آموزش نوشتن بیوگرافی جذاب برای اینستاگرام در 6 مرحله
آموزش نوشتن بیوگرافی جذاب برای اینستاگرام در 6 مرحله ؛ زمانی که کاربر وارد صفحه اینستاگرام شما می شود، اولین چیزی که توجه او را به خود جلب می کند عکس پروفایل شما است. بعد از عکس پروفایل، محتوای بیو اینستاگرام شما بسیار مهم است. به گونه ای که کاربر با خواندن آن تصمیم می گیرد شما را دنبال کند یا نه.
بسیاری از صفحات اینستاگرام با وجود انتشار پست های خوب، فالوور ندارند. به خصوص کسانی که از طریق وب سایت ها یا کانال های دیگر وارد صفحه اینستاگرام شما می شوند. بنابراین داشتن یک بیو جذاب و حرفه ای اینستاگرام به جذب کاربران بیشتر کمک می کند! اما چگونه می توان یک بیو حرفه ای اینستاگرام داشت؟ در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس قصد داریم تنها با نوشتن یک بیو جذاب و فریبنده اینستاگرام، راهکارهایی را بررسی کنیم که می توانند کاربران را به دنبال کردن صفحه شما ترغیب کنند!
برای دنبال کردن پیح اینستاگرام آیدبکس اینجا کلیک کنید.
چگونه می توانیم بهترین، جذاب ترین و تاثیرگذارترین بیو اینستاگرام را بنویسیم؟
قبل از اینکه نحوه داشتن یک بیو حرفه ای را به شما آموزش دهیم، باید بگوییم که یک بیو عالی باید نشان دهنده شخصیت و هویت برند شما باشد. مهم ترین راز داشتن یک بیو مناسب همین است! یعنی شما می توانید محصولات یا خدماتی را که برندتان به کاربران ارائه می دهد در چند کلمه معرفی کنید.
1. استفاده از کلمات کلیدی تجاری در قسمت نام
در صفحه پروفایل اینستاگرام اولین چیزی که کاربران می بینند نام کاربر است! این بخش به صورت برجسته تری نوشته شده است تا کاربران بتوانند سریعتر آن را ببینند. همچنین اگر وارد قسمت ویرایش پروفایل شوید اولین چیزی که با آن مواجه می شوید قسمت نام است! در این قسمت باید نام کسب و کار خود را بنویسید. توجه داشته باشید که باید نام کسب و کار خود را همراه با کلمه کلیدی بسیار جستجو شده بنویسید! زیرا کاربرانی که در اینستاگرام کلمات کلیدی را جستجو می کنند، تنها صفحاتی را مشاهده می کنند که از آن کلمات کلیدی استفاده کرده اند.
این قسمت از بیو اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد بیش از 30 کاراکتر درج کنید. یعنی حداکثر می توانید 4 یا 5 کلمه بنویسید. با وجود این محدودیت، به راحتی می توانید نام کسب و کار خود را به همراه کلیدواژه های اصلی بنویسید تا در نتایج جستجوی اینستاگرام دیده شوند. به عبارت ساده تر، وقتی کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند، نتایج نمایش داده شده بر اساس کلماتی است که در قسمت نام نوشته اید!
در این قسمت می توانید از ایموجی ها نیز استفاده کنید و جالب است بدانید که این ایموجی ها توسط کاربران قابل جستجو هستند. توصیه ما این است که از استفاده از ایموجی در قسمت نام خودداری کنید، مگر اینکه بخواهید کلمات را جدا کنید! زیرا تعداد بسیار کمی از کاربران ایموجی ها را جستجو می کنند و جستجوهای آنها هدفمند نیست. بنابراین نیازی به استفاده از ایموجی در قسمت نام ندارید و فقط نوشتن نام کسب و کارتان به همراه کلمه کلیدی آن کافی است.
2. نوشتن متن مناسب و جذاب برای بیو اینستاگرام
متن بیو اینستاگرام باید آنقدر حرفه ای و جذاب باشد که مستقیماً روی مخاطب تأثیر بگذارد. این متن باید در مورد کسب و کار شما باشد. به عبارت ساده تر، وقتی کاربر آن را می خواند، باید اطلاعات کلی و واضحی در مورد کسب و کار شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کار شما طراحی داخلی است، در قسمت بیو به کاربران بگویید که می توانند طراحی داخلی خود را به شما بسپارند.
