تبلیغات در اینستاگرام چه تاثیری بر کسب و کار دارد
تبلیغات در اینستاگرام چه تاثیری بر کسب و کار دارد ؛ دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مختلفی دارد که یکی از قدرتمندترین آنها تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام است. تاثیر تبلیغات در اینستاگرام برای هر کسب و کاری غیرقابل انکار است و می تواند بازاریابی و فروش محصولات و خدمات را به طور قابل توجهی متحول کند. برای آشنایی بیشتر با اهمیت تبلیغات در اینستاگرام و مزایای آن، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” با ما همراه باشید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
تاثیر و اهمیت تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای فروش و بازاریابی برای کسب و کارها است و می تواند درهای جدیدی را به روی آنها باز کند. اگر به طور کلی به اهمیت تبلیغات در اینستاگرام نگاه کنیم، به صورت زیر خواهد بود:
-
دسترسی به طیف وسیعی از کاربران و مخاطبان
اینستاگرام با بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است. اینستاگرام دسترسی کسب و کارها را به طیف وسیعی از مخاطبان فراهم می کند.
-
تعامل مستقیم با کاربران
اینستاگرام به کسب و کارها اجازه می دهد تا مستقیماً با مشتریان خود در ارتباط باشند. کسب و کارهای اینستاگرامی می توانند از کامنت ها و دایرکت ها برای برقراری ارتباط مستقیم با کاربران استفاده کنند.
-
اعتماد و شناخت برند
با به اشتراک گذاری تصاویر و محتوای مرتبط، کسب و کارها می توانند اعتماد و آگاهی از برند خود را افزایش دهند. مشتریان ممکن است از طریق پست ها و استوری های اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد برند و محصولات شما به دست آورند.
-
هدف قرار دادن گروه خاصی از مخاطبان
اینستاگرام به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که تبلیغات خود را در گروههای خاصی هدف قرار دهند. این قابلیت به کسب و کارها کمک می کند تا تبلیغات خود را برای افرادی که به احتمال زیاد به مشتریان واقعی تبدیل می شوند، نمایش دهند.
-
افزایش فروش
تبلیغات در اینستاگرام می تواند به افزایش فروش و درآمد کسب و کار کمک کند. تبلیغات محتوایی هدفمند و جذاب می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند.
تبلیغات در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟
بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه در اینستاگرام فعال هستند. در ایران نیز جمعیت زیادی از کاربران از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. بسیاری از صفحات اینستاگرام به فکر معرفی محصولات خود، فروش و طراحی بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام هستند.
استفاده از پستها، استوری ها، ریلز و LIVE فرصتهای زیادی را برای کسبوکارها ایجاد کرده است. بیایید ببینیم که این ابزارهای تبلیغاتی چه مزایایی دارند:
1- ایجاد فرصت های فراوان برای فروش و بازاریابی
همانطور که اشاره کردیم، افراد زیادی در این بستر رسانه های اجتماعی فعال هستند. اما برای رشد چه انتظاری می توان از آنها داشت؟
در ایران بیش از 40 میلیون کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد و این پلتفرم هر ساله شاهد ورود کاربران ایرانی بیشتری است. استفاده از این بستر برای تبلیغات می تواند برخی از این کاربران را جذب کند. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد کاربران را از همان منطقه یا حتی در سطح جهانی به سمت کسب و کار خود بکشانید.
مثلاً یک کارخانه فرش دستباف ایرانی می تواند مشتریانی از سراسر دنیا داشته باشد.
به هر حال این محصول در دنیا به عنوان ایرانی شناخته شده است و با تولید محتوای انگلیسی در اینستاگرام می تواند راهی عالی برای افزایش صادرات باشد.
2- جذب فالوورهای جدید برای برند
بسیاری از افرادی که در اینستاگرام فعال هستند برای ارتباط با دوستان، خانواده یا دیدن افراد مشهور مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. با این حال، کسب و کارها می توانند از این فرصت برای جذب کاربران استفاده کنند. با توجه به اینکه میلیون ها کاربر ایرانی در طول روز پروفایل های مختلف را مشاهده می کنند، چرا صفحه تجاری شما نباید در میان آنها باشد؟
طبق مطالعات انجام شده، ۸۱ درصد از کاربران اینستاگرام از این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند. بسیاری از آنها خرید خود را از طریق این شبکه انجام می دهند و بیش از هر شبکه دیگری به یک صفحه تجاری اینستاگرام اعتماد دارند. برای مثال اینستاگرام در فروش موفقتر از تلگرام بوده است.
