بازاریابی اینستاگرام چیست؟ اصول اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
بازاریابی اینستاگرام چیست؟ اصول اینستاگرام مارکتینگ ؛ ابزارهای بازاریابی اینستاگرام چیست؟ مزایای بازاریابی در اینستاگرام برای مشاغل بسیار زیاد است. بدیهی است که مزیت اصلی بازاریابی اینستاگرام دسترسی به مخاطبان گسترده ای است که فعالانه با برندها در این شبکه اجتماعی درگیر شده و تمایل به خرید دارند. با این حال، مزایای بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل و برندها به همین جا ختم نمی شود. در سالهای اخیر، اینستاگرام از یک پلتفرم برای نمایش ثروت یا دستاوردهای شخصی به یک پلتفرم مفید برای اهداف تجاری تبدیل شده است.
برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس اینجا کلیک کنید.
مهم ترین مزایای اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام
در این وبلاگ از آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس قصد داریم به بررسی مزایای بازاریابی در اینستاگرام و استراتژی های آن بپردازیم ، پس تا پایان این وبلاگ همراه ما باشید.
– تقویت برند با بازاریابی اینستاگرام
بازاریابی اینستاگرام برای ساخت برند و افزایش آگاهی از برند معجزه می کند. 83 درصد از کاربران اعلام کرده اند که این شبکه اجتماعی به آنها در کشف محصولات یا خدمات جدید کمک کرده است. جالب اینجاست که مردم به برندهای ارائه شده در اینستاگرام اعتماد بیشتری نشان می دهند. 74 درصد از کاربران برندهای دارای اکانت اینستاگرام را برای نیازهای خود مناسب می دانند و 78 درصد معتقدند که این برندها محبوب هستند. در مقابل، برندهای بدون حساب اینستاگرام بیشتر احتمال دارد مشتریان بالقوه خود را از دست بدهند.
– بهبود و گسترش تعامل مخاطب
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین کانالها برای حفظ روابط با مشتری هستند، زیرا به شما این امکان را میدهند که بازخورد مخاطبان خود را از طریق لایک یا کامنت دریافت کنید، آنها را با محتوای جذاب درگیر کنید ، به آنها معاملات ویژه و بسیاری از راه حل های دیگر ارائه دهید. می توان گفت اینستاگرام در تعامل با مشتریان بهتر از سایر شبکه های اجتماعی عمل می کند. به عنوان مثال، یک عکس در اینستاگرام معمولاً 23٪ بیشتر از یک پست در فیس بوک از مخاطبان جذب می شود، حتی اگر تعداد کاربران فعال در فیس بوک دو برابر کاربران فعال در اینستاگرام باشد. این مثال می تواند بر مزیت بصری اینستاگرام تاکید کند.
– افزایش فروش با بازاریابی اینستاگرام
کسب و کارها می توانند با آگاهی از این ویژگی های خاص اینستاگرام، بیشترین استفاده را از بازاریابی اینستاگرام ببرند. اینستاگرام علاوه بر تعداد قابل توجهی از مخاطبان و خریداران بالقوه، با ارائه مجموعه ای قوی از ابزارها که به کاربران امکان خرید مستقیم در اینستاگرام را می دهد، نرخ تبدیل مخاطب به خریداران را افزایش می دهد. از جمله این ابزارها می توان به امکان ایجاد لینک در استوری اینستاگرام، تگ های خرید، تبلیغات و بسیاری ویژگی های دیگر اشاره کرد.
امکان هدف گیری دقیق مخاطب را ایجاد می کند که به کسب و کارها کمک می کند دسترسی خود را به مخاطبان هدف افزایش دهند. این فرصت از طریق مدیریت تبلیغات اینستاگرام و گزینه های آن در اختیار مشاغل قرار می گیرد. هدف گذاری یکی از این گزینه هاست که به شما این امکان را می دهد تا بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی، علایق، رفتار و سایر عوامل، مناسب ترین و مرتبط ترین مخاطبان را به دقت شناسایی کرده و آنها را برای تعامل هدف قرار دهید.
در قسمت بعدی به ابزارها و روش هایی می پردازیم که می توانیم از مزایایی که برای بازاریابی اینستاگرام ذکر کردیم استفاده کنیم.
“ادمین میخای؟بیا اینجا تا با بهترین ادمین ها آشنات کنم!”
ابزارهای بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام ابزارهای مختلفی را در اختیار افراد و کسب و کارها قرار می دهد تا از قابلیت های فوق العاده این پلتفرم نهایت استفاده را ببرند. اصلی ترین و شناخته شده ترین ابزارهای بازاریابی اینستاگرام عبارتند از:
-
هشتگ ها
استفاده از هشتگ های مناسب و مناسب می تواند دید اکانت و محصولات شما را افزایش دهد، حتی کسانی که با برند شما آشنایی ندارند را جذب کرده و آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل کند.
-
استوری
از آنجایی که استوریها به مدت 24 ساعت فعال هستند و ناپدید نمیشوند، میتوانند به تلاشهای بازاریابی شما کمک زیادی کنند، مخصوصاً با گزینهای که آنها را برجسته کنید و برای مدت طولانیتری در صفحه خود نگه دارید. سعی کنید استوری هایی با طرح های جذاب و باکیفیت ارائه کنید تا بینندگان را تشویق کنید که بقیه استوری ها و پست های شما را وقتی در فیدشان ظاهر می شوند، ببینند.
-
لایو (ویدئوی زنده)
اینستاگرام اساسا یک پلت فرم بصری است. طبیعتا جذابیت ویدیو برای اکثر مردم بیشتر از عکس است. ویدیوهای زنده کوتاه و جذاب در مورد محصولات یا خدمات شما می تواند تأثیر باورنکردنی داشته باشد.
