بهترین سایت های آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام
بهترین سایت های آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام ؛ یکی از وظایف ادمین پیج اینستاگرام آنالیز دوره ای پیج است. این کار از طریق ابزارها و سایت های آنالیز صفحه اینستاگرام انجام می شود. در این تجزیه و تحلیل، آماری از پست ها، میزان تعامل فالوورها، مشارکت سایر کاربران در صفحه، بیشترین بازدیدکننده پست ها و موارد دیگر را به دست می آورید. با استفاده از این اطلاعات می توانید در آینده بهتر صفحه را مدیریت کرده و از قبل برنامه ریزی کنید.
“برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس کلیک کنید.“
تحلیل پیج اینستاگرام چیست؟
تجزیه و تحلیل یکی از بهترین راه ها برای درک اینکه مخاطبان صفحه چه کسانی هستند، چه زمانی بیشتر فعال هستند و با چه نوع محتوایی درگیر هستند. اگر می خواهید یک استراتژی محتوا برای برند یا کسب و کار خود ایجاد کنید، به اطلاعاتی نیاز دارید که از تجزیه و تحلیل صفحه به دست می آورید.
هر کسب و کاری اهداف منحصر به فردی دارد که ممکن است شامل افزایش فالوور، کلیک، نرخ تبدیل، فروش بالاتر و موارد دیگر باشد. اما هنگامی که هدف مشخص شد، می توانید اطلاعات بیشتری را از تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود به دست آورید.
یک ادمین اینستاگرام می تواند از ابزارهای هوشمند برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد عملکرد صفحه و تأثیر محتوا بر کاربران استفاده کند.
چرا آنالیز پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟
صرف نظر از ابزار (رایگان یا پولی) مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام، چندین مزیت وجود دارد، از جمله:
1. رسیدن به اوج
تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما امکان دسترسی به معیارهای مفید را می دهد، مانند پست هایی که دنبال کنندگان بیشتر به آن علاقه دارند، بهترین روزها و زمان ها برای ارسال و غیره. دانستن این اطلاعات شما را به یک رهبر صنعت تبدیل می کند. اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، باید بدانید که دنبال کنندگان به چه چیزهایی علاقه دارند. بنابراین، محتوای خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که کاربران نسبت به آن واکنش نشان دهند.
2. درک مخاطبان هدف
اگر با یک مشاور اینستاگرام پشت میز مینشینید، آنها توصیه میکنند صفحه را برای درک اطلاعات جمعیتی آنالیز کنید. به عبارت دیگر، شما باید جنسیت، موقعیت جغرافیایی، سن، زبان و غیره فالوورهای خود را بدانید.
3. صرفه جویی در زمان و هزینه
یکی دیگر از مزایای آنالیز صفحه اینستاگرام کاهش هزینه و زمان است. وقتی یک فرآیند را درک نمی کنید، زمان زیادی را صرف عیب یابی می کنید. خوشبختانه استفاده از سایت های تحلیل صفحه اینستاگرام به جلوگیری از این مشکل کمک می کند. اطلاعات بهدستآمده از تجزیه و تحلیل به شما کمک میکند بفهمید که کاربران برای چه نوع محتوایی ارزش قائل هستند.
4. برنامه ریزی برای کمپین ها
یکی دیگر از مزایای آنالیز اینستاگرام، برنامه ریزی دقیق تر است. درک الگوهای حداقلی به شما امکان می دهد کمپین ها را عمیق تر کنید و با دقت بیشتری طراحی کنید.
اپلیکیشن های آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام
برای تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام خود، ابزارهای زیادی وجود دارد، مانند:
1. ابزار Insights Instagram
گزارشهای بهدستآمده از طریق این ابزار شامل بینش، تعامل کاربر با پستها، دسترسی کاربر و پستی با بیشترین بازدید است. شما می توانید این داده ها را در یک دوره چند ماهه یا حتی چند ساله جمع آوری کنید. علاوه بر این، با Instagram Insights، می توانید اطلاعات جمعیت شناختی کاربران (جنسیت، گروه سنی، موقعیت جغرافیایی و غیره) را نیز به دست آورید.
2. Sprout Social Tool
یکی دیگر از ابزارهای برتر برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام Sprout Social است. این ابزار نه تنها برای تجزیه و تحلیل استفاده می شود، بلکه می توانید از طریق آن امنیت صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید و از ورود افراد ناشناس به صفحه جلوگیری کنید. این برنامه سرعت تجزیه و تحلیل بالایی دارد و به شما امکان می دهد متوجه شوید که کاربران چه زمانی آنلاین هستند.
3. برنامه Iconosquare
یکی دیگر از ابزارهای برتر برای آنالیز اینستاگرام Iconosquare است. طراحی شده برای آژانس ها و برندهایی که چندین صفحه را به طور همزمان مدیریت می کنند، می توانید هشتگ ها و هشتگ های محبوب را با بالاترین نرخ تعامل از طریق این ابزار تجزیه و تحلیل کنید.
4. ابزار Phlanx
یکی دیگر از سایت های تحلیل صفحه اینستاگرام که قابل ذکر است Phlanx است که بسیار کاربرپسند است. این ابزار می تواند تعاملات مربوط به هر پست را تجزیه و تحلیل کند. در ابتدا برای حساب های اینفلوئنسر استفاده می شد، اما اکنون برای حساب های شخصی و تجاری نیز مفید است. Phlanx میتواند با تقسیم تعداد لایکها و کامنتهای یک پست، نرخ تعاملی را ارائه دهد که در نهایت بر تعداد فالوورها تقسیم میشود. برای شناسایی حساب های دارای فالوورهای جعلی و ردیابی تعاملات رقبا مفید است.
5. TapInfluence Tool
این ابزار برای شناسایی مستقیم اینفلوئنسرهای مناسب برای کسب و کار شما و تعیین میزان سودمندی تبلیغات از طریق آنها مفید است. همچنین می توانید از طریق این ابزار هشتگ های مناسب برای پست های خود پیدا کنید. با کمک این ابزار می توانید میزان تعامل و هزینه های لازم برای افزایش آن را تعیین کنید.
6. ابزار Curalate
Curalate یکی دیگر از ابزارهای برتر است که به شما امکان می دهد صفحه اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعات مهمی را از آن به دست آورید. با استفاده از این ابزار می توانید مستقیماً محصولات خود را از طریق اینستاگرام به فروش برسانید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از این ابزار، ROI کمپین های خود را ردیابی کنید.
همچنین شما عزیزان میتوانید برای آنالیز محتوایی و الگوریتمی پیج اینستاگرامتون با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید:
- 09393148002
مقاله پیشنهادی—راه هایی برای ایجاد اعتماد با مخاطبان خود در اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
در این مقاله از “آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس” شما عزیزان را با مزایای استفاده از برنامه ها و وبسایت های آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام آشنا کردیم. به طور کلی شما با آنالیز کردن پیج اینستاگرام خود میتوانید به راحتی مخاطبان هدف خود را پیدا کنید ؛ و یا همچنین میتوانید بررسی کنید که مخاطبان هدف شما بیشتر در چه ساعاتی در اینستاگرام فعال هستند و به چه جور پست هایی بیشتر علاقه دارند. همچنین میتوانید برای پست گداشتن در صفحه اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید و با برنامه مشخص در پیج خود فعالیت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.