مهم ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام
مهم ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام ؛ در روزهای اولیه اینستاگرام، هیچکس فکرش را نمی کرد که روزی این پلتفرم به مرکزی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شود. امروزه بسیاری ترجیح می دهند به جای استفاده از روش های سنتی، کسب و کار و برند خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند. اما دلیل این همه پیشرفت چیست؟ در این مقاله به معرفی مزایای تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم ، تبلیغاتی که می تواند برای همه سودآور باشد.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
مزایای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
تبلیغات اینستاگرام در سالهای اخیر جایگاه ویژهای را در بین کسبوکارها به خود اختصاص داده است و توجه را از روشهای سنتی تبلیغات ربوده است. حتما می دانید که اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای یک تیزر کوتاه در صفحه خود مبالغ هنگفتی دریافت می کنند. اما چه ویژگی هایی باعث شده که برندها حاضر به پرداخت این هزینه ها برای تبلیغات در اینستاگرام شوند؟
برخی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام عبارتند از: مخاطب زیاد، تبلیغات رایگان، الگوریتم های حمایتی، تحلیل ساده و بازگشت سرمایه بالا در مقایسه با هزینه ها. این مزیت ها اینستاگرام را به یکی از بهترین پلتفرم های تبلیغاتی در ایران تبدیل کرده است.
-
شما میلیون ها مخاطب هدف دارید
اگر بخواهیم تنها یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام را نام ببریم، آن مخاطبان بسیار هدفمند آن خواهد بود. طبق آمار، 30 درصد از جمعیت فعلی کشور در این شبکه اجتماعی اکانت فعال دارند. این بدان معناست که شما می توانید به طور بالقوه برای 24 میلیون نفر بازاریابی کنید و محصولات و خدمات خود را به آنها نشان دهید. کجای دیگر میتوانید چنین مخاطب عظیمی را با تبلیغات بیلبورد هدف قرار دهید؟
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر تبلیغی نمی تواند بینندگان را متقاعد کند که صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. هم محتوای تبلیغاتی و هم محتوای صفحه شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. علاوه بر این، نکات و ترفندهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.
-
وارد صفحه اکسپلور خواهید شد
یکی دیگر از مزایای تبلیغات، بازدیدها و تعاملات متعدد است که منجر به فرود در صفحه اکسپلور می شود. در این صفحه بازدیدهای بی شماری دریافت می کنید و اگر محتوای جذابی دارید می توانید آنها را به فالوورهای دائمی تبدیل کنید.
اما اگر به دنبال راهی سریعتر و ارزانتر برای دسترسی به صفحه اکسپلور و بازدید از آن هستید، از خدمات خرید صفحه اکسپلور اینستاگرام استفاده کنید.
-
شما به راحتی می توانید با برندها و دیگران همکاری کنید
سهولت همکاری با سایر برندها می تواند ویژگی ای باشد که در تنظیمات تبلیغات سنتی یافتن آن سخت تر است. ایجاد ارتباط در اینستاگرام معمولاً یک فرآیند بسیار ساده است. این ارتباط معمولا از طریق پیام های مستقیم اتفاق می افتد.
برخی از صفحات نیز از راه های ارتباطی دیگری مانند واتس اپ و ایمیل برای انجام این کار استفاده می کنند. داشتن نرخ ویژه برای تبلیغات در پست ها و استوری ها برای هر صفحه نیز باعث سهولت تبلیغات در اینستاگرام می شود.
اینستاگرام ویژگی هایی را معرفی کرده است که ارتباطات را برای افراد تسهیل می کند. از این ویژگی ها می توان در همکاری های تبلیغاتی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، ویژگی هایی مانند پیام های خوش آمد گویی در دایرکت اینستاگرام و سؤالات متداول می توانند روند ارتباط را کوتاه کنند. علاوه بر این، ویژگیهایی مانند مشارکتهای پولی و پستهای اشتراکگذاری شده اینستاگرام میتوانند مستقیماً نشان دهنده همکاری بین دو صفحه باشند.
-
از مزایای تبلیغات در اینستاگرام به صورت رایگان لذت ببرید
مطمئناً انتظار ندارید که بتوانید در فضاهای سنتی مانند بیلبوردها یا تبلیغات تلویزیونی با هزینه کم، کسب و کار خود را تبلیغ کنید. اما یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام امکان تبلیغات با هزینه کم و حتی رایگان است. بسته به بودجه تبلیغاتی خود، می توانید کسب و کار خود را در صفحاتی با تعداد فالوور کمتر یا بیشتر تبلیغ کنید.
-
عدم نیاز به مجوز خاص
برای تبلیغات از طریق روش های سنتی، چه در تلویزیون، چه در بیلبوردها و چه در مراکز خرید، باید از سازمان های مختلف مجوز دریافت کنید. اما برای تبلیغات در اینستاگرام نیازی به انجام چنین فرآیندی نیست. از آنجایی که فعالیت در این شبکه اجتماعی توسط هیچ سازمان خاصی نظارت نمی شود، نیازی به دریافت مجوز یا پرداخت هزینه برای این کار ندارید.
-
از امکانات ویژه تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
یکی دیگر از مزایای تبلیغات در اینستاگرام داشتن امکانات ویژه برای پروژه های مختلف تبلیغاتی است. از قرار دادن پست ها و استوری های تبلیغاتی گرفته تا برقراری ارتباط بین صفحات همکار و تجزیه و تحلیل تبلیغات. تقریباً در هیچ کجای فضاهای سنتی نمی توان همه این ویژگی ها را با هم پیدا کرد. و این همه رایگان است. یکی از امکانات ویژه اینستاگرام برای صفحات تبلیغاتی و برندهای جدید، تبادل شاوت است.
