ادمین فروش اینستاگرام کیست؟ + وظایف آن
ادمین فروش اینستاگرام ، امروزه پلتفرم اینستاگرام به فضایی تبدیل شده است که روز به روز تعداد فزاینده ای از کسب و کار ها فعالانه درگیر فعالیت های خود هستند. ویژگی های اینستاگرام در کنار آمار کاربران خیره کننده و بالای آن، بستر بسیار خوبی را برای کسب و کارهایی که به دنبال افزایش فروش هستند، ایجاد کرده است. فروش کسب و کار ها از طریق اینستاگرام به حدی افزایش یافته است که هر روز با حجم انبوهی از سفارشات مشتریان مواجه می شوند، تا جایی که صاحب صفحه مجبور به یافتن افرادی است که صرفاً پاسخگوی حجم بالای سفارشات فروش هستند. به این افراد «ادمین ثبت سفارش» یا «ادمین فروش» گفته می شود.
اگر شما هم می خواهید نظم و ساختار خوبی را به وضعیت فروش صفحه خود بیاورید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس با ما همراه باشید ؛ زیرا قرار است با شغل ادمین ثبت سفارش و وظایف آن به طور کامل آشنا شویم.
برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس اینجا کلیک کنید.
ادمین ثبت سفارش
هنگامی که یک صفحه اینستاگرام در مراحل اولیه خود است، یک مدیر می تواند تمام وظایف مربوط به صفحه را به تنهایی انجام دهد. زیرا در ابتدا سفارشات صفحه بسیار محدود بوده و دایرکت و کامنت کم است. اما اگر تولید محتوا به صورت حرفه ای انجام شود و محتوای با کیفیت و جذاب در صفحه قرار گیرد، تعداد فالوورها به سرعت افزایش می یابد و فروش محصولات و خدمات شما نیز افزایش می یابد.
اینجاست که نقش ادمین سفارشات، ادمین تولید محتوا، ادمین تبلیغات، بلاگران و … مشخص می شود و مدیران کسب و کار باید افراد متخصص را برای انجام کارهای جانبی صفحه استخدام کنند. یکی از این کارها که گاهی واقعاً پیچیده و سخت می شود، مسئولیت ثبت سفارش و فروش پیج اینستاگرام است.
ادمین سفارش شخصی است که از مشتریانی که قصد خرید محصولات یا خدمات را از صفحه دارند سفارشات دریافت می کند. هنگامی که مشتری پرداخت خود را انجام می دهد، ادمین اطلاعات پرداخت مانند رسید واریزی را در فرم مربوطه وارد کرده و در اختیار پرسنل تحویل کالا قرار می دهد. همچنین می تواند به سوالات مشتریان در مورد زمان و روش تحویل محصول پاسخ دهد.
برخی از کسب و کارها از ادمین های ثبت سفارش می خواهند که به سایر نظرات و پیام های مستقیم صفحه نیز پاسخ دهند که در این موارد معمولاً دستمزد بیشتری به ادمین ثبت سفارش پرداخت خواهد شد. اما در صورت افزایش فروش این صفحات، لازم است فرد دیگری را به عنوان ادمین کامنت و دایرکت استخدام کنید.
مزایای داشتن ادمین فروش در اینستاگرام
یکی از مزایای کلیدی داشتن ادمین اینستاگرام، توانایی هدف گذاری استراتژیک و دستیابی به مخاطبان بیشتر است.
یکی دیگر از مزایای داشتن یک ادمین اینستاگرام، توانایی حفظ یک تصویر برند ثابت و منسجم است. آنها می توانند با ارسال مداوم محتوای با کیفیت ، کسب و کار خود را به عنوان یک مرجع در صنعت خود تثبیت کنند و میان دنبال کنندگان و مخاطبان خود ، اعتماد ایجاد کنند. این می تواند منجر به افزایش وفاداری به برند و احتمال بیشتر خریدهای مجدد شود.
علاوه بر این، یک ادمین اینستاگرام می تواند فعالانه با فالوورها درگیر شود و به نظرات و پیام های مستقیم به موقع پاسخ دهد. این سطح از تعامل می تواند به ایجاد جامعه ای پیرامون برند و تقویت حس ارتباط با مشتریان کمک کند. با ارائه تعاملات ارزشمند و شخصی، ادمین می تواند تجربه مشتری را افزایش دهد و رضایت مشتری را جلب کند.
