معرفی انواع اینفلوئنسر اینستاگرام + معایا و مزایب
معرفی انواع اینفلوئنسر اینستاگرام ، قبل از افزایش محبوبیت پلتفرم اینستاگرام، کلمه «اینفلوئنسر» در زبان انگلیسی تنها به معنای یک فرد شناخته شده بود و در زبان فارسی کاربرد چندانی نداشت. اکنون بسیاری از افراد به عنوان اینفلوئنسر اینستاگرام شناخته می شوند. با استقبال عمومی از این حرفه، اینفلوئنسرها نیز طبقه بندی شده اند.
هر نوع اینفلوئنسر تعریف خاص خود را دارد. انتخاب هر نوع اینفلوئنسر می تواند تاثیر مثبت، منفی یا حتی مضری بر برند شما داشته باشد. بسیاری از برندهایی که در حال پیشرفت بودند، صرفاً به دلیل انتخاب نامناسب یک تأثیرگذار، نام تجاری خود را از بین برده اند. اگر به دنبال یک اینفلوئنسر خوب برای تبلیغات هستید، در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس با ما همراه باشید تا زمان، هزینه و اعتبار خود را به خطر نیندازید.
برای پیوستن به اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.
چهار نوع رایج اینفلوئنسرها به شرح زیر است :
- مگا اینفلوئنسرها : افراد با بیش از 1 میلیون دنبال کننده
- ماکرو اینفلوئنسرها : افراد با 100000 تا 1 میلیون دنبال کننده
- میکرو اینفلوئنسرها : افراد با 10000 تا 100000 فالوور
- نانو اینفلوئنسرها : افرادی با 10000 فالوور یا کمتر
مگا اینفلوئنسرها در اینستاگرام
مگا اینفلوئنسرها افرادی هستند که بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند. آنها می توانند افراد مشهور یا افرادی باشند که در اینترنت مشهور شده اند. اگر قصد دارید نام تجاری خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید، احتمالاً باید به اینفلوئنسرهای بزرگ نزدیک شوید. با سپردن تبلیغات برند خود به این افراد، نه تنها در پلتفرم اینستاگرام، بلکه در زندگی واقعی و سایر پلتفرم ها نیز شناخته خواهید شد.
مگا اینفلوئنسرها روابط نزدیک و صمیمی با فالوورهای خود ندارند، از این رو اعتماد مردم به این افراد در مقایسه با اینفلوئنسرهایی با فالوورهای کمتر اما تعامل بیشتر کمتر است. جنبه منفی دیگر این است که اقدامات مگا اینفلوئنسرها مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. اگر این افراد رفتارهای منفی داشته باشند و تصویر منفی خود را در جامعه نشان دهند، این تصور منفی تأثیر زیادی بر برند شما خواهد داشت.
بررسی مزایا و معایب کار با مگا اینفلوئنسر ها
با میلیون ها فالوور، احتمالا فکر می کنید که کار با مگا اینفلوئنسرها فوق العاده است. با این حال، در کنار مزایای متعدد، معایبی نیز برای همکاری با یک مگا اینفلوئنسر وجود دارد. بیایید به آنها اشاره کنیم.
مزایای کار با یک مگا اینفلوئنسر
- تعداد فالووران مگا اینفلوئنسرها بالاست ، بنابراین تبلیغات شما نیز بازدید بیشتری خواهد داشت.
- از آنجایی که این افراد در زندگی واقعی نیز شناخته شده هستند، می توانید بازاریابی خود را فراتر از اینستاگرام و پلتفرم های دیجیتال گسترش دهید.
- میتوانید مطمئن باشید که مگا اینفلوئنسرها حرفهای هستند، زیرا در گذشته با برندهای دیگر همکاری کردهاند و نیازی به نگرانیها و زمان صرف شده برای آموزش آنها را از بین بردهاند.
- داشتن تاییدیه از یک فرد مشهور به افزایش اعتبار برند شما کمک می کند.
معایب کار با یک مگا اینفلوئنسر
- فعالیت های مگا اینفلوئنسر به شدت مورد بررسی قرار می گیرد.
- تعامل محدود آنها با مردم می تواند منجر به عدم اعتماد کامل افراد شود.
- قیمت تبلیغات با مگا اینفلوئنسرها بسیار بالاست.