مبادله شات کردن یک نوع تبلیغات کاملا رایگان است که آن را برای مشاغل جدید بسیار مناسب می کند. در این شکل از تبلیغات، دو صفحه در یک پست یا استوری یکدیگر را فریاد می زنند و یکدیگر را به فالوورهای خود معرفی می کنند.
-
تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات در اینستاگرام آسان تر است
تصور کنید محصولات برند خود را در یک تبلیغ تلویزیونی تبلیغ کرده اید. چگونه می خواهید بدانید چند نفر از طریق این آگهی با کسب و کار شما آشنا شده اند و محصولات شما را خریداری کرده اند؟ بدون دسترسی به این اطلاعات، نمی توانید عملکرد تبلیغات را ارزیابی کنید. بنابراین، شما داده های مناسبی برای تبلیغات آینده نخواهید داشت و ممکن است بدون دریافت نتایج دلخواه، میلیون ها دلار صرف تبلیغات کنید.
یکی دیگر از مزایای تبلیغات در اینستاگرام، امکان تحلیل دقیق نتایج تبلیغات است. برای همه مشخص است که چند نفر داستان های تبلیغاتی شما را در صفحه ناشر می بینند. اما، علاوه بر این، زمانی که یک لینک در استوری قرار می گیرد، تعداد دقیق افرادی که روی آن کلیک می کنند نشان داده می شود. همچنین اگر صفحه شما در صفحه دیگری در استوری ذکر شده باشد، تعداد دقیق کلیک کننده ها در آن مشخص خواهد شد.
اگر می خواهید تعداد خرید محصول را از طریق تبلیغات در اینستاگرام پیگیری کنید، توصیه می کنیم این محصول را در وب سایت خود آپلود کنید و با قرار دادن لینک ارجاع در صفحات مختلف که محصولات شما را تبلیغ می کنند، به راحتی بر خریدهای انجام شده از طریق فالوورهای هر صفحه نظارت کنید. به یاد داشته باشید که باید یک پیوند ارجاع جداگانه به هر تبلیغ کننده اختصاص دهید.
-
استفاده از مزایای تبلیغات در اینستاگرام تاثیرگذار است
همانطور که گفته شد، چند سال پیش توجه مردم به تبلیغات در رسانه های سنتی بیشتر بود، اما اکنون شرایط متفاوت است. بیشتر افراد اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و بیشتر تحت تاثیر محتوای موجود در این فضا قرار می گیرند. تا جایی که حتی اگر به محصولی نیاز نداشته باشند، محتوای تبلیغاتی خوب می تواند حس نیاز را در آنها ایجاد کند و محصول را به آنها بفروشد.
-
ابزارهای پیشرفته برای تبلیغات در اینستاگرام موجود است
وجود ابزارهای متعدد برای بهینه سازی فرآیند تبلیغات از دیگر مزایای تبلیغات در اینستاگرام است. به عنوان مثال، برخی از ابزارها به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید چند درصد از فالوورهای یک صفحه جعلی هستند. این ابزارها می توانند به شما در تعیین عملکرد تبلیغات و هزینه کل کمک کنند. معروف ترین ابزارهای این دسته عبارتند از:
Social Blade
Not Just Analytics
به یاد داشته باشید، مهم ترین ابزاری که می توان هنگام تبلیغات در اینستاگرام از آن استفاده کرد، Insights اینستاگرام است. با استفاده از این ابزار می توانید تعیین کنید که در روزهایی که تبلیغات را اجرا کرده اید، چه تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد و فالوور جدید جذب کرده اید و چه تعداد از آنها به فالوور دائمی تبدیل شده اند (یعنی پس از چند روز صفحه شما را آنفالو نکرده اند).
-
افزایش ROA. مزایای تبلیغات در اینستاگرام
اگر بتوانید از بهترین و بهینه ترین روش تبلیغاتی متناسب با کسب و کار و مخاطب هدف خود استفاده کنید، بازگشت سرمایه برای تبلیغات اینستاگرام شما بسیار بالا خواهد بود. این بدان معنی است که هزینه ای که برای تبلیغات خرج می کنید به سرعت با سودی که از تبلیغات به دست می آورید جبران می شود.
به عنوان مثال، اگر محصولی را به روشی بهینه به مخاطب معرفی کنید که واقعاً مناسب آنها باشد و نیازهای آنها را برآورده کند، سودی که از فروش آن محصول به دست می آورید به سرعت هزینه های صرف شده برای تبلیغات را پوشش می دهد. این بازگشت سرمایه به راحتی با استفاده از ابزارهای تحلیلی قابل اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بررسی است.
مقاله پیشنهادی—چگونه از اکانت اینستاگرام خود خارج شویم ؟
نتیجه گیری و کلام آخر
حتی اگر برای چند دقیقه در اینستاگرام اسکرول کنید، تقریبا غیرممکن است که با پست های تبلیغاتی مختلف روبرو نشوید. این نشان دهنده محبوبیت اینستاگرام برای تبلیغات در بین مشاغل است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مزایای تبلیغات در اینستاگرام اشاره کنیم. ما 9 مزیت اصلی تبلیغات در این فضا را فهرست کرده ایم. اگر به مزیتی فکر می کنید که در این مقاله ذکر نشده است، خوشحال می شویم که آن را با ما و سایر کاربران در اینجا به اشتراک بگذارید!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.