چجوری بلاگر بشیم؟
چجوری بلاگر بشیم؟ چگونه بلاگر شویم؟ ؛ در سال های اخیر علاقه مردم به بلاگر شدن و اینفلوئنسر شدن افزایش یافته است. با این حال باید گفت که رسیدن به این هدف آسان نیست. برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق باید مهارت های مختلفی داشته باشید و با افراد مختلف تعامل داشته باشید.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که اخیرا تصمیم گرفته اید حرفه بلاگری را امتحان کنید، احتمالا با سوالات و عدم قطعیت هایی در ذهن خود مواجه شده اید. در وبلاگ امروز آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه بلاگر شویم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس اینجا کلیک کنید.
بلاگری چیست و به چه کسانی بلاگر اینستاگرام هستند؟
در بحث بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، باورهای غلطی وجود دارد. برخی فکر می کنند هرکسی که در اینستاگرام فعال است یا تعداد فالوورهای زیادی دارد بلاگر است. با این حال، اینطور نیست، زیرا یک بلاگر بر اساس حرفه، تخصص یا مهارت های خود محتوا تولید می کند. آنها نظرات تخصصی را در مورد رشته خود ارائه می دهند، محصولات را بررسی و معرفی می کنند یا افراد را به انجام وظایف خاصی تشویق می کنند.
اگر عکاس هستید، عکس های خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید و در مورد صحنه یا نحوه گرفتن آن عکس می نویسید. شما به عنوان یک عکاس در زمینه تخصصی خود محتوا تولید و منتشر می کنید. بنابراین، شما یک بلاگر هستید. با این حال، بلاگران لزوماً عکاس نیستند و می توانند در زمینه های مختلف محتوا تولید کنند. به طور کلی، یک وبلاگ شخصی در اینستاگرام مربوط به نوآوری شما در نوشتن و جزئیات کوچکی است که مخاطب را جذب می کند.
“معرفی پر درآمد ترین بلاگر های ایرانی”
ویژگی های یک بلاگر موفق چیست؟
بلاگری هم شغل است و هم یک علاقه، همه نمی توانند بلاگر شوند. وبلاگ بلاگران ویژگی های مشترکی دارند، بنابراین برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق به این ویژگی ها نیاز دارید:
-
شور و علاقه
به عنوان یک بلاگر ، باید به موضوعی که در مورد آن محتوا تولید می کنید علاقه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه مد فعالیت می کنید و یک بلاگر مد هستید، طبیعتا باید به این موضوع علاقه مند باشید. بلاگران اشتیاق و علاقه خود را به این موضوع به اشتراک می گذارند و دنبال کنندگان نیز اشتیاق و علاقه آنها را دنبال می کنند. موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس در مورد آن محتوا ایجاد کنید. این موضوع می تواند معرفی کتاب و کتابخوانی، زیبایی و معرفی لوازم آرایشی، فیلم و معرفی فیلم، محیط زیست و ترویج سبک زندگی سالم باشد.
همه بلاگران در قسمت بیو صفحه اینستاگرام خود توضیحاتی در مورد خود نوشته اند. بنابراین به عنوان یک بلاگر، نباید این بخش را خالی بگذارید. یک توضیح کوتاه و مفید در مورد خودتان بنویسید. این توصیف نباید طولانی باشد. به یاد داشته باشید که بیو اینستاگرام اولین چیزی است که دنبال کنندگان شما می بینند، پس به نوشتن این قسمت توجه کافی داشته باشید. از برچسب ها، برچسب های جغرافیایی و کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. بهتر است قبل از نوشتن بیو اینستاگرام صفحات مشابه بلاگران را ببینید و بررسی کنید.
-
فعالیت مداوم
برای بلاگر شدن باید در اینستاگرام فعال و حضور داشته باشید. این افراد با اینستاگرام مانند دوستان خود رفتار می کنند. آنها هر روز اینستاگرام خود را چک می کنند یا چندین بار در هفته پست می گذارند. محتوای آنها در مورد زندگی روزمره و تجربیات جالب است. یک بلاگر موفق هرگز برای 5 روز متوالی پست نمی گذارد و بعد از دو هفته ناپدید می شود.