علاوه بر این، شما باید کاربران را به انجام کاری تشویق کنید. به عنوان مثال، می توانید آنها را به وب سایت خود هدایت کنید. با این حال کاربران فقط با دعوت از آنها وب سایت شما را نمی بینند و شما باید کمی خلاق باشید! به عنوان مثال می توانید به آنها تخفیف بدهید و زمانی که وارد وب سایت شما شدند ایمیل آنها را دریافت کرده و کد تخفیف برای آنها ارسال کنید. با این عمل شما با یک سنگ دو پرنده را زده اید. آنها به وب سایت شما آمده اند و ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند.
چگونه یک بیوگرافی جذاب برای اینستاگرام بنویسیم؟
بیو اینستاگرام محدودیت هایی دارد! به این معنی که شما فقط می توانید 150 کاراکتر در آن بنویسید. علیرغم این محدودیت، چگونه می توانید یک توصیف قانع کننده و تاثیرگذار بنویسید؟ یک بیوگرافی جذاب به چند ملاحظه نیاز دارد. در این بخش به بررسی مواردی که باید در بیو اینستاگرام خود بگنجانید می پردازیم:
– زمینه تخصص خود را به کاربران اعلام کنید:
هر کسب و کاری در زمینه خاصی فعالیت می کند. اطلاع رسانی به کاربران در مورد حوزه تخصصی خود ضروری است. گاهی اوقات صاحبان مشاغل از عدم پیشرفت در صفحه اینستاگرام خود گلایه می کنند در حالی که هیچ اطلاعاتی در بیو خود ارائه نکرده اند. کاربران باید بدانند صفحه شما در مورد چیست و چه خدماتی ارائه می دهید تا شما را دنبال کنند.
از طرفی اگر کاربران بدون اطلاع از خدمات کسب و کار شما را دنبال کنند، مخاطب هدف خود را جذب نکرده اید و شانس تبدیل آنها به مشتری نزدیک به صفر است! بنابراین، در بخشی از بیو خود، باید در مورد خدمات و پیشنهادات خود بنویسید تا مخاطبان هدف خود را جذب کرده و با محتوایی جذاب، آنها را به مشتری تبدیل کنید.
– مهارت ها و تجربیات تجاری خود را برجسته کنید:
در بخش توضیحات، مهارت ها و تجربیات خود را به کاربران بگویید. به عنوان مثال، ممکن است در قسمت قبل نوشته باشید که یک برنامه نویس هستید، اما کاربران ندانند روی کدام پلتفرم کار می کنید! بنابراین، اگر برنامه نویس اندروید هستید، نام اندروید را در کنار نام برنامه نویسی خود ذکر کنید. علاوه بر این، می توانید تجربیات کاری برجسته خود را فهرست کنید تا اعتماد کاربران را جلب کنید! علاوه بر این، وقتی کاربر در صفحه شما میخواند که با چندین شرکت معروف کار کردهاید، برداشت مثبتی در مورد تواناییهای شما به دست میآورد و در نتیجه مشتریان تجاری شما به راحتی افزایش مییابند.
– نوشتن علایق در مشاغل شخصی:
اگر کسب و کار شما شخصی است و به صورت انفرادی کار می کنید، کاربران علاقه مند به دانستن زندگی شخصی شما هستند. برای مثال، میتوانید فعالیتها و کارهایی که در اوقات فراغت انجام میدهید را به کاربران بگویید. این را نمی توان در شرکت های بزرگی که چندین نفر مشغول به کار هستند پیاده سازی کرد، اما اگر کمی خلاق باشید، می توانید از علایق شرکت خود در کار خود بنویسید! به عنوان مثال، به کاربران خود بگویید که در زمان استراحت آنها درباره ایده های تجاری صحبت می کنید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید، به راحتی می توانید کاربران را به توضیحات بیو اینستاگرام خود جذب کنید تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند!
