نحوه افزایش فروش و افزایش فالوور با استوری اینستاگرام
نحوه افزایش فروش و افزایش فالوور با استوری اینستاگرام ؛ از زمانی که اینستاگرام قابلیت استوری خود را معرفی کرد، برخی از کسب و کارهای فعال در این شبکه اجتماعی به خوبی از آن استفاده کردند و توانستند نه تنها فالوورهای خود را افزایش دهند، بلکه فروش خود را در اینستاگرام نیز افزایش دهند!
اما چگونه می توانیم از استوری ها چنین استفاده ای کنیم؟ خب، این سوالی است که در مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” زیر به شما پاسخ خواهم داد.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
افزایش فروش و افزایش فالوور با استوری اینستاگرام
-
با استوری ها درگیر شوید
راز موفقیت در این شبکه اجتماعی جذب نامزدی است! این بدان معناست که هر چه بیشتر بتوانید مخاطبان خود را تشویق کنید تا با صفحه خود تعامل داشته باشند (لایک، کامنت، و غیره)، شانس بیشتری برای دیده شدن در بخش کاوش، رتبه خوب در هشتگ ها و جذب فالوورهای بیشتر افزایش می یابد.
خوشبختانه استوری های اینستاگرام یکی از بهترین راه حل ها برای جلب تعامل و جلب اعتماد الگوریتم های اینستاگرام است. اما چگونه می توانیم تعامل با آنها را جلب کنیم؟ با استفاده از استیکرهای مختلفی که Stories ارائه می کند!
اگر روی گزینه استیکر در بخش استوری کلیک کنید، خواهید دید که تعداد زیادی استیکر در آنجا وجود دارد که بسیاری از آنها صرفاً برای جلب مشارکت طراحی شده اند.
- از برچسب پرسش و پاسخ برای پرسیدن سوال از مخاطبان خود استفاده کنید
- از برچسب نظرسنجی برای پرسیدن سوالات با 4 گزینه استفاده کنید و به آنها اجازه دهید پاسخ درست را حدس بزنند
- از برچسب اسلایدر برای پرس و جو در مورد نظر آنها در مورد یک موضوع استفاده کنید
- از نوار لغزنده Emoji برای مشاهده میزان علاقه آنها به یک تصویر، موضوع یا ویدیو استفاده کنید
و… -
استوری هایی را منتشر کنید که باعث می شود مخاطبان از آنها عکس بگیرند
یکی از مهم ترین استراتژی ها در دنیای فروش، پیگیری است! در واقع این استراتژی بیان می کند که مشتریان ما برند و محصولات ما را به دلایل مختلف فراموش می کنند. به همین دلیل است که پس از معرفی یک محصول، باید بارها و بارها به مشتری مراجعه کنید و خود را به او یادآوری کنید.
علاوه بر این، می توانید با انتشار استوری هایی که باعث می شود مخاطبان از آنها عکس بگیرند، برند خود را به طور مداوم به آنها یادآوری کنید و حتی اگر محصولی دارید، می توانید شانس فروش آن را افزایش دهید. اما چه نوع استوری ای باعث می شود مخاطبان از آنها عکس بگیرند؟ پاسخ: هر چیزی را که می خواهند دوباره به خاطر بسپارند!
- به عنوان مثال، یک صفحه آشپزی می تواند در حین آموزش نحوه پختن یک غذا، مواد لازم را در یکی از اسلایدهای استوری نشان دهد.
- یک صفحه روانشناسی می تواند در مورد راه حلی برای یک مشکل روانی به صورت متنی در اسلاید استوری صحبت کند،
- یک فروشنده تلفن همراه می تواند در مورد تفاوت بین دو مدل تلفن همراه در یک جدول متنی در اسلاید استوری صحبت کند.
- و…
-
سوالات بی پاسخ را با هایلایت ها حل کنید
اگر قبلاً وبسایتهایی طراحی کردهاید، میدانید که با ایجاد صفحاتی مانند درباره ما، تماس با ما، سؤالات متداول و غیره میتوانید به راحتی به سؤالات رایج مخاطبان خود پاسخ دهید.
با این حال، این ویژگی در اینستاگرام وجود ندارد! به همین دلیل است که کمی خلاقیت می تواند مفید باشد. با استفاده از نکات برجسته می توانیم به سوالات متداول مخاطبان خود پاسخ دهیم. هایلایت ها مانند یک داستان ذخیره شده هستند که می توانید یک یا چند داستان را ذخیره کنید و هر تصویر و متنی را برای آنها انتخاب کنید. مثلا:
– در مورد کسب و کار خود در یک داستان صحبت کنید و آن را در قسمت برجسته «درباره ما» ذخیره کنید.-
– اطلاعات تماس و موقعیت مکانی خود را در یک داستان به اشتراک بگذارید و آن را در برجسته “تماس با ما” منتشر کنید.
– در مورد ارسال محصول و هزینه ها در یک داستان صحبت کنید و آن را در قسمت برجسته “ارسال محصول” ذخیره کنید.
به سؤالاتی که ممکن است مخاطبان در مورد کسب و کار و محصولات شما داشته باشند در یک استوری پاسخ دهید و آن را با نامی مرتبط در قسمت هایلایت ذخیره کنید.
-
از هشتگ ها در استوری ها استفاده کنید
یکی از مهم ترین راه ها برای دیده شدن پست های شما در این شبکه اجتماعی استفاده از هشتگ های محبوب زیر پست های خود است. به این ترتیب افراد علاقه مند به این هشتگ ها پست شما را می بینند و در صورت جذاب بودن پست شما ممکن است صفحه شما را دنبال کنند.
