توصیه های آقای عرفان فرزام درباره موفقیت در کسب و کار
آقای عرفان دهقانی فرزام بنیان گذار آژانس های دیجیتال مارکتینگ آیدبکس شخصی موفق در زمینه کوچینگ کسب و کار است که به تجربه زیادش شهرت دارد. آقای فرزام از ابتدای ترند شدن اینستاگرام در ایران فعالیت خودش در زمینه همراهی کسب و کار ها شروع کرد و به سرعت به محبوبیت بالایی بین مدیران کسب و کار و البته بلاگر های اینستاگرامی دست پیدا کرد.دلیل این محبوبیت موفقیت ایشان در همراهی کسب و کار ها و رساندن آن ها به موفقیت بود. آقای فرزام طی مصاحبه ای که با تعدادی از بلاگر های اینستاگرامی داشت توصیه های خودشان را درباره موفقیت اعلام کردند که ما امروز قصد پوشش تمام توصیه های ایشان را داریم پس در ادامه با ما همراه باشبد.
امروزه اکثر کسب و کار ها نیاز دارند تا یک مسیر مشخص برای پیشرفت کسب و کار خود داشته باشند اما این مسیر چیست؟
آیا هر کسی میتواند به راحتی وارد این مسیر شود؟
آین مسیر باید شامل چه مراحلی باشد؟
چقدر طول میکشد؟
آقای فرزام(مدیرعامل آیدبکس) در این راه شما را همراهی میکند تا بتوانید در این مسیر موفق باشید اما چگونه؟
آقای فرزام موفقیت را مسیری سخت اما با هدفی زیبا تلقی میکند به گفته آقای فرزام برای موفقیت شما نیاز دارید تا خودتان را نسبت به مراحل رو به رویتان تغیر دهید و وفق بدهید تا بتوانید مشکلات را از دیدگاه خودشان ببینید و آن ها را بدون هیچ سختی از سر راه بردارید.
برای رسیدن به موفقیت باید سختکوش باشید
یکی از واضح ترین راه های رسیدن به موفقیت سختکوشی است میدانیم که این روش یکی از کلیشه ای ترین روش هاست ولی اگر مانند افراد موفق اهمیت سختکوشی را میدانستید هیچوقت این حرف را نمیزدید سخت کوشی یکی از نکاتی است که فرق بین یک کسب و کار ساده و یک کسب و کار موفق را مشخص میکند.
اهل ریسک کردن باشید
به جرئت می توان گفت که تمامی کسب و کارهای موفق در برهه ای خاص اقدام به کارهایی کرده اند که کمتر کسی به انجام دادن آنها رغبت می کند. کسب و کاری موفق خواهد بود که اعضای آن توانایی ریسک کردن داشته باشند و بدانند که اگر پیروز شوند، به چه جایگاه فوق العاده ای خواهند رسید و اگر تصمیم بگیرید که ریسک نکنید درواقع درب موفقیت را به روی کسب و کاره خودتان بستید.
مشاوره مناسب
کسب و کار جدید اون چیزی است که قرار است تمام زندگی ، سرمایه سالها تلاشتان را به پایش بریزید و در واقع آیندهتان را بر اساس آن بسازید.
اگر کسی ادعا میکند که به تنهایی از پس همه کسب و کارها برمیآید حکایت همان شعر معروفی است که میگوید : آن کس که نداند و نداند که نداند…
مشاورهای کسب و کار در راه ایجاد، توسعه و موفقیت کسب و کارتان در کنار شما خواهند بود.
در کسب و کار هیچ گاه به شکست فکر نکنید
“آین رند” در رمان خود به نام “اصل و سرچشمه” مینویسد: نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن آغاز کند.
به عنوان یک کارآفرین و پیش قدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملا باور کنید آن زمان است که میتوانید به آن عمل کنید. شما میبایست ایمان و اعتقاد قوی به خود، ایده، نظرات و ظرفیتهای خود داشته باشید.
باید از سایه تردید عبور کنید و به یقین و اعتماد در کار خود برسید. هر چه قدر میزان ایمان و اعتقاد خود را افزایش دهید، با سرعت بیشتری به اهداف خود دست خواهید یافت.
هرچند که باید در این میان تعادلی وجود داشته باشد. تعادل بین اعتماد به نفس و محاسبه دقیق خطرات کار به جهت دستیابی به هدف بالاتر، کارآفرین موفق کارآفرینی است که خوب میتواند محاسبه کند و میزان خطر در کار را کاهش دهد تا به سود بالاتر برسد.