– از طنز برای شناسایی شخصیت برند خود برای کاربران استفاده کنید:
طبیعتاً انسان ها طنز و خنده را دوست دارند. البته منظورمان طنز اجتماعی و تلخ نیست! بلکه شوخی هایی که کاربران را حتی برای ۱ ثانیه لبخند می زند. هر برندی شخصیتی دارد و بسیاری از کسب و کارها از ویدئوها و پادکست ها برای شناسایی بیشتر برند خود استفاده می کنند! در این دو حالت به راحتی می توانید با استفاده از طنز با کاربران صحبت کنید.
معمولاً کاربران صدا یا تصویر بازیگران ویدیوی شما را تشخیص می دهند و به همین دلیل علاقه زیادی به چنین مشاغلی پیدا می کنند! از طرفی وقتی با کاربران خود شوخی می کنید موقعیت مناسبی در ذهن آنها پیدا می کنید و به راحتی می توانید فالوورهای صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید.
در بیو اینستاگرام خود نیز می توانید توضیحات خود را با زبانی شیرین و طنز وارد کنید. البته باز هم می گوییم طنز باید کاربر را بخنداند نه اینکه او را از برند شما ناراحت کند! به عبارت ساده تر، باید سعی کنید در چند خطی که کاربر درباره برند شما می خواند، حس خوبی ایجاد کنید تا صفحه شما را دنبال کند.
ممکن است در قسمت توضیحات و متن نویسی موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که باید از آنها استفاده کنید، اما با توجه به محدودیت 150 کاراکتری این قسمت، به سراغ نکات دیگر می رویم! اگر بتوانید این چهار نکته را به خوبی رعایت کنید، توضیحات بیو اینستاگرام شما تاثیر زیادی خواهد داشت و می توانید کاربران زیادی را جذب کنید.
3. از ایموجی ها در بخش بیو استفاده کنید
آیا دقت کرده اید که کاربران اینستاگرام چقدر از ایموجی ها استفاده می کنند؟ دلیل آن این است که آنها آن را دوست دارند و گاهی اوقات با استفاده از آن احساسات خود را منتقل می کنند! به همین دلیل استفاده از ایموجی ها به برندسازی شما کمک زیادی می کند و با استفاده درست از ایموجی ها می توانید حس خوبی را در کاربران ایجاد کنید.
یکی از مزایای استفاده از ایموجی ها این است که از کاراکترهای کمتری استفاده می کنند. به عنوان مثال، به جای نوشتن کلمه “شماره تلفن”، می توانید از ایموجی تلفن استفاده کنید. با این کار کلمات را ذخیره می کنید و می توانید اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهید.
این سه نکته را در مورد ایموجی ها به خاطر بسپارید:
- از ایموجی ها در کنار کلمات استفاده کنید تا تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشید.
- از ایموجی ها استفاده کنید تا متن را مختصرتر و خواناتر کنید.
- ایموجی ها باید با کسب و کار شما مرتبط باشند و به برند شما ارزش بیافزایند.
سعی کنید همیشه این سه نکته را در نظر بگیرید! اگر از ایموجی های بدون کلام استفاده کنید، فقط کاربر را گیج می کنید و تنها بخشی از بیو اینستاگرام را که می تواند محیطی عالی برای تبلیغات، افزایش ترافیک وب سایت و برندسازی باشد، از دست خواهید داد. همیشه سعی کنید از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید تا کسب و کار شما روز به روز پیشرفت کند! همچنین به خاطر داشته باشید که از ایموجی های مشابه استفاده نکنید. شما هزاران ایموجی در اختیار دارید! از ایموجی های مختلف استفاده کنید تا کاربران با سلیقه های مختلف بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
4. ایجاد دکمه های مستقیم (مانند ایمیل و دایرکت، تماس)
بیو اینستاگرام مکانی عالی برای درخواست از کاربران برای اقدام است! این شبکه اجتماعی با افزودن دکمه تماس اینستاگرام و سایر دکمه های اکشن کار را برای شما آسان کرده است. برای مثال می توانید ایمیل و شماره تلفن خود را در این دکمه های اکشن داشته باشید و از کاربران بخواهید که برای مشاوره یا سوال با شما تماس بگیرند. به خصوص، ایمیل یک ابزار ارتباطی عالی برای نگه داشتن سوالات و ایمیل های کاربران برای همیشه است.
