چرا فالوورام کم میشه ؟ – دلایل کاهش فالوور اینستاگرام و راه های پیشگیری از آن
چرا فالوورام کم میشه ؟ – دلایل کاهش فالوور اینستاگرام و راه های پیشگیری از آن ؛ با افزایش استفاده کاربران و کسب و کارهای متمرکز بر این پلتفرم از شبکه اجتماعی اینستاگرام، یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران کسب و کار کاهش فالوور اینستاگرام است که تاثیر بسزایی در میزان فروش فروشگاه اینستاگرام آنها دارد. فضای رقابتی کسبوکارها در پلتفرم اینستاگرام به قدری شدید و پرهزینه شده است که حتی کوچکترین اشتباه در تولید محتوا و استراتژی بازاریابی منجر به از دست دادن قابل توجه فالوور در مدت زمان کوتاهی میشود.
ممکن است زمان و هزینه قابل توجهی را صرف تولید محتوای غنی و ارزشمند در صفحه کسب و کار اینستاگرام خود کنید و به طور مداوم پست ها، استوری ها و زندگی های مختلف را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه خود ارسال کنید، اما عدم اثربخشی و کاهش فالوورهای اینستاگرام می تواند انگیزه شما را کاهش دهد. شما. نکته دیگر این است که کاهش فالوور روند جذب فالوور جدید را به چالش می کشد و بازده کار شما را کاهش می دهد. در این وبلاگ از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” قصد داریم به دلایل کاهش فالوور اینستاگرام و راه های پیشگیری از آن بپردازیم.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
آیا کاهش فالوور اینستاگرام طبیعی است؟
وقتی از کاهش فالوور اینستاگرام صحبت می کنیم، منظور کاهش شدید و مداوم تعداد فالوورهای یک صفحه است. به عبارت دیگر، حتی برای بزرگ ترین و حرفه ای ترین کسب و کارهای اینستاگرامی، این کاملا طبیعی است که چند فالوور صفحه شما را آنفالو کنند.
بنابراین، همانطور که از عبارت افت پیداست، زمانی که کاهش فالوور شدید و محسوس است، باید به دنبال نقص در کار خود باشید. اگر صفحه فروشگاه اینستاگرام شما در حال حاضر 10000 فالوور دارید و روزانه 10 یا 20 آنفالو را از دست می دهید، جای نگرانی نیست. برخی از مخاطبان پس از خرید محصول مورد نظر خود از صفحه فروشگاه مربوطه صفحه را ترک می کنند.
همچنین بخشی دیگر از این کاهش مربوط به حساب هایی است که حذف شده اند. افرادی که به هر دلیلی اکانت خود را به طور کامل از شبکه اینستاگرام حذف می کنند. اما اگر این تعداد از 100 نفر در روز گذشت، لازم است سیاست تجاری خود را به طور جدی بررسی کنید و نکاتی را که در زیر به آن اشاره می کنیم، به دقت رعایت کنید.
دلیل کاهش فالوور اینستاگرام چیست؟
قبل از هر چیز، مهم است بدانید که توقف کاهش فالوورها کار آسانی نیست، اما مهم این است که بتوانیم علت را شناسایی کنیم و آن را از بین ببریم.
1. اینستاگرام اکانت های جعلی را حذف می کند
قبل از اینکه به سراغ بررسی و بررسی سوابق کاری و ایرادات احتمالی خود بروید، بهتر است بدانید که اینستاگرام دائما در حال شناسایی و حذف فالوورهای تقلبی است. شناسایی حساب ها توسط الگوریتم هایی انجام می شود که روز به روز حساس تر می شوند و منجر به شناسایی تعداد بیشتری از حساب های جعلی می شود. بنابراین، اگر بخش قابل توجهی از فالوورهای صفحه اینستاگرام شما را فالوورهای تقلبی (و احتمالاً فالوورهای جعلی خریداری شده) تشکیل می دهند، احتمالاً درصد بالایی از کاهش تعامل به دلیل این دسته از فالوورها است.
راه حل: بر ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند و هدفمند تمرکز کنید و هدف خود را جذب فالوور واقعی کنید. فالوورهای جعلی و تقلبی هیچ ارزشی برای کسب و کار شما ندارند.
2. اگر به اندازه کافی پست نمی گذارید، یکی از دلایل کاهش فالوور اینستاگرام است
با وجود رقبای قوی در اینستاگرام، اگر مطالب را به طور مداوم و منظم منتشر نکنید، بازی را باخته اید و مخاطبان شما انگیزه ای برای دنبال کردن صفحه شما ندارند. محتوای پراکنده و نامنظم نه تنها کمتر در معرض دید مردم قرار می گیرد، بلکه در نهایت منجر به از بین رفتن اعتماد مخاطب می شود و آنها را تشویق می کند که شما را لغو کنند.
راه حل: طبق سیاست های فعلی اینستاگرام، توصیه می شود حداقل یک بار در روز پست کنید. اگر هر روز مطالب جدیدی ارسال کنید، قطعا نتایج بهتری خواهید گرفت، اما ارسال کمتر از 4 پست در هفته نه تنها باعث بی انگیزگی مخاطب می شود، بلکه باعث می شود اینستاگرام پست های شما را در قسمت کاوش کمتر نشان دهد.
3. برای جلوگیری از کاهش فالوور اینستاگرام، پروفایل خود را بررسی کنید
برخلاف پلتفرم هایی مانند تلگرام و توییتر، اینستاگرام یک شبکه کاملاً رسانه محور است و مخاطبان شما بر اساس ظاهر آن و تصاویر و ویدئوهایی که منتشر می کنید، صفحه شما را قضاوت می کنند.