بنابراین با کمی سرمایه گذاری می توان تاثیر تبلیغات در اینستاگرام را پس از مدت کوتاهی مشاهده کرد. با این حال، برای به ثمر نشستن تلاش های خود، باید محصولات خود را به شیوه ای جذاب و حرفه ای به نمایش بگذارید. اکنون رقابت سختی بین بازارهای مختلف وجود دارد، بنابراین باید کاربرانی را جذب کنید که به تجارت و محصولات شما نیاز دارند.
تولید محتوا، هشتگ گذاری مناسب و تبلیغات از موثرترین راه ها برای یافتن این دسته از کاربران هستند.
3- قابلیت تبلیغات آسان و سریع
یکی دیگر از مزایای تبلیغات در اینستاگرام، امکان تبلیغات آسان است. برای مدیریت یک وب سایت به اطلاعات زیادی در مورد سئو و بهینه سازی سایت نیاز دارید. اما مدیریت یک صفحه اینستاگرام کار سختی نیست و حتی نوجوانان با حداقل اطلاعات نیز می توانند به راحتی آن را مدیریت کنند.
البته اینستاگرام نیز مانند موتورهای جستجو دارای الگوریتم هایی است که باید با آن ها آشنا باشید اما نیازی به سئوی فنی مانند وب سایت ندارد و نیازی به یادگیری برنامه نویسی نیست. به سادگی حساب اینستاگرام خود را در تنظیمات به Business Manager متصل کنید و سپس اینستاگرام را با هدف قرار دادن تبلیغات به Ads Manager اضافه کنید.
4- تبلیغات در بخش های مختلف اینستاگرام
به راحتی می توانید تاثیر تبلیغات در اینستاگرام را در هر قسمت از آن مشاهده کنید. استوری ها، پست ها، پخش زنده و نظرات مکان هایی برای تبلیغات هستند و به مرور زمان می توانید کاربران زیادی را به سمت آنها جذب کنید. به عنوان مثال با گذاشتن ویدیوهای آموزشی کوتاه در استوری ها، فالوورها به تدریج به آنها توجه می کنند و در نهایت یکی از پربازدیدترین بخش های صفحه شما خواهد بود.
میزان خلاقیت شما نقش مهمی در افزایش ترافیک وب سایت شما دارد. نحوه نمایش تبلیغات، محتوای آموزشی و تبلیغات برای کاربران می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. یکی از جنبههای مهم افزایش اثربخشی تبلیغات، توانایی همراستایی محتوا با پلتفرم آن است.
از سوی دیگر، اینستاگرام به شما امکان تولید محتوا در اشکال مختلف را می دهد و آن را به یک پلتفرم همه کاره برای تبلیغات تبدیل می کند. تبلیغات ویدیویی یکی از رایج ترین اشکال تولید محتوا در این پلتفرم است. با این حال، اگر تولید آن پرهزینه یا فراتر از تواناییهای شما است، روشهای جایگزینی مانند ایجاد پادکست، اینفوگرافیک، صداگذاری روی ویدیوهای دیگر و موارد دیگر وجود دارد.
5- استفاده از نرخ تعامل بالا
یکی از دلایل مهم اهمیت تبلیغات در اینستاگرام، نرخ تعامل بالای صفحات مربوطه است. وقتی تعداد لایکها، بازدیدها، نظرات، پاسخهای داستان و غیره افزایش مییابد، نشاندهنده نرخ تعامل بالا است. ربات های هوشمند اینستاگرام به سرعت این را تشخیص می دهند و به افزایش دید برای صفحه شما کمک می کنند.
اینستاگرام به سمت تمرکز بر نرخ تعامل بالا تکامل یافته است و آن را نشانه ای از محبوبیت یک صفحه یا محتوا می داند. پستها یا داستانهایی با نرخ تعامل بالاتر در بخش کاوش قرار میگیرند و بینندگان بیشتری را جذب میکنند. اساسا، اینستاگرام تبلیغات رایگان را با استفاده از نرخ تعامل بالا برای افزایش دید محتوای شما فراهم می کند.