همچنین می توانید آدرس شرکت یا فروشگاه خود را در صفحه کسب و کار اینستاگرام خود اضافه کنید و از کاربران بخواهید که در یک زمان خاص از آن بازدید کنند. در مقاله فعال سازی دکمه تماس در اینستاگرام به طور کامل نحوه استفاده از دکمه های اکشن را توضیح داده ایم و می توانید نحوه فعال سازی آنها را یاد بگیرید.
5. لینک وب سایت کسب و کار خود را در بخش بیو اضافه کنید
اگر وب سایتی برای کسب و کار آنلاین خود ندارید و فقط در پلتفرم های رسانه های اجتماعی کار می کنید، توصیه می کنم حتما یک وب سایت راه اندازی کنید! اما اگر قبلاً وب سایت دارید، حتماً لینک خود را در قسمت بیو اینستاگرام اضافه کنید. این بخش به شما کمک می کند تا از کاربران بخواهید روی آن کلیک کنند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند.
در نظر داشته باشید که کاربران به طور خودکار اقدامی نمی کنند و باید از آنها بپرسید! به عنوان مثال، اگر پست معرفی مقاله ای را در وب سایت خود قرار داده اید و لینک آن را در بیو اضافه کرده اید، باید از کاربران بخواهید که از بیو اینستاگرام شما دیدن کرده و روی آن لینک کلیک کنند تا وارد وب سایت شوند.
توجه داشته باشید که لینک بیو اینستاگرام خود را همیشه به روز نگه دارید و مطمئن شوید که پس از به روز رسانی به درستی کار می کند. اگر لینک شما صحیح نباشد کاربران به صفحه مورد نظر هدایت نمی شوند و این موضوع بر برند شما تاثیر منفی می گذارد.
دوره حضوری ادمینی اینستاگرام آیدبکس
6. یک عکس پروفایل جذاب و واضح انتخاب کنید
اگر از اینستاگرام برای برندسازی استفاده می کنید، این بخش نمایانگر کل هویت شماست! در این قسمت باید از تصویری استفاده کنید که در هیچ صفحه دیگری استفاده نشده است و ساده ترین تصویری که این ویژگی را دارد لوگوی برند شماست. در واقع لوگو نشان دهنده هویت یک شرکت است و باید کاملا واضح و با کیفیت باشد.
اگر از لوگوی برند خود در این بخش استفاده می کنید، آن را در وب سایت و دیگر کانال های رسانه های اجتماعی خود نیز قرار دهید. بسیاری از کاربران نه تنها صفحه اینستاگرام شما، بلکه سایر کانال های اجتماعی را نیز بررسی می کنند و اگر لوگوی شما یکسان نباشد، از آن کانال خارج می شوند.
علاوه بر این، اگر از لوگوی برند خود استفاده نکنید و از تصویر دیگری استفاده کنید، کاربران شما نمی توانند شما را پیدا کنند! خود را به جای کاربری قرار دهید که به دنبال صفحه شماست. در این صورت اینستاگرام شما را جستجو می کند و اگر صفحه شما دارای لوگوی وب سایت باشد شما را فالو می کند. اما اگر تصویر متفاوتی باشد، احتمالاً فکر میکنند این صفحه شما نیست و شما را فالو نمیکنند. با چنین سادگی، شما می توانید فالووری را از دست بدهید که می تواند مشتری کسب و کار شما شود.
مقاله پیشنهادی—ادمین فروش اینستاگرام کیست؟ + وظایف آن
نتیجه گیری و کلام آخر
با انجام 7 مرحله ای که در بالا به آن پرداختیم، به راحتی می توانید یک بیو اینستاگرام جذاب و موفق داشته باشید. البته پروفایل اینستاگرام شما نباید ثابت باشد. می توانید هر از چند گاهی آن را به روز کنید و از ایده های خلاقانه دیگری برای افزایش جذابیت آن استفاده کنید. ساده ترین تغییر ایموجی ها هستند که تفاوت چندانی در بیو شما ایجاد نمی کنند. با تغییر و بهینه سازی بیو اینستاگرام، کسب و کار شما (حداقل در بازاریابی اینستاگرام) متحول می شود و می توانید کسب و کار موفق تری داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.