-
داشتن یک حساب تجاری
همه بلاگران و اینفلوئنسرها در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی یک حساب تجاری یا تجاری دارند. صرف نظر از موضوعی که در آن فعال هستید، یک بلاگر به داده هایی نیاز دارد تا تأثیر آنها را ببیند. اینستاگرام این داده ها را در حساب تجاری خود ارائه می دهد. سطح تعامل با صفحه شما، تعداد کامنت ها، لایک ها، تعداد دفعاتی که مطالب شما منتشر شده است و تعداد دفعاتی که پست شما ذخیره شده است را می توانید در اکانت تجاری اینستاگرام مشاهده کنید.
علاوه بر این، برای اینکه بتوانید با برندهای مختلف ارتباط برقرار کنید و درآمد کسب کنید، به این اطلاعات نیاز دارید. با این اطلاعات می توانید سلیقه مخاطبان خود را درک کنید. طبیعتا هر چه مخاطبان شما با یک پست تعامل بیشتری داشته باشند، علاقه مندی افراد به آن موضوع بیشتر می شود. اکانت تجاری اینستاگرام انواع مختلفی دارد (هنری، تجاری، وبلاگ نویس، تولید کننده محتوا، سلبریتی و…) که می توانید بر اساس کار خود انتخاب کنید.
-
استفاده از جدید ترین ویژگی های اینستاگرام
بلاگرها و اینفلوئنسرها به سرعت از ویژگی های جدید آگاه می شوند و از آنها استفاده می کنند. در سال 2016، زمانی که اینستاگرام استوری را معرفی کرد، بلاگرها و اینفلوئنسرها اولین کسانی بودند که از استوری استفاده کردند. آنها به دلایل مختلف استوری ها را به اشتراک می گذارند – برای به نمایش گذاشتن زندگی روزمره خود، برای ارسال تصاویری که برای پست های معمولی مناسب نیستند، و مهمتر از همه، برقراری ارتباط نزدیک تر با مخاطبان خود. به طور کلی، بلاگران اولین کسانی هستند که از ویژگی های جدید اینستاگرام مانند فیلترهای مختلف، نظرسنجی، پرسش، پرسش و پاسخ، گیف های متحرک و سایر ویژگی ها استفاده می کنند.
چگونه یک بلاگر موفق شویم؟
همه نمی توانند بلاگر موفقی باشند و برای موفقیت نه تنها باید مسیر روشنی داشته باشید، بلکه نکات مهمی نیز وجود دارد که باید رعایت کنید.
موضوع خاصی را انتخاب کنید
اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر ماهانه دارد. اگر می خواهید بخشی از بلاگران و اینفلوئنسرهای اینستاگرام باشید، باید از دیگران متمایز شوید. شما باید موضوع خاصی را انتخاب کنید و در مورد آن صحبت کنید. اگر در موضوع انتخابی خود تخصص کافی کسب کنید، تعداد فالوورها دیگر اهمیتی نخواهد داشت.
محتوای با کیفیت تولید کنید
تولید محتوای با کیفیت ممکن است در نگاه اول آسان به نظر برسد. با این حال، کیفیت محتوایی که منتشر می کنید، تعداد لایک ها، نظرات و فالوورهای شما را تعیین می کند. یک سلفی تار یا یک عکس غذا با نور ضعیف، مخاطب شما را از خود دور می کند. اما اگر از تصاویر زیبا و باکیفیت استفاده کنید، مردم به سمت محتوای شما کشیده می شوند و در مورد آن صحبت می کنند.
اگر می خواهید یک بلاگر موفق باشید، باید روی تلفن یا دوربین خود سرمایه گذاری کنید. عکاسی را تمرین کنید و با ترکیب بندی و نور خوب عکس بگیرید. علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشن های جذاب بنویسید و از هشتگ های مناسب استفاده کنید.
