانطور که قبلا ذکر شد، همه نمی توانند مخاطب هدف شما باشند. شما باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا تبلیغات شما موثرتر باشد. برای کشف چگونگی شناسایی مخاطبان هدف خود بر اساس ویژگیهای مختلفی که دارند، همراه باشید. حتماً در مورد “پرسونا چیست” نیز بخوانید زیرا به شما کمک زیادی می کند.
توجه: برخی از کسب و کارها فقط یک مخاطب هدف ندارند، بلکه چندین مخاطب دارند. به عنوان مثال، یک فروشگاه لوازم خانگی نه تنها زنان، بلکه مردانی را نیز هدف قرار می دهد که برای زنان، مادران و غیره هدایایی می خرند. با تعریف مخاطب اصلی خود شروع کنید، سپس به سراغ شناسایی دسته بعدی بروید.
-
ویژگی های جمعیت شناختی
ویژگیهای اصلی مخاطبان هدف شما توسط ویژگیهای جمعیت شناختی پوشش داده میشوند. اگر وب سایت دارید، ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به راحتی اطلاعاتی در مورد سن، جنسیت و سایر ویژگی های مخاطبان در اختیار شما قرار می دهند. اما ابتدا به این سوالات در مورد مخاطبان خود پاسخ دهید:
+ سن
+ جنسیت
+ قومیت
+ درآمد تقریبی
+ سطح تحصیلات
+ اشتغال
+ تحصیلات
-
موقعیت جغرافیایی
مرحله بعدی شناسایی موقعیت جغرافیایی مشتریان شماست. در برخی مشاغل، این ممکن است چالش برانگیز باشد زیرا مشتریان می توانند به طور گسترده ای پراکنده شوند. با این حال، تعیین مکان مخاطبان هدف به شما کمک می کند تا بر اساس عوامل فرهنگی، جمعیتی و آب و هوایی راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، برند لوازم آرایشی و بهداشتی شکر، زنان هندی را هدف قرار می دهد و با درک موقعیت جغرافیایی دقیق آنها، محصولات آنها برای مقاومت در برابر آب و هوای گرم و مرطوب طراحی شده و توجه مخاطبان هدف را به خود جلب می کند.
اگر به محصول یا خدمات شما مربوط است، مطمئن شوید که موقعیت جغرافیایی مخاطبان خود را تعیین کرده اید. Google Analytics می تواند به شما در یافتن دقیق این مکان ها کمک کند.
-
در نظر گرفتن علایق
به تبلیغات ایجاد شده توسط برندهای بزرگ و معتبر در سراسر جهان، مانند پپسی، کوکاکولا، اپل و غیره توجه کنید. چرا؟ زیرا این برندها علایق مخاطبان هدف خود را درک می کنند و تلاش های تبلیغاتی خود را روی آنها متمرکز می کنند. برندهای موفق نه تنها در تبلیغات، بلکه در بسته بندی محصول، تولید محتوا، توسعه محصول، طرح رنگ و موارد دیگر نیز به این علایق توجه می کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید بررسی کنید که چه چیزی بیشتر به مخاطبان هدف شما علاقه دارد.
-
مخاطب قصد خرید دارد؟
قصد خرید، فکری است که مخاطب هنگام خرید محصولات یا خدمات شما دارد. این بدان معناست که وقتی مخاطب جلوی کامپیوتر نشسته است و قصد دارد محصول شما را به سبد خرید خود اضافه کند. یا زمانی که در یک فروشگاه هستند و می خواهند محصولی بخرند. چه چیزی آنها را تحریک می کند؟ چه افکاری در ذهن آنها وجود دارد که آنها را به این کار وادار می کند؟
به عنوان مثال، در پورتال، علاقه مندان به «طراحی وب سایت» قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد با کمک سازنده وب سایت ما دارند؛ نه فقط داشتن یک وب سایت یا مثلا قصد مشتریان از خرید از یک برند آرایشی صرفا پر کردن کیف آرایش خود نیست، بلکه رسیدن به ظاهر و ظاهر بهتر است!
بنابراین به عنوان یک صاحب کسب و کار و البته برای درک مخاطبان هدف خود، باید قصد خرید آنها را شناسایی کنید. به این ترتیب می توانید روی نکات درست در تبلیغات تمرکز کنید و همچنین به جنبه های مهم در محصول و خدمات خود توجه کنید تا قصد خرید کاربر را برآورده کنید.
چرا درک مخاطبان هدف مهم است؟
ممکن است به طور کامل درک نکرده باشید که چرا درک مخاطب هدف در تجارت مهم است. در مقاله زیر بیشتر در این مورد صحبت خواهم کرد.
1_ به شما کمک می کند تا بازاریابی بهتری داشته باشید
هنگامی که می دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، دقیقاً می دانید چه کسی در مقابل شما قرار دارد. به این ترتیب شما تمام گفتار، رفتار، لحن تبلیغات، حتی تصاویر و ویدیوهای خود را با توجه به درک خود از مخاطب تعیین می کنید. به عنوان مثال، ما در پورتال خود زیاد روی بازاریابی محیطی یا تلفنی تمرکز نمی کنیم. مخاطب ما مدیری است که به اهمیت حضور آنلاین برای رشد کسب و کار خود پی برده است. به همین دلیل است که بیشتر تبلیغات ما به صورت آنلاین انجام می شود.
2_ در توسعه یک محصول تاثیر می گذارد
هنگامی که مخاطبان هدف کسب و کار خود را شناسایی می کنید، مشکلات، ناامیدی ها و رویاهای آنها را درک می کنید. در واقع، هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بهتر می توانید محصولات و خدمات خود را برای استفاده بهتر از آنها به روز کنید. به این ترتیب، هرچه محصول بهتری ایجاد کنید، مخاطبان مشابه بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب می کنید.
3_ درآمد را افزایش می دهد
مهمترین مزیت شناسایی مخاطب هدف افزایش درآمد است! چگونه؟
- اول از همه، تغییرات جدیدی که در محصول ایجاد می کنید، آن را جذاب تر می کند و در نتیجه فروش و درآمد را افزایش می دهد.
- ثانیاً، درک مخاطب به شما این امکان را می دهد که به جای صرف هزینه در رسانه ها و روش های ناکارآمد، دید وسیع تری نسبت به تبلیغات داشته باشید. بودجه را در مکان مناسب با بازدهی بالاتر خرج کنید.
- در نهایت، درک مخاطب، تأثیرگذاری بر آنها و متقاعد کردن آنها را برای خرید آسان تر می کند.
مقاله پیشنهادی—10 تا از بهترین ابزار های گوگل برای پیشرفت در کسب و کار
نتیجه گیری و کلام آخر
بسیار خوب، به پایان این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” رسیدیم. در این مقاله متوجه شده ایم که مخاطب چیست، چگونه مخاطب هدف را شناسایی کنیم و در نهایت پس از درک آن، از کدام روش های بازاریابی برای دستیابی به این مخاطبان استفاده کنیم؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.