-
تگ لوکیشن (موقعیت مکانی)
علاوه بر شبکه های اجتماعی، اگر فروشگاه فیزیکی هم دارید، تگ کردن محل فروشگاه خود بر روی عکس ها یا ویدیوها اعتماد فالوورهای بیشتری را جلب می کند.
عناصر ذکر شده ضروری ترین و موثرترین ابزارهایی هستند که می توانند به شما و کسب و کارتان در فرآیند بازاریابی اینستاگرام کمک کنند. با این حال، اینها تنها ابزارهای موجود نیستند. به طور طبیعی، ابزارهایی مانند پست های اینستاگرام، حلقه های اینستاگرام، نظرات، پیام های مستقیم، تبلیغات توسط اینفلوئنسرها یا صفحات بسیار درگیر و بسیاری از عناصر دیگر برای کمک به شما در این سفر وجود دارند.
اصول بازاریابی اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ)
1. بیو مناسب، یک اصل کلیدی در بازاریابی اینستاگرام
بیوگرافی شما چیزی بیش از نام کسب و کار، نام کاربری و URL وب سایت شماست. بیو اینستاگرام شما به معنای ارائه یک نمای کلی از کسب و کارتان، یک عکس پروفایل و کمتر از ۱۵۰ کاراکتر متن است. متن بیوگرافی خود را واضح، مختصر و متقاعدکننده بنویسید. یک عکس پروفایل قوی انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد و به آن حس واقعی و انسانی بدهد. برای تشویق کاربران به کلیک کردن بر روی پیوند و به روز رسانی منظم پیوند برای هدایت مخاطبان خود به صفحات مرتبط از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید.
2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
مهم نیست محصول یا خدمات شما چیست، مهم این است که مخاطب خود را شناسایی کنید. حتی جذاب ترین محتوای اینستاگرام در جهان اگر به دقت برای مخاطبان شما تنظیم نشود، مفید نخواهد بود. یک راه کلیدی برای تعریف مخاطبان اینستاگرام، ایجاد پرسونا است.
پس از ایجاد پرسونا، استفاده از بینش اینستاگرام و تجزیه و تحلیل آن برای اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان می تواند مفید باشد. راه های دیگر برای درک و شناسایی مخاطبان عبارتند از:
- استفاده از ابزارهای شنیداری اجتماعی یا نظارت بر شبکه های اجتماعی برای درک آنچه مصرف کنندگان در مورد برند شما می گویند.
- با مخاطبان خود درگیر شوید تا بدانید چه چیزی نیاز به بهبود دارد.
- بررسی روندهایی که مخاطبان شما دنبال می کنند تا با کمک آنها یک استراتژی بازاریابی مناسب ایجاد کنید.
بهترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام 2024
3. داشتن اهداف قابل اندازه گیری، یک اصل کلیدی در بازاریابی اینستاگرام
یک استراتژی خوب با اهداف مشخصی شروع می شود که می توانید در طول کمپین خود اندازه گیری و ارزیابی کنید. هیچ کمپین اینستاگرامی بدون این اهداف کامل کامل نمی شود. به یاد داشته باشید که اهداف خوب مشخص، قابل اندازه گیری، واقع بینانه، قابل دستیابی و دارای ضرب الاجل هستند. ممکن است لازم باشد چندین هدف کوچک تعیین کنید که منجر به یک هدف بزرگتر شود. با بررسی مداوم و موفقیت در اهداف خود، انگیزه راه اندازی کمپین های بازاریابی موفق را حفظ می کنید.
4. به طور مداوم پست و استوری بگذارید
یک طرح ساختاریافته برای ارسال پست در صفحه اینستاگرام خود ایجاد کنید. توصیه کلی این است که حداقل یک بار در روز پست کنید و چندین داستان در طول روز داشته باشید. شاید لازم باشد این پست ها را از قبل برنامه ریزی و آماده کنید تا یک روز را از دست ندهید. با این حال، توجه داشته باشید که اگر محتوای با کیفیت یا چیز مفیدی برای گفتن ندارید، چیزی پست نکنید. بهتر است سه بار در هفته مطالب با کیفیت بالا ارسال کنید تا اینکه روزانه با کیفیت پایین پست کنید.
5. قانون بازاریابی 80/20 را در اینستاگرام دنبال کنید
اینستاگرام بستری برای ایجاد روابط است. مصرف کنندگان دوست دارند برندها را دنبال کنند، اما فقط در صورتی که احساس کنند سود متقابل دریافت می کنند. مخاطبان شما نمی خواهند تبلیغات یا پست های تبلیغاتی زیادی را ببینند. بنابراین قانون 80/20 را برای تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام رعایت کنید. به این معنی که تنها 20 درصد از پست های شما باید تبلیغاتی باشد، در حالی که 80 درصد باقی مانده باید در مورد برند شما، ایجاد روابط و ارزش گذاری برای مخاطبان باشد.
مقاله پیشنهادی—سایت یا اینستاگرام؟ کدام یک برای مشاغل بهتر است؟
نتیجه گیری و کلام آخر
در این مقاله به تعریف بازاریابی اینستاگرام، مزایا، ابزارها و اصول آن پرداختیم. ما یاد گرفتیم که بازاریابی در اینستاگرام برند شما را تقویت می کند، خریداران مشتاق را به سمت شما می آورد و آنها را با کسب و کار شما درگیر نگه می دارد، البته تا زمانی که از ابزارها و اصول آن به درستی استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.