عکس بزارم یا ویدیو؟ – رمز پیشرفت در اینستاگرام چیست؟
عکس بزارم یا ویدیو؟ – رمز پیشرفت در اینستاگرام چیست؟ ؛ پست ویدیویی بهتر است یا پست تصویری؟ یکی از دلایل اصلی این محبوبیت رسانه محور بودن اینستاگرام است. محتوای آپلود شده در اینستاگرام همگی به صورت تصویر بوده و در بیشتر موارد شامل صدا نیز می شود. این ویژگی ها محتوای این شبکه اجتماعی را هم جذاب می کند و هم به خاطر سپردن آسان تر.
به عنوان یک کاربر، می توانید محتوا را به دو صورت عکس یا ویدیو به اشتراک بگذارید. شاید برای صاحبان پیج های شخصی دریافت لایک و کامنت از طرفداران خود اهمیت چندانی نداشته باشد، اما مطمئنا کسانی که مشغول کسب درآمد از اینستاگرام هستند با این سوال مواجه شده اند که کدام یک در اینستاگرام نتیجه بهتری می دهد، عکس یا ویدیو؟
با خواندن این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” متوجه می شوید که کدام فرمت محتوای تصویری برای صفحه اینستاگرام شما مناسب تر است و باید بیشتر از آن استفاده کرد!
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
عکس یا ویدیو؟ کدام بهتر است؟
اگر به دنبال پاسخ قطعی برای سوال بالا هستید، باید دیدگاه خود را کمی تغییر دهید. زیرا طبق مشاهدات و تجربیات کاربران اینستاگرام، صفحات معمولاً با استفاده از هر دو نوع محتوای بصری، عکس و ویدیو می توانند موفق شوند. اما با توجه به زمینه فعالیت صفحه و علایق مخاطبان خود، باید یکی از این قالب ها را در اولویت قرار دهید.
زمینه فعالیت صفحه یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند در تصمیم شما برای استفاده از عکس یا فیلم تاثیر بگذارد. برخی از صفحات از صاحبان خود می خواهند که از یک قالب محتوای خاص بیش از دیگری استفاده کنند. به عنوان مثال، صفحاتی که در زمینه های زیر کار می کنند باید محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنند و پست های عکس را به عنوان یک انتخاب ثانویه در اولویت قرار دهند:
- فیلم و سریال
- بازی های ویدیویی
- آموزشی
- ورزش ها
از طرف دیگر، صفحاتی با موضوعات زیر باید در مقایسه با پست های ویدئویی، پست های عکس بیشتری تولید کنند:
- اخبار
- توییت ها
- تصاویر پس زمینه و پس زمینه
نرخ تعامل ، شما را در انتخاب بین عکس و فیلم راهنمایی میکند
قبل از پرداختن به بررسی تاثیر نرخ تعامل بر انتخاب قالب محتوا، توصیه می شود با مفهوم نرخ تعامل آشنا شویم. واقعن معنیش چی میشه؟
نرخ تعامل به میزان تعامل فالوورها با یک صفحه نسبت به تعداد کل فالوورها اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر کاربران صفحه ای را بیشتر لایک کنند و نظر دهند، میزان تعامل آن صفحه افزایش میابد و بالعکس.
حال، این چگونه می تواند با انتخاب قالب محتوای صفحه ما مرتبط باشد؟ آزمایشها و مطالعات نشان دادهاند که سطح تعامل کاربر برای پستهای دارای تصویر و ویدیو متفاوت است. به عبارت دیگر، میزان تعامل تصاویر و ویدیوها در صفحه اینستاگرام یکسان نیست. تصاویر ممکن است از برخی جنبه ها بهتر از ویدیوها باشند، در حالی که ویدیوها ممکن است در برخی جنبه ها برتری داشته باشند. برای درک بهتر این مفاهیم، اجازه دهید چند مثال را مورد بحث قرار دهیم.