اما نکته جالب اینجاست که می توانید از هشتگ ها در استوری ها هم استفاده کنید! در واقع اینستاگرام برای برخی از هشتگ های محبوب استوری های مرتبط را به کاربران نشان می دهد. بنابراین، اگر استوری شما دارای هشتگ مرتبط نیز باشد، احتمال دیده شدن آن و جذب بینندگان بیشتر زیاد است.
-
میزبان استوری های خود شوید
لزوماً این نیست که از استوری های صفحه خود فقط برای افزایش فالوور یا فروش استفاده کنید! به عنوان مثال، یک استراتژی تبلیغاتی عالی در رابطه با استوری ها، تبدیل شدن به میزبان داستان های صفحات محبوب است!
در این استراتژی ابتدا باید یک صفحه بزرگ و معتبر پیدا کنید که یا محتوایی مرتبط با رشته شما داشته باشد یا مخاطبان آن به حوزه فعالیت شما علاقه مند باشند. سپس از صاحب صفحه درخواست میکنید که نام شما را به عنوان حامی مالی ذکر کند یا حتی لوگو/محصول شما را در یک مجموعه داستانی محبوب نمایش دهد.
به عنوان مثال، یک فروشنده آرایش می تواند از یک آرایشگر بخواهد که محصولات خود را در استوری های خود معرفی کند، از آنها استفاده کند و در نهایت آنها را بررسی کند.
-
قبل از ارسال یک کمپین، به استوری ها بروید
ما به یکی از مهم ترین تکنیک های افزایش فالوور با استفاده از استوری ها رسیده ایم. همانطور که قبلا گفته شد، راز موفقیت در اینستاگرام جذب مخاطب است. به عنوان مثال، هرچه تعداد تعاملات (لایک، کامنت، ذخیره، اشتراکگذاری و غیره) پست شما در ابتدای انتشار بیشتر باشد، شانس دیده شدن، چه توسط مخاطبان خود و چه توسط مخاطبان کاوش و هشتگ بیشتر میشود.
اکنون، یکی از راههای افزایش تعامل پست در لحظه انتشار، انتشار یک سری داستان قبل از آن است. اجازه دهید من یک مثال بزنم:
به عنوان صاحب یک صفحه کافی شاپ، امروز قرار است پستی را برای جعبه گشایی دستگاه اسپرسوساز خود منتشر کنید. قبل از ارسال، شروع به انتشار یک سری داستان در مورد تأثیر دستگاه بر قهوه کنید. مثلا ماشین های گازسوز چه تاثیری بر کیفیت قهوه دارند و ماشین های صنعتی چطور؟
به این ترتیب ذهن مخاطب برای یافتن پاسخ نهایی آماده و کنجکاو می شود. اکنون می توانید از پستی که در آن لحظه منتشر می کنید یک داستان بسازید و به مخاطبان خود بگویید که آن را مشاهده کنند. در نتیجه، تعامل پست به طور قابل توجهی بیشتر از زمانی است که قبل از انتشار آن را بدون کمپین منتشر کرده باشید.
-
یک لینک در استوری خود منتشر کنید
همانطور که قبلا گفته شد در دوره های آموزشی فروش تاکید می شود که مخاطبان شما به سرعت برند و محصول شما را فراموش کنند. بنابراین برای خرید یا باید دائماً از آنها پیگیری کنید و یا اینکه در وهله اول برای خرید محصول اقدام کنید.
در بازاریابی دیجیتال معمولاً از راه حل دوم استفاده می شود. در این استراتژی سعی می کنیم به سرعت مخاطب را متقاعد کنیم که برای ورود به صفحه محصول روی لینک کلیک کند. اگر محتوای ارزشمندی در مورد محصول در آن صفحه وجود داشته باشد، احتمال خرید آن افزایش می یابد.
برخلاف وبسایتهایی که گزینههای محدودی برای متقاعد کردن مخاطب دارند، در اینستاگرام، میتوانیم از ویژگی پیوند در استوریها استفاده کنیم. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که لینک صفحه ای از وب سایت خود را در استوری خود منتشر کنید و با کلیک بر روی لینک استوری یا کشیدن انگشت به بالا، مخاطب می تواند وارد آن صفحه شود. با این حال، اگر تعداد فالوورهای شما هنوز به 10000 نفر نرسیده است، نمی توانید پیوندی به استوری خود اضافه کنید.
-
استوری را در اینستاگرام روشن نگه دارید
تجربه نشان می دهد که اینستاگرام به نور استوری شما اهمیت زیادی می دهد! در واقع، بر اساس تجربه، هر چه استوری های جذاب و متعددی را بتوانید در یک روز پست کنید، احتمال موفقیت در این شبکه اجتماعی بیشتر است. بنابراین پیشنهاد میکنم هر روز یک استراتژی برای اشتراکگذاری استوری و ایجاد حداقل ۱۰ داستان با کیفیت داشته باشید.
مقاله پیشنهادی—چگونگی بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
در پایان، باید اذعان کنیم که اینستاگرام پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارد، اما کاربران تمایل دارند به برند شما در یک وب سایت اعتماد کنند و احتمال خرید بیشتری دارند. بنابراین ترکیب بازاریابی اینستاگرام با وب سایت می تواند باعث رشد کسب و کار شما و افزایش فروش شود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.