- به دلیل تقاضای زیاد برای تبلیغات، ممکن است ماهها وقت کافی برای تبلیغ برند شما نداشته باشند. بنابراین، باید از قبل به دنبال امضای قرارداد با آنها باشید.
- برخی از این افراد علیرغم اینکه طرفداران زیادی دارند، ممکن است در بین مردم شهرت منفی داشته باشند.
ماکرو اینفلوئنسرها در اینستاگرام
برخلاف مگا اینفلوئنسرها، پیروان اینفلوئنسرهای کلان به طور کامل از طریق اینترنت جذب شده اند. به عبارت دیگر این افراد در اینترنت به شهرت رسیده اند و در زندگی واقعی و بازیگری در تلویزیون به شهرت نرسیده اند.
کار با این افراد معمولاً به نفع برند شما است زیرا آنها معمولاً ارتباط نزدیک تری با مخاطبان خود دارند. همانطور که می دانید انتخاب مخاطب هدف مناسب اولین شرط یک تبلیغ موفق است. اگر همه عوامل را در نظر بگیرید اما برند خود را به خوبی به مخاطب معرفی نکنید، با شکست مواجه خواهید شد.
بررسی مزایا و معایب کار با ماکرو اینفلوئنسر ها
در ادامه این وبلاگ میخواهیم به بررسی برخی از مزایا و معایب کار با ماکرو اینفلوئنسر ها بپردازیم.
مزایای کار با یک ماکرو اینفلوئنسر ها
- این نوع از اینفلوئنسرها علایق مشترک زیادی با مخاطبان خود دارند و معمولاً از یک دسته خاص هستند. برندها می توانند بر اساس سبک کاری خود بهترین مخاطب را برای تبلیغات خود انتخاب کنند.
- ارتباط بین اینفلوئنسرهای ماکرو و مخاطبانشان در مقایسه با اینفلوئنسرهای مگا بسیار قوی تر و نزدیک تر است.
- این نوع از اینفلوئنسرها در جذب و ایجاد اعتماد بین مخاطبان خود تخصص دارند زیرا تمام فالوورهای خود را از طریق پلتفرم های آنلاین به دست آورده اند.
- این اینفلوئنسرها معمولاً در طول زندگی حرفه ای خود تجربه کار با برندهای مختلف را دارند. کار با آنها آسان است و برندها می توانند برای تولید محتوای با کیفیت به آنها اعتماد کنند.
معایب کار با یک ماکرو اینفلوئنسر ها
- ممکن است اینفلوئنسرهای ماکرو در برابر با اینفلوئنسرهای مگا دارای اعتبار کمتری باشند.
- آنها ممکن است اخیراً به سطح اینفلوئنسرهای ماکرو رسیده باشند و تجربه کافی نداشته باشند.
- این اینفلوئنسرها به دلیل داشتن دنبال کنندگان زیاد ، تعامل کمتری با مخاطبان خود دارند.
- هزینه تبلیغات با آنها نسبت به مگا اینفلوئنسرها کمتر است اما همچنان می توان گفت که قیمت قرارداد با آنها بسیار بالاست. اگر بودجه شما محدود است، بهتر است سراغ دسته بعدی اینفلوئنسرها بروید.
میکرو اینفلوئنسرها در اینستاگرام
وقتی صحبت از اینفلوئنسرهای اینستاگرام می شود، میکرو اینفلوئنسرها بیشترین تنوع را دارند. این افراد معمولا بین 10000 تا 100000 فالوور دارند. اگرچه میکرو اینفلوئنسرها ممکن است طرفداران کمتری داشته باشند، اما مخاطبان آنها بسیار تخصصی هستند.
برای مثال صفحه نقد کتاب را تصور کنید که بر معرفی طیف وسیعی از کتاب ها تمرکز دارد. علیرغم داشتن تعداد نسبتاً کمی فالوور، می توان فرض کرد که همه دنبال کنندگان آنها به کتاب و موضوعات فرهنگی علاقه مند هستند.
در این صورت نه تنها هزینه کمتری خواهید کرد، بلکه می توانید مطمئن باشید که تمام فالوورهای آن ها به محصول شما علاقه مند هستند. به عبارت دیگر، به جای رسیدن به 100 مشتری از بین 100000 نفر، تنها از 10000 نفر موفق به دستیابی به 100 مشتری شده اید که میزان موفقیت به طور قابل توجهی بالاتر است. این امر در مورد برندهای مختلف دیگر نیز صدق می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی تحقیق کنید و یک میکرو اینفلوئنسر مرتبط با برند خود پیدا کنید.