راه حل: عکس پروفایل، بیو و تصاویر و ویدیوهای منتشر شده باید با نهایت دقت و کیفیت ویرایش شوند. برای طراحی جلد و پست های ویدئویی از طراحان و ویراستاران حرفه ای استفاده کنید.
وقتی بیننده ای وارد صفحه شما می شود، به طور خلاصه و سریع محتوا را بررسی می کند. پوشش های متناقض و غیرحرفه ای و یک عکس نمایه غیر مرتبط با موضوع کسب و کار شما، کاربر را تشویق به ترک صفحه می کند.
تصاویر و ویدئوهای شما باید کیفیت لازم و کافی برای جلب اعتماد مخاطب را داشته باشند. استفاده از رسانه های بی کیفیت و تار به هیچ وجه توصیه نمی شود. از تصاویر و ویدیوهای ارسال شده در صفحات رقبای خود الهام بگیرید و کیفیت کار خود را بهبود بخشید.
4. برای جلوگیری از کاهش فالوور اینستاگرام بیش از حد تبلیغ نکنید
اگر بخش بزرگی از محتوای شما مربوط به محصولات و برند شما باشد و شما دائماً مخاطبان را تشویق به خرید محصولات خود میکنید، نتیجه کار شما احتمالاً باعث میشود که مشتریان بالقوه صفحه شما را آنفالو کنند. هیچ کس نمی خواهد هر روز با برخوردهای متعدد با تبلیغات برند و محصول شما بمباران شود. این روند واقعا خسته کننده است!
راه حل: بخشی از مطالب خود را در مطالب آموزشی مرتبط با حوزه کاری خود بگنجانید. نکاتی را در قالب تصویر و ویدئو ارائه دهید که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد و آنها را راهنمایی می کند. اگر فروشنده کفش هستید، نکاتی را در مورد نحوه نگهداری و تمیز کردن کفش، نحوه انتخاب کفش های بادوام و با کیفیت و موضوعاتی از این دست که مخاطبان شما را درگیر می کند و مشتاقانه منتظر مطالب بعدی شما هستند، ارائه دهید.
تبلیغات و بازاریابی محصولات در محتوای آموزشی عملکرد فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و علاوه بر کاهش نرخ پرش، به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند باعث افزایش فالوورهای شما می شود.
5. برای جلوگیری از ریزش فالوورهای اینستاگرام، درباره موضوع کسب و کار خود فعالیت کنید
برخی از مدیران بازاریابی به اشتباه معتقدند که با تولید محتوای مرتبط با حوزه های مختلف می توانند مخاطبان مختلفی را جذب کنند. این فرض کاملا اشتباه است و تنها منجر به کاهش فالوور اینستاگرام خواهد شد.
راه حل: فقط روی موضوع کسب و کار خود تمرکز کنید و از محتوای پراکنده اجتناب کنید. اگر فروشنده موبایل و لوازم جانبی هستید، انتشار مطالب در مورد انتخاب ژاکت با کیفیت هیچ توجیهی نخواهد داشت.
6. از هشتگ های مناسب استفاده کنید
هشتگ ها نقش موثری در نمایش محتوای شما در نتایج جستجوی کاربران دارند و بدون استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط با محتوای پست خود، شانسی برای جذب فالوور جدید و افزایش فالوور نخواهید داشت.
راه حل: در انتهای کپشن پست، حتما از هشتگ های محبوب و مرتبط برای محتوای پست استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ ها و استفاده از هشتگ های نامرتبط با موضوع پست نه تنها به افزایش فالوورهای شما کمک می کند بلکه ممکن است باعث کاهش فالوورهای فعلی نیز شود.
مخاطب انتظار دارد محتوایی که به او ارائه می شود با آنچه که با هشتگ جستجو کرده است مطابقت داشته باشد و به او در رسیدن به هدف کمک کند.
چگونه می توان جزئیات تعامل فالوور ها را تجزیه و تحلیل کرد؟
ابزارهای مختلفی برای این منظور توسعه یافته و برای بررسی و نمایش جزئیات فالوورها و تعامل آنها با محتوای منتشر شده در اختیار مدیران صفحه اینستاگرام قرار دارد. سرویس Hypetrace یکی از این ابزارهاست.
مقاله پیشنهادی—افزایش تعامل اینستاگرام در سال 2024 – استراتژی های موثر
نتیجه گیری و کلام آخر
در خاتمه می توان گفت که موضوع کاهش فالوور اینستاگرام به دلیل تاثیر مستقیم بر فروش فروشگاه های اینستاگرام، دغدغه قابل توجهی برای مدیران کسب و کار است. از آنجایی که کاربران و مشاغل بیشتری به این پلتفرم رسانه اجتماعی متکی هستند، حفظ پایگاه فالوور قوی برای حفظ و رشد حضور آنلاین موفق بسیار مهم می شود.
استراتژی هایی مانند محتوای جذاب، ارسال مداوم و تبلیغات هدفمند می توانند به کسب و کارها در جذب و حفظ فالوور کمک کنند و در نهایت منجر به افزایش فروش و موفقیت در اینستاگرام شود. برای مدیران مهم است که به طور مستمر استراتژیهای رشد پیروان خود را برای رقابتی ماندن در چشمانداز دیجیتالی در حال تکامل، نظارت و تطبیق دهند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.