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
روش های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد، از همکاری با وبلاگ نویسان گرفته تا تبلیغات در پست ها و استوری های صفحه خودتان. برای شروع تبلیغات در اینستاگرام، ابتدا باید اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید. این اهداف می تواند از افزایش فروش، افزایش ترافیک وب سایت، افزایش آگاهی از برند تا تعامل با مخاطبان باشد. در مرحله بعد، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
هدف قرار دادن مخاطب مناسب، مهم ترین مرحله در تبلیغات اینستاگرام است. شما باید تعیین کنید که تبلیغات شما به کدام گروه سنی، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره مربوط می شود. هرچه مخاطب هدف خود را دقیق تر و دقیق تر انتخاب کنید، شانس موفقیت شما بیشتر می شود.
مرحله بعدی انتخاب نوع تبلیغات است. میتوانید تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، اینفلوئنسر مارکتینگ یا تبلیغات ویروسی را انتخاب کنید. سپس، باید محتوای تبلیغاتی خود را تولید کنید. بودجه شما در انتخاب نوع تبلیغ و محتوای آگهی نقش بسزایی دارد.
شما می توانید تبلیغات را به صورت روزانه یا مستمر اجرا کنید. پس از راه اندازی یک تبلیغ، می توانید عملکرد آن را با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام پیگیری کنید. با انجام این مراحل به راحتی می توانید کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام خود را راه اندازی کنید.
راه هایی برای افزایش نفوذ خود در اینستاگرام
برای اطمینان از اینکه سرمایه گذاری های شما در مدیریت صفحه، تبلیغات و استخدام ادمین اینستاگرام به ثمر می رسد، باید چند توصیه مهم را در نظر داشته باشید:
+ استفاده از محتوا های تولید شده توسط خود کاربران
یکی از حیاتی ترین گام ها برای افزایش نفوذ برند شما در اینستاگرام، استفاده از محتوای ایجاد شده توسط خود کاربران است. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ساده بیشتر توضیح دهیم.
هنگام بحث در مورد یک موضوع آموزشی جدید، باید متوجه شوید که کاربران در کجا سردرگم هستند و چه نکات آموزشی را باید در محتوای شما توضیح دهند. به سادگی هشتگ های پرطرفدار مرتبط با آن محتوا را جستجو کنید و از پست های منتشر شده بازدید کنید. نظرات کاربران را بخوانید و ببینید چه سوالاتی از مدیر صفحه پرسیده اند. اکنون می توانید بر اساس این سوالات محتوا ایجاد کنید.
+ برگزاری مسابقات با جوایز
راه دیگر برای افزایش تاثیر تبلیغات، ایجاد مسابقات با جوایز فریبنده است. به جای پرداخت مبلغ هنگفت برای تبلیغات در صفحه اینفلوئنسر، می توانید از همین مبلغ برای ارائه جایزه برای برندگان مسابقه استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که کاربران زیادی برای دریافت جایزه مشتاقانه در مسابقه شما شرکت می کنند که به نوبه خود نرخ تعامل پست را افزایش می دهد. در نتیجه اینستاگرام به سرعت متوجه افزایش بازدید، لایک و کامنت می شود و تاثیر تبلیغات شما را دوچندان می کند.
+ استخدام ادمین های حرفه ای
اگر می خواهید پیج اینستاگرام شما به سرعت موفق شود و از سرمایه گذاری خود سود بیشتری کسب کنید، لازم است یک ادمین مسلط به الگوریتم های اینستاگرام “استخدام کنید”. این فرد با تمام نکات ظریف فرآیند تبلیغات، تولید محتوا، ایجاد کمپین و موارد دیگر آشنا است. آنها همچنین با تسلط بر محدودیت های اینستاگرام مانع از افتادن صفحه تجاری شما در دام ربات ها می شوند.
مقاله پیشنهادی—15 استراتژی برای رشد سریع در اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
تاثیر تبلیغات در اینستاگرام با توجه به تعداد رقبای شما در این شبکه مشخص می شود. علاوه بر این، توانایی شما برای تولید محتوای حرفه ای، سطح فعالیت در شبکه، افزایش نرخ تعامل، تبلیغات در صفحات تاثیرگذار، جلب توجه کاربران، استفاده از تجربیات رقبا و تلاش طولانی مدت بسیار مهم است.
یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام افزایش فروش، درآمد بیشتر و سود بیشتر است که آن را به یکی از سادهترین راهها برای افزایش دیده شدن برند بدون مواجهه با مشکلات فنی تبدیل میکند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.