ارتباط میکرو اینفلوئنسرها با مخاطبان خود در مقایسه با کلان اینفلوئنسرها و مگا اینفلوئنسرها بسیار قوی تر است. آنها با مردم به شیوه ای دوستانه تر صحبت می کنند و آنها را متقاعد می کنند که از برند شما استفاده کنند. اگر یک میکرو اینفلوئنسر مناسب برای نام تجاری خود پیدا کنید، احتمالاً از همکاری با آنها بیشتر از کلان اینفلوئنسرها یا مگا اینفلوئنسرها سود خواهید برد.
بررسی مزایا و معایب کار با میکرو اینفلوئنسر ها
در حالی که مخاطبان این نوع اینفلوئنسر بسیار تخصصی تر و متمرکزتر هستند، امضای قرارداد با یک میکرو اینفلوئنسر لزوما تضمین کننده موفقیت صد در صد برند نیست! کار با میکرو اینفلوئنسرها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:
مزایای کار با یک میکرو اینفلوئنسر ها
- این افراد مخاطبان متمرکز و تخصصی دارند که برای شما یک امتیاز مثبت محسوب می شود، زیرا می توانید تنها با یک تبلیغ و یک هزینه برند خود را به مخاطبان مرتبط تری معرفی کنید.
- اینفلوئنسرهای میکرو در مقایسه با مگا اینفلوئنسرها و ماکرو اینفلوئنسرها هزینه بسیار کمتری دارند.
- با توجه به مقرون به صرفه بودن کار با میکرو اینفلوئنسرها، می توانید با تعداد بیشتری از آنها همکاری کنید.
چون تعداد آنها زیاد است، انتخاب برای شما باز است. - معمولا وقت آزاد بیشتری نسبت به بقیه دارند، چون تعدادشان زیاد است و به دلیل تخصصشان با برندهای زیادی قرارداد نمی بندند.
معایب کار با یک میکرو اینفلوئنسر ها
- اکثر میکرو اینفلوئنسرها جدا از اینفلوئنسر بودن، کار جداگانه ای نیز دارند. ممکن است برنامه کاری خارج از اینستاگرام آنها شلوغ باشد و زمان و انرژی کافی برای تولید محتوای با کیفیت برای شما نداشته باشند.
- عدم تجربه به طور بالقوه می تواند تأثیر منفی بر کیفیت محتوای تولید شده برای شما داشته باشد.
- افراد کمتری آنها را می شناسند، بنابراین اگر قصد شما افزایش شناخت برند و گسترش آن است، بهتر است با یک تأثیرگذار مگا یا کلان همکاری کنید.
- میکرو اینفلوئنسرها تجربه کمتری در تبلیغات دارند و معمولاً محتوای خود را آزادانه و هر طور که می خواهند ایجاد می کنند. اگر دستورالعمل های زیادی به آنها بدهید، محتوای تولید شده ممکن است طبیعی یا از نظر کیفیت سازگار نباشد.
- بهتر است هنگام کار با یک میکرو اینفلوئنسر به آنها در تولید محتوای خوب آزادی عمل بدهید.
نانو اینفلوئنسرها در اینستاگرام
نانو اینفلوئنسرها به اینفلوئنسر هایی میگویند که تازه وارد این زمینه شده اند. آنها افرادی هستند که کمتر از 10000 فالوور یا k10 دارند. این نوع از اینفلوئنسرها در میان جامعه کوچکی از مردم محبوب شده است.
اگرچه افراد کمتری این نوع از اینفلوئنسرها را دنبال می کنند، اما تأثیر آنها بر فالوورهای خود قابل توجه است. آنها سطح تعامل بالاتری با مخاطبان خود دارند و فضای صمیمی را در صفحات خود ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، تصور کنید دوستی برای سفر شما هتلی را پیشنهاد می کند، آیا پیشنهاد او را انتخاب می کنید یا توصیه یک سلبریتی را؟
بررسی مزایا و معایب کار با یک اینفلوئنسر نانو
ممکن است در نگاه اول اینفلوئنسرهای نانو گزینه های مناسبی برای تبلیغات نباشند ، با این حال، آنها مانند سایر انواع اینفلوئنسرها مزایای منحصر به فرد خود را دارند. مزایا و معایب کار با اینفلوئنسر نانو در زیر آمده است.