“برای پیجت یه ادمین حرفه ای میخای؟!بیا اینجا”
در رقابت نرخ تعامل، کدام برنده می شود؟ عکس یا ویدیو؟
برای اینکه به نتیجهای برسیم که آیا پستهای مبتنی بر عکس یا پستهای مبتنی بر ویدیو باید اولویت داشته باشند، باید نرخ تعامل هر دو فرمت را بهطور کامل بررسی کنیم. میزان تعامل به عوامل مختلفی بستگی دارد و در این مقاله به چهار جنبه لایک، نظر، ذخیره و اشتراک گذاری می پردازیم.
1. تجزیه و تحلیل تعداد لایک ها برای پست های تصویری و ویدیویی
طبق تحقیقات انجام شده، پست های مبتنی بر تصویر عموماً لایک بیشتری نسبت به پست های مبتنی بر ویدیو دریافت می کنند. برخی از دلایل این امر را می توان به شرح زیر خلاصه کرد: از آنجایی که تصاویر می توانند پیام خود را در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کنند، کاربران به سرعت عکس مورد نظر را لایک کرده و پس از دریافت پیام، صفحه را مرور می کنند. در مقابل، ویدیوها به زمان بیشتری برای انتقال نیاز دارند، و کاربرانی که عادت به پیمایش در صفحه فید خود دارند، تمایل دارند پستهای ویدیویی را بدون لایک کردن از آنها عبور دهند.
2. تجزیه و تحلیل تعداد کامنت ها برای پست های تصویری و ویدیویی
برخلاف مورد قبلی که پستهای مبتنی بر تصویر لایک بیشتری دریافت میکردند، این بار وضعیت متفاوت است و ویدیوها در مقایسه با پستهای مبتنی بر تصویر نظرات بیشتری دریافت میکنند. بر اساس تحقیقات و مشاهدات انجام شده توسط وبسایت Mention.com ، میانگین تعداد نظرات دریافتشده برای انواع پستها (مبتنی بر تصویر، ویدیویی و مبتنی بر آلبوم) به شرح زیر است:
پست های تصویری: 65 کامنت (نظر)
پست های مبتنی بر آلبوم: 80 کامنت (نظر)
محتوای ویدئویی: 150 کامنت (نظر)
“نکته: توجه داشته باشید که این آمار به صورت میانگین و با بررسی میلیون ها صفحه اینستاگرام به دست آمده است و به این معنا نیست که الزاماً هر پست ویدیویی بیشتر از پست عکس، کامنت دریافت می کند. تعامل کاربر به عوامل متعدد دیگری مانند کیفیت محتوا، تعداد فالوورهای صفحه، استراتژی تولید محتوا، تبلیغات و غیره بستگی دارد.“
دلیل دریافت نظرات بیشتر در مورد ویدیوها این است که محتوای ویدیویی معمولاً این توانایی را دارد که ذهن بیننده را مجذوب خود کند و آنها را به تعامل ترغیب کند. کاربرانی که پست های ویدیویی را تماشا می کنند معمولاً واکنش ها و نظرات خود را بیان می کنند. این در عکس نوشته ها در مقایسه با ویدیوها کمتر دیده می شود.
3. بررسی تعداد ذخیره یا سیو ها برای پست های عکس و ویدئو
تعداد ذخیره ها نیز شرایطی مشابه مورد قبلی دارد و در این حالت پست های ویدیویی دارای اعداد بالاتری هستند. آمار نشان میدهد که کاربران پستهای ویدیویی را بیشتر از عکسها ذخیره میکنند تا بعداً به آنها دسترسی پیدا کنند. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال:
- احتمال اینکه کاربران بخواهند یک پست ویدیویی را چندین بار تماشا کنند در مقایسه با یک عکس بیشتر است. بنابراین، فیلم ها بیشتر از عکس ها ذخیره می شوند.
- پست های عکس را می توان به راحتی با گرفتن اسکرین شات به گالری منتقل کرد و به کاربران اجازه داد دوباره به آن دسترسی داشته باشند. اما دانلود ویدیوها از اینستاگرام نیاز به یک ابزار دارد و کاربران معمولا آنها را برای دسترسی بعدی ذخیره می کنند.