برای محتوای خود موضوع مناسب و خاص انتخاب کنید
مهمترین چیز در بلاگر شدن داشتن یک سبک منحصر به فرد و ثابت است. اگر از یک تم ثابت در تصاویر و نوشته های خود استفاده کنید، دنبال کنندگان شما به راحتی متوجه می شوند که این محتوا از شماست. هنگامی که فالوور های شما افزایش می یابد و تصمیم می گیرید با برندها کار کنید، آمار تعامل صفحه شما نقش مهمی در تعیین درآمد شما خواهد داشت. یک موضوع خاص برای محتوای صفحه خود انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
با دیگر بلاگران همکاری کنید
هرچه افراد بیشتری با آنها همکاری کنید، مسیر موفقیت شما در blogger شدن آسان تر خواهد بود. شبکه ای از اینفلوئنسرها و بلاگران را در جایگاه خود جمع آوری کنید و آنها را دنبال کنید. سعی کنید به آنها بپیوندید و از فرصت های همکاری استقبال کنید. در مجالس آنها شرکت کنید و بیشتر با افراد مشابه خودتان درگیر شوید.
برندها یا افرادی که در حوزه کاری شما هستند را شناسایی کنید
وقتی به 10000 فالوور رسیدید، می توانید به برندها دسترسی پیدا کنید. از نداشتن میلیون ها فالوور نترسید. فالوورهای شما مخاطبان هدف آن برندها هستند، بنابراین شما برای آنها ارزشمند هستید.
مهارت های اینستاگرام خود را افزایش دهید
برای اینکه بتوانید با موفقیت مراحل بلاگر شدن را طی کنید و صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید، باید در مهارت های اینستاگرام مهارت داشته باشید. برنامه های تولید محتوا ، ویرایش عکس ، پست ، کپشن نویسی و تولید داستان را شناسایی کنید و با آنها کار کنید. سعی کنید مهارت های نوشتن و عکاسی خود را تقویت کنید.
برای انجام تمام این کار ها به بهترین شکل تنها کافیست با شماره 09393148002 تماس حاصل فرمایید.
“برای پیج اینستاگرامت ادمین میخای؟بیا اینجا تا با بهترین ادمین ها آشنات کنم!”
مهم ترین نکات برای بلاگر اینستاگرام شدن
برای رسیدن به مکان های خوب در مسیر بلاگر اینستاگرام شدن بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید و صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید.
-
برای موفقیت در مسیر بلاگری تلاش کنید
در گام اول به این سوالات پاسخ دهید: چرا می خواهید اینستاگرام خود را رشد دهید؟ آیا تعداد فالوورها برای شما مهم است؟ آیا می خواهید از بلاگری درآمد کسب کنید؟ آیا می خواهید با افراد بیشتری شبکه کنید؟ یا می خواهید برند شخصی خود را داشته باشید؟
اگر به این سوالات پاسخ دهید و دلیل رشد صفحه خود را کشف کنید، متوجه خواهید شد که چه نوع محتوایی باید تولید کنید. موفقیت را بر اساس هدفی که انتخاب کرده اید تعریف کنید. آیا هدف شما داشتن فالوور های بیشتر است یا به دنبال ترافیک یا فروش بیشتر هستید؟
-
حتما برای تولید محتوا یک برنامه منظم داشته باشید
برای رشد صفحه اینستاگرام خود باید فعال باشید و به طور مرتب پست بگذارید. اینستاگرام صفحات فعال را دوست دارد و به آنها پاداش می دهد. اگر به طور مرتب طبق برنامه پست می کنید، اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نشان می دهد. اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید موضوع پست هایتان است. پست های شما باید برای مخاطبان ارزشمند باشد و دارای استراتژی باشد.
بهترین راه برای اینکه بدانید درباره چه چیزی باید پست کنید این است که از دنبال کنندگان خود بپرسید. سعی کنید افراد مشابه خودتان را در اینستاگرام دنبال کنید. دیگران را کپی نکنید، استراتژی های آنها را یاد بگیرید و سعی کنید استراتژی های آنها را بر اساس کسب و کار خودتان مدل کنید. از ابزارهای محتوا و تقویم استفاده کنید. اگر در زمان مناسب پست ارسال کنید، می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
-
اگر سایت دارید آدرس آن را در اینستاگرام ذکر کنید
وقتی روی اینستاگرام تمرکز می کنید، می توانید از ابزارهای آن برای دعوت مخاطبان خود استفاده کنید. وبلاگ خود را در اینستاگرام منشن کنید و از فالوور های خود بخواهید از آن بازدید کنند.