مزایای کار با یک نانو اینفلوئنسر
- اینفلوئنسرهای نانو بالاترین سطح تعامل را با مخاطبان خود دارند.
- بیشتر مخاطبان این اینفلوئنسرها با آن ها آشنا هستند که باعث افزایش اعتماد به برند شما می شود.
- خطر خدشه دار کردن تصویر برند شما به دلیل اقدامات منفی آنها تقریباً صفر است.
- هزینه کار با اینفلوئنسرهای نانو بسیار پایین است. اگر برند شما جدید است و بودجه محدودی دارید، نانو اینفلوئنسرها بهترین گزینه برای شروع سفر تبلیغاتی شما هستند.
معایب کار با یک نانو اینفلوئنسر
- اگر به دنبال تبلیغ برند خود هستید، کار با اینفلوئنسرهای نانو را فراموش کنید. این به این دلیل است که آنها تعداد بسیار محدودی دنبال کننده دارند.
- اینفلوئنسرهای نانو تجربه بسیار کمی در تبلیغات دارند. بسیاری از آنها با تکنیک های تولید محتوا، کپشن های مناسب، هشتگ گذاری و تعاملات معنادار آشنا نیستند. این بر کیفیت و دسترسی تبلیغات شما تأثیر منفی می گذارد.
- با توجه به تجربه محدود آنها، شما باید تمام مراحل کار آنها و محتوای تولید شده را توضیح دهید و کنترل مستقیم داشته باشید. این فرآیند زمان بر است.
مقاله پیشنهادی—ادمین ثبت سفارش اینستاگرام + وظایف آن
کدام اینفلوئنسر برای شما بهترین انتخاب است؟
ظهور اینفلوئنسرهای اینستاگرام فرصت های جدیدی را برای برندها و کسب و کارها باز کرده است. اکنون بسیاری از شرکتها با اینفلوئنسرها همکاری میکنند تا محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند و قدرت نفوذ آنها بر فالوورهای اختصاصی خود را تشخیص دهند. اینستاگرام به ابزاری قدرتمند برای افراد تبدیل شده است تا استعدادها، علایق و سبک زندگی خود را به مخاطبان گسترده نشان دهند. با افزایش تعداد کاربران در پلتفرم، مفهوم تأثیرگذار بودن به رسمیت شناخته شده است ؛ همچنین اینفلوئنسرهای تخصصی وجود دارند که بر علایق خاصی مانند والدین، مد، فناوری یا حتی حیوانات خانگی تمرکز میکنند. این اینفلوئنسرها به مخاطب خاصی پاسخ میدهند و محتوای ارزشمندی را متناسب با علایق آنها ارائه میکنند.
شما برای انتخاب یک اینفلوئنسر برای ارتقا پیج اینستاگرامی خود ، در ابتدا میبایست به اهداف و بودجه ی خود توجه کنید. اگر به دنبال شناخت برند هستید، بهتر است به سراغ مگا اینفلوئنسرها بروید. با همکاری با یک مگا اینفلوئنسر، نه تنها در اینستاگرام بلکه در سایر پلتفرم ها و حتی در زندگی واقعی نیز شناخته خواهید شد.
اگر می خواهید تبلیغات خود را در کنار شناخت به مخاطبان هدفمندتر و مرتبط تری ارائه دهید، اینفلوئنسرهای میکرو انتخاب مناسبی برای شما هستند. با همکاری با اینفلوئنسرهای خرد، می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و محتوای خود را به مخاطبان مرتبطی که به برند شما وفادار هستند، تحویل دهید. به خاطر داشته باشید که اگر به دنبال شناسایی هستید، رسیدن به این هدف با استفاده از اینفلوئنسرهای خرد زمان بیشتری طول خواهد کشید.
در نهایت، اینفلوئنسرهای تازه کار نانو هستند. اگر بودجه کافی برای برند خود ندارید یا اگر هدف شما جذب یک پایگاه مشتری محدود اما وفادار است، اینفلوئنسرهای نانو می توانند به شما کمک کنند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.