وظایف یک ادمین فروش اینستاگرام چیست؟
در ادامه با وظایف اصلی و ضروری ادمین فروش یا ادمین ثبت سفارش در اینستاگرام آشنا خواهید شد:
1- ثبت اطلاعات مشتری
ادمین فروش باید شماره تلفن و آدرس مشتریان را از آنها دریافت کند. این برای ارسال بسته ها ضروری است و ادمین نیز می تواند هزینه ارسال را از طریق این فرآیند محاسبه کند. در این مرحله دریافت شماره تلفن و آدرس ایمیل می تواند برای کمپین های بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ توسط ادمین مفید باشد.
بدیهی است ادمینی که سفارش می دهد باید اطلاعات محصول و مشتری را در اختیار واحد فروش یا مدیر بازرگانی قرار دهد تا در سریع ترین زمان ممکن بسته از طریق پست یا پیک برای مشتری ارسال شود. هرچه بسته زودتر به دست مشتری برسد، تجربه خرید بهتری را برای او به ارمغان می آورد و خریدهای بعدی را با حساسیت کمتری انجام خواهند داد.
2- ارائه پشتیبانی به خریداران خود
ممکن است محصول خریداری شده دیر به دست مشتری برسد و یا واحد حمل و نقل بسته را با تاخیر به پست تحویل دهد. در چنین مواقعی معمولا مشتری مستقیماً تماس گرفته و خرید خود را پیگیری می کند. اینجاست که ادمین فروش باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا بسته به سرعت ارسال شود و همچنین کد رهگیری پستی را برای مشتری ارسال کند تا بتواند پیگیری های لازم را برای زمان دریافت انجام دهد.
نوع دیگری از پشتیبانی که یک ادمین فروش باید به مشتریان ارائه دهد، رسیدگی به مشکلات محصول است. ممکن است کالایی که به دست مشتری می رسد معیوب باشد. در این گونه موارد، ادمین باید موارد را بررسی و با مدیر هماهنگ کند و طبق مقررات بازرگانی اقدام کند. به عنوان مثال می توانند آدرس و کد پستی را برای بازگرداندن بسته در اختیار مشتری قرار دهند.
3- ارتباط مستمر با مدیر یا حسابدار جهت پیگیری پرداخت ها
امروزه ابزارها و راهکارهایی وجود دارد که می توان از آنها برای ایجاد رسید پرداخت جعلی استفاده کرد. با این وضعیت ادمین فروش باید بسیار مراقب باشد تا در دام قبض های جعلی و کلاهبرداران نیفتد. یکی از راه حل ها این است که ادمین به طور مداوم با مدیر یا حسابدار شرکت در ارتباط باشد تا از صحت رسید پرداخت اطمینان حاصل کند. پس از اطمینان از این موضوع، می توانند در صورت لزوم با بخش حمل و نقل هماهنگ کنند.
4- ثبت دقیق تراکنش های مالی
یک ادمین فروش ابتدا باید یک فایل اکسل برای خود تهیه کند و اطلاعات مربوط به محصولات فروخته شده، مبلغ دریافتی و جزئیات تراکنش مانند شماره مرجع تراکنش و رسید پرداخت را ثبت کند. اما برخی از مشاغل دارای وب سایت یا سامانه ثبت سفارش هستند و نیازی به فایل اکسل نیست زیرا ادمین می تواند اطلاعات را مستقیماً در وب سایت یا سامانه ثبت سفارش وارد کند.
5- ارائه شماره کارت یا حساب به مشتریان
مشتری ممکن است از صفحه کسب و کار ما بازدید کند، محصول و قیمت آن را مشاهده کند و تصمیم به خرید بگیرد. برای خرید به دایرکت پیام میآیند و از ادمین درخواست میکنند تا کارت یا شماره حساب را در اختیارشان بگذارد تا اقدام به خرید کنند. ادمین اطلاعات را به آنها می دهد و رسید تایید تراکنش را از آنها دریافت می کند و مشخصات آنها را ثبت می کند.
مقاله پیشنهادی—3 راهکار تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام
نتیجه گیری و کلام آخر
در پایان، اینستاگرام به یک پلتفرم پررونق برای مشاغل و افراد تبدیل شده است و نقش ادمین فروش اینستاگرام در چشم انداز کسب و کار امروزی را نمی توان دست کم گرفت. با کمک یک ادمین اینستاگرام، کسب و کارها می توانند به طور موثر حساب های خود را مدیریت کنند، فالوور های بیشتری جذب کنند و در نهایت فروش خود را افزایش دهند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.