4. بررسی تعداد اشتراک گذاری پست های عکس دار و ویدیویی
اگرچه تعداد اشتراکگذاریهای پست به عوامل مختلفی مانند کیفیت محتوا، تعداد فالوورهای صفحه، زمان آپلود و چندین عامل دیگر بستگی دارد، اما مشاهدات نشان میدهد که به طور متوسط تعداد اشتراکگذاری پستهای ویدئویی بیشتر از پستهای عکس است. دلیل این امر ممکن است این باشد که ویدیوها می توانند سرگرم کننده تر از عکس باشند و از آنجایی که محتوای طنز در حال حاضر یکی از انواع محتوای محبوب در اینستاگرام است، منطقی است که فرض کنیم ویدیوها بیشتر از عکس ها به اشتراک گذاشته می شوند.
مزایا و معایب استفاده از عکس در اینستاگرام
استفاده از عکس در پست های اینستاگرام مزایای خود را برای صفحه شما خواهد داشت. با این حال، اگر از عکس ها در تولید محتوای خود استفاده کنید، مطمئناً برخی از مزایای استفاده از پست های ویدیویی را از دست خواهید داد.
مزایای استفاده از عکس در اینستاگرام
در این قسمت از مقاله به معرفی مزایای استفاده از محتوای عکس در پست ها می پردازیم.
- به طور متوسط، عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک دریافت می کنند.
- برای تولید پست های عکس به زمان و هزینه کمتری نیاز است.
- برای ایجاد محتوای عکس به مهارت کمتری نیاز است.
- سرعت انتقال اطلاعات در این پست ها بالاست.
- استفاده از اینفوگرافیک می تواند میزان نگهداری اطلاعات را برای مخاطبان افزایش دهد. این امر به ویژه در زمینه های آموزشی خاص اهمیت دارد.
معایب استفاده کردن از عکس در اینستاگرام
عکس نوشته ها با وجود مزایایی که دارند، خالی از ایراد نیستند. معایب این قالب محتوا عبارتند از:
- معمولا در مقایسه با محتوای ویدیویی نظرات کمتری دریافت می کنند.
- به طور کلی، تعداد فورواردها و ذخیرهها در پستهای عکس کمتر از پستهای ویدیویی است.
- حجم اطلاعات قابل انتقال از طریق عکس ها محدود است.
مزایا و معایب پست های ویدیویی در اینستاگرام
پس از در نظر گرفتن جنبه های مختلف استفاده از محتوای عکس، نوبت به بررسی مزایا و معایب پست های ویدئویی می رسد. در این بخش به تحلیل این عوامل می پردازیم.
مزایای استفاده از ویدئو در اینستاگرام
- نظرات بیشتری دریافت خواهید کرد.
- میزان ذخیره و اشتراک گذاری محتوای شما بیشتر خواهد بود.
- شما قادر خواهید بود اطلاعات بیشتری را به مخاطبان خود منتقل کنید.
معایب استفاده از پست های ویدئویی در اینستاگرام
- در مقایسه با پست های عکس، لایک کمتری دریافت خواهید کرد.
- تولید محتوای ویدیویی به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.
- شما به مهارت های بیشتری نیاز دارید.
برنده مسابقه عکس در مقابل ویدئو مشخص است، اما…
اگر تمام جنبه های ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیریم و بخواهیم بین عکس یا ویدئو به عنوان اولویت اصلی خود برای تولید محتوا یکی را انتخاب کنیم، به نظر می رسد که ویدئو انتخاب واحد است. اما به این معنی نیست که در پست های خود از عکس استفاده نکنید!
تمام مطالب مطرح شده در این مقاله را با دقت بخوانید و ماهیت فعالیت های صفحه خود را در نظر بگیرید. تنها در این صورت است که می توانید به نتایج دلخواه خود برسید و مخاطبان صفحه خود را راضی نگه دارید.
ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!
مقاله پیشنهادی—معرفی بهترین برنامه های ساخت استوری موشن اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
پس از مطالعه این مقاله، با تمام جنبه های استفاده از فرمت های عکس یا ویدیو آشنا شده اید و یاد گرفته اید که بسته به ماهیت صفحه اینستاگرام شما، اولویت های شما در انتخاب بین عکس و فیلم می تواند متفاوت باشد. اگر فکر می کنید عوامل دیگری وجود دارد که می تواند محتوای این مقاله را غنی کند، لطفاً آنها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.