برای تبلیغ وبلاگ خود می توانید از استوری اینستاگرام استفاده کنید. مردم شما واقعی را در استوری هایتان می بینند و از نزدیک با شما ارتباط برقرار می کنند. استوری اینستاگرام مانند یک برنامه زنده تلویزیونی است. کاربران می خواهند ببینند که شما در حال حاضر چه کار می کنید. می توانید از استوری برای نشان دادن خود و زندگی خود استفاده کنید. مهمترین چیز در استوری اینستاگرام ارائه اطلاعات و محتوای رایگان به مردم است.
“درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی از اینستاگرام چقدر است؟”
-
در هر پست، با مخاطب هدف خود صحبت کنید
علاوه بر ثبات در تولید محتوا، مهمترین مسئله در بلاگر شدن، حفظ روابط و ارتباط است. مطمئن شوید که محتوای شما مشکل مخاطب ایده آل را حل می کند. بهترین راه این است که از مخاطبان هدف خود بپرسید که چه چیزی را دوست دارند. از ابزارهای اینستاگرام برای نظرسنجی استفاده کنید و از مخاطبان خود بازخورد بگیرید.
اگر تصاویر سفرهای خود را در اینستاگرام منتشر می کنید، به مخاطبان خود بگویید کجا هستید و چگونه می توانید به آنها کمک کنید. مردم با استوری شما ارتباط برقرار می کنند و بهترین راه این است که شما را بشناسند. به یاد داشته باشید که هر چیزی که پست می کنید برای مخاطبان و دنبال کنندگان شما است.
-
اهمیت هشتگ ها را جدی بگیرید
هرگز استفاده از هشتگ های مناسب را نادیده نگیرید. مردم با کمک هشتگ ها شما را پیدا کرده و دنبال می کنند. بهترین ویژگی هشتگ ها این است که مردم می توانند آنها را دنبال کنند. یعنی حتی اگر شما را فالو نکنند، صفحه شما به آنها نشان داده می شود. در هر پست از هشتگ های مرتبط و مناسب استفاده کنید.
“تعرفه تبلیغات اینستاگرام + درآمد بلاگرها و اینفلوئنسر ها”
آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس
تیم دیجیتال مارکتینگ آیدبکس با بهره گیری از نیروی جوان و خوش ذوق به کسب و کارها کمک میکند بهتر دیده بشوند و بیشتر بفروشند و در دنیای مارکتینگ حضوری کار آمدتر، هدفمندتر و سودمند تری داشته باشند. با تمامی دانش و تجربه ای که داریم در کنار شماییم تا بهترین عملکرد را در فضای کسب و کار داشته باشید.
آقای فرزام ، مدیر آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس ، تجربه زیادی در این حرفه دارد و موفقیت های زیادی را کسب کرده است. شما با دادن تبلیغات و مدیریت پیج اینستاگرام خود به تیم دیجیتال مارکتینگ ما ، میتوانید کسب و کار خود را در دنیای اینستاگرام توسعه دهید.
برای دریافت مشاوره و ارتباط با تیم ما میتوانید با این شماره تماس حاصل فرمایید : 09393148002
مقاله پیشنهادی—بازاریابی اینستاگرام چیست؟ اصول اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
نتیجه گیری و کلام آخر
اگرچه این روزها بلاگران و اینفلوئنسر های زیادی را می بینیم، اما تنها تعداد کمی از آنها واقعاً تأثیرگذار و موفق هستند. این افراد تأثیر قابل توجهی بر روی مخاطبان خود دارند، برای آنها ارزش قائل می شوند و مشکلی را حل می کنند. بنابراین، بلاگر شدن فقط ایجاد یک حساب کاربری اینستاگرام و تولید محتوا نیست. علاوه بر مهارت های اینستاگرام و تولید محتوا، باید اعتماد به نفس داشته باشید، خودتان را بشناسید و برای ارائه شخصیت و برند شخصی خود تلاش کنید. در نهایت موفقیت در بلاگر ی یک شبه یا یک سال به دست نمی آید، بلکه نیازمند به صبر و تلاش مستمر و طولانی مدت است.
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
عالی بود.
خیلی ممنونم واقعا استفاده کردم
کاش درباره اینفلوئنسری ام توضیح میدادین!
باسلام و درود خدمت شما
پیشنهاد میکنیم وبلاگ معرفی انواع اینفلوئنسر اینستاگرام را مطالعه فرمایید.