ایده نوآورانه
همواره برای موفقیت کسب و کارتان یک ایده نوآورانه داشته باشید.
ایدههای منحصر به فرد در کسب و کار، شما را از سایر کسب و کارها جدا میکند. این بدان معناست که ایده کسب و کار شما محصولات و خدماتی را به مصرفکنندگان ارائه میدهد که هیچ کسب و کار دیگری مانند آن را ارائه نداده است.
پس ایده نوآورانه در واقع ایدهای است که کسی قبل از شما آن را انجام نداده باشد. بسیاری از کسب و کارهای موفق از این روش استفاده میکنند و همواره به دنبال راهی برای متمایز بودن هستند.
شنونده خوبی برای مشتری بودن یکی از رازهای موفقیت است
فردی میتواند در کسب و کار خود به موفقیت واقعی دست یابد که دیدگاه مشتری خود را درک کند و از نگاه او به محصولات، خدمات و مشکلاتی که در کسب و کارش ممکن است بروز پیدا کند بیندیشد. زمانی میتوانید در کسب و کارتان پیشرفت موثری داشته باشید که بتوانید تبدیل به یک شونده فعال شوید و به نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگران به خوبی گوش دهید و به طرزی سازنده از آنها در جهت پیشبرد اهدافتان استفاده کنید.
تبلیغات هدفمند داشته باشید
همه ما دوست داریم به طور مستقیم و از طریق اسپانسر تبلیغات انجام دهیم و کسب و کارمان را رونق ببخشیم. متاسفانه نتایج بدست آمده از تحقیقات نشان میدهد که تبلیغات بطور مستقیم و بیش از حد در موفقیت کسب و کار نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه فقط زمانی که شما تبلیغات را با تکنیکهای دیگر ترکیب میکنید میتوانید موفق شوید.
کتاب های پیشنهادی آقای فرزام
کتاب خوانی یکی از مواردی هست که آقای فرزام موفقیت خود را مدیون آن است به گفته آقای عرفان فرزام باری موفقیت ابتدا باید از دیگران الگو لرداری کنید ولی ایشون همچنان تاکید داشتند که الگو برداری با ساختن بت از دیگران متفاوت است شما با خواندن کتتاب میتوانید از خطراتی در مسریتان آگاه شوید که چیزی راجبشان نمیدانستید و این به لطف تجربیاتی است که دیگران در این راه با شما به اشتراک گداشته اند تا شما بتوانید بدون تجربه کردن آن ها از آن ها مطلع شوید.
کتاب اولی که آقای عرفان فرزام پیشنهاد میکند
- کتاب شرکت خلاقیت از ایمی والاس است این کتاب در واقع خاطرات رییس و یکی از بنیانگذاران شرکت پیکسار اد کتمول است (شرکت پیکسار یکی از موفق ترین کمپانی های انیمیشن سازی جهان است) شرکت پیکسار یکی از عجیب ترین داستان ها را دارد که خواندن این کتاب مینواند تا به شما کمک کند تا بتوانید از داستان خیزش این کمپانی بزرگ درس های جالبی بگیرید.
- کتاب بعدی گفتگو با مردم: این کنتاب درباره فرایند شناخت مشتری بر اساس استارتاپ است نوشته ی فرنک ریمالوسکی جنبش استارتاپ یکی از کتاب هایی است که به شما کمک میکند تا بدون هدر دادن نیروی انسانی و مالی درصد احتمال موفقیت خودتان را تا سطح چشمیگیری بالا ببرید خواندن این کتاب قبل از استارت هرگونه استارتاپ پیشنهاد میشود.
- کتاب بعدی کتاب فروشگاه همه چیز نوشته برد استون است که داستان کمپانی عظیم آمازون و سرگدشت پر پیچ و خم بنیان گذار این شرکت یعنی اقای جف بزوس را روایت میکند شما در این کتاب از سختی ها و راه هایی که پیش روی این شخص و شرکتی که بنیان گذاری کرده است میخوانید
- کتاب بعدی صفر به یک است که در ایران خیلی شناخته شده نیست ولی این کتاب یکی از اون کتاب هایی است که میتواند تمام مسیر موفقیت شما را تحت تاثیر خودش قرار دهدچرا که این کتاب درباره یکی از اولین بنیان گذاران فیسبوک است پیتر بیل که نه تنها یکی از بنیان گذاران فیسبوک است بلکه ایشون بنیان گذار شرکت paypal هم هستند مطمین هستیم که خواندن همچین کتاب چیزی بجز سود